Direct3D ve Open GL

Direct3D ve Open GL

paintitblack

Arkadaşlar merhaba, Direct3D ve OpenGL arasındaki farklar nelerdir, nerelerde kullanılırlar ,3D Modelleme programları hangilerini destekler ve daha fazla verim alırız. Son olark Ati Radeon 256 x700 16x ekran kartım var, hangisini açmalıyım acaba? Şimdiden teşekkürler.

2007-08-07 13:17:20

Cvp:Direct3D ve Open GL

tgrl

3d tasarimda opengl daha hızlıdır. fakat direct 3d nin görüntü kalitesi daha iyidir. seçim senin.

2005-07-21 19:25:05

Cvp:Direct3D ve Open GL

oemsim

Her ikiside grafik api´sidir(application program interface(uygulama programı arayüzü(dili))). yani? dersen :) söyle anlatıyım:
her model-sahne (geometrisi,malzemesi,ışığı,gölgesi vs) varsayılan(sanal) bir uzayda tanımlanır, bu siziin kullandığınız her uygulama, oyun, editor, simulator için geçerlidir, grafik api´si bu verilerin sizin kulladığınız uygulamadan ekran kartınıza gömülü( önceden tanımlanmış) komutlara(işleç) dönüşümünü sağlar. Daha karışık aslında ama Daha kısacası uygulamanızla ekran kartınız arası cevirmenlik yapar diyebiliriz. Her api´nin cevirmenlik kapasitesi farklıdır.Bu fark uygulama ve ekran kartı içinde geçerlidir(bknz: Vertexshader 3. ,Pixelshader 2 vs).
DirectX Microsoftun api´sidir ve DirectDraw+Direct3d den oluşur(directsound,directinput vs). Yazılımsal hızlandırma desteği vardır(Cpu güçlüyse her ekran kartında calışır gibi bişey).
OpenGl anlaşıldığı gibi açık kodlu bir api´dir, sanırım Sun´la bi alakasıda var. Windows harici İşletim Sistemlerinde de kullanılır.
Bunların dışındada apiler mevcuttur(glide,mesa vs).
Ekran kartınıza göre yetenekleri ve uyumları değişir.
Bildiğiniz anlamdaki renderla(yapın) yani Anlık yapınla ilişkisi yoktur. Düzenleme, oyun, simulasyon gibi Süreğen Yapında kullanılır(RealtimeRender). Bukadarı sığdı isteyen olursa dahası var :)
bide OpenGl max6 da daha yetenekli(benim sistemim için :))

2005-07-31 23:05:04

Cvp

alpermm

arkadaşlar ßenim ßi sorunum var ve yardımda ßuLunursanız çok sevinirim ßen görüntü özeLLikLerinden ayarLar ve geLişmişe girdiqden sonra 3D özellikLerine giriyorum ver direct3D durumunda oLduğu gösteriyor openGL yapıyorum aMa çıktığım zaman tekrar direct3D oLuyo ßunu nasıL openGL yapa ßiLirim yardımLarınız iÇin teşekkürLer.

2007-08-07 13:17:20

Cvp

i-dog

oemsim bu konuyu daha açsan sevinirim .Bence önemli bilgiler, mesala directx ile işlemcinin ilişkisi dikkate değer .
Şöyle bir durum var ve sanırım çoğu kişi bana katılacak
Open gl genel olarak bazı oyunlar dışında çizim için geliştirilmiş fbir api fakat bugüne kadar çok verimli olduğunu görmedim .hatta directx in oyunlara daha fazla destek verdiğini bilmemize rağmen son zamanlarda durumlar değişiyor gibi..Mesala nvidia quadro kartlar için direct draw desteği veriyor(sadece max 9 ile) Acaba bunun nedeni işlemcilerin çok kuvvetlenmesimi ?Ve açıkçası gerçektende opengl ile directdraw arasında şu an 50-60 dolarlık bir kartta bile farkı görebiliyorsun.Open gl yerlerde sürünüyor resmen..

2007-08-13 21:06:41

Cvp

çağatay köroğlu

kahrolsun opengl max te burnumdan getırdı ama lw ve mayada guzel kullanılıyor ama artık opengl ın devrı kapandı dx sureklı gelısırken opengl yerınde sayıyor buda sonunu getırdı artık cok az oyun opengl desteklı uretılıyor

2007-08-14 01:46:35

Cvp

i-dog

Birde benim dikkatimi çeken ve mayayı bir noktada kıskandıran bir olay var.Mayayı kullanmadığım için nasıl oluyor bilmiyorum fakat ekran kartı testlerine baktığım zaman kartların performansı mayada çok yüksek..Yani aynı ekran kartı ile mayada çok daha fazla performans alabiliyorsun.Tabi bu dediğim viewport ekranında .Bu bana şaşırtıcı geldi

2007-08-14 12:32:09