soft body behavior

soft body behavior

elix

soft body(skin) movement nedir? Openglde son yaptığımız ödeve öyle diyor hoca. Bir silindiri eklem noktasından eğdik, kol hareketi yaptırdık yani. Eklemde yumuşak bir geçiş yaptık, silindir ortadan ikiye iki ayrı kütük olarak bölünmüyor.

Her bir kemik için ayrı bir matris var. Eklem bölgesinde bu iki matris interpole edilip yeni bir matris elde ediliyor ve silindirin bu bölgedeki halkaları çizilirken bu interpole edilmiş matrisle çarpılıyor. Çok mu teknik oldu .

Ufak bir sorun var burada, ben onu öğrenmek istiyorum aslında; silindirin halkaları eklem noktasında ayrı ayrı duruyor, şu adrese resmini koydum:
http://img241.imageshack.us/img241/7026/resim2no9.jpg

Her bir halkayı çizdirirken farklı bir modelview matris kullandığımdan kaynaklanıyor, bir önceki mesajımda glBegin ile glEnd arasında modelview matrisi değiştirmeyle ilgili sorum bunun içindi. Halkaların ayrı durmaması için gerekiyordu, ama opengl desteklemiyormuş:
redbook appendix G :
Alıntı:
OpenGL 1.1 ignores matrix operations invoked between
glBegin() and glEnd() commands, but a future version might not

polygonların vertexlerini kendim tek tek gerekli matrisle çarpıp yapabilirim ama o zaman yavaş oluyormuş. loadmatrix komutunda çarpım işlemini grafik işlemcisi yaptığından hızlı oluyormuş yanlış hatırlamıyorsam.

Böyle bir iş(soft skin movement ya da her ne diye anılıyorsa) raconuna göre nasıl yapılır onu merak ediyorum.

2007-01-28 03:01:47