akasyapark (altıneldiven) - sayfa: 2

Cvp

delikan

ABİ ELİNE SAĞLIK GÜZEL BİR ÇALIŞMA OLMUŞ

2009-05-09 01:53:41

Cvp

Erkan

hocam yine döktürmüşsün
senin animasyonlar gittikçe daha hareketlimi olmaya başladı
banamı öyle geliyor?
bir sürü hareketili model karakter uçuşan perdeler falan.
hareketli objelerdeki noise´u nasıl hallettin hocam
sphere gizmo yöntemini yaptım deme düşer bayılırım.
sanki generate ve recive GI ´ları kapatılmış yerine başka bir ışık kaynağı koyulmuş gibi???

ellerine sağlık hocam gıptayla bakıyorum çalışmalarına
animasyonu seven bir 3d ci olarak.

kolay gelsin.

2009-05-11 22:56:29

Cvp

altıneldiven

erkan yine başlıyacaz senle vray mr kavgasına[G3][G3][G3][G3]

2009-05-12 19:54:34

fuga

Erkan

yok hacam :)
çözümü zor bir problemi halletmişsin nasıl yaptın onu merak etmiştim.

bide binadaki fugaları maplemi yaptın
yoksa modelmi

bu binadaki fugaları sen olsan neyle yapardın.
[url]http://www.tr3d.com/index.php?id=galeri&r=12508[/url]
dosyasını sana yollamıştım bu animasyonu yaparken bakmaya vaktin olmadı sanırım.

dosyaya bakarsan enteresan bir yöntemle yaptım.
bu fuga yapma yöntemimle ilgili fikrin nedir hocam?
eminim benim yaptığım bu bina gibi fuga manyağı olmuş ince kıyılmış binalarda sende problem yaşıyorsundur. özellikle müşteri değişiklik isteyince.

kolay gelsin.

2009-05-13 11:50:43

Cvp

altıneldiven

erkancım yöntem basit qmc +qmc biraz kasıyo ama hesaplatma gerektirmiyor yani 2009 da bruce force gibi bişeydi
fugalara gelince model onlar yani içe doğru girintili modelledim yani

2009-05-13 12:27:28

Cvp

Erkan

bende onu diyorum hocam
fuga modellemek çok uğraştırıyodu bıktım valla
hele bide değişiklik istedilermi ızdırap.

bende bu yöntemi geliştirdim.
cephe çizimlerinden fugaları söküyorum
böyle bir render alıyorum

[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/Fuga.png[/url]

fuga ve duvar malzemelerinin bump kanalına ve
bunları birleştiren blend material´in mask kanalına
bunu map olarak atıyorum.

unwrap uvw ve maxscript kullanarak

yazdığım kod şöyle:

for i in dolar do
(
theObj = i
theMeshCount = theObj.numfaces
selArray = #{}
for f = 1 to theMeshCount do
(
in coordsys (inverse (viewport.GetTM())) theFN = getFaceNormal theObj f
if theFN.z > 0.99 then append selArray f
)
i.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap6.selectFacesByNode selArray i
)

bu kod sectiğin objenin üzerinde unwrap uvw varsa bulunduğun görünüşe (örnek:front) dik açıda olan yüzeylerini seçiyor
böylece cephedeki yüzeyleri bir seferde secip unwrap uvw ile hızlıca map´in üzerine yerleştiriyorsun.

[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/unwrap.JPG[/img]

5 dakikada tüm fugalar bitmiş oluyor.
nekadar ince kıyılmış olursa olsun.

en güzel tarafı binada değişiklik olunca
modifisi çok kolay çünki fugalar model değil map.

bilgisayarın renderlemesi hariç.
bu sahneyi yapmam 2 saat sürdü
[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/son.jpg[/img]

bilgisayarın renderlemesi hariç.
tüm değişikliklerini yapmam 1 saat.
[img]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/KONUT.jpg[/img]

işte fuga manyağı olmuş ince kıyılmış binalardan kısa sürede ben böyle kutuluyorum.
nasıl hocam.

2009-05-13 15:56:09

Cvp

altıneldiven

erkan sen zaten manyak bi adamsın biliyoruz bende sendeki o matematiksel zihin yok biz anca bu kadar tebrik edrim seni

2009-05-13 17:07:08

Cvp

Erkan

hocam iltifatın için teşekkür ediyorum.
[quote=43235] Yazan: altıneldiven

....... yok [u]biz anca bu kadar[/u] tebrik edrim seni[/quote]

yukarda 7,5 dakikalık full atrax animasyon yapmışsın
sonrada ancak bukadar yapabildik demişsin.
senin yerinde ben olsam bu kada mütevazi olamazdım herhalde.

tekrar tekrar ellerine sağlık diyorum hocam
kolay gelsin başarılar.

2009-05-14 12:17:34

Cvp

retkid

kardeş kusura bakma ama dış görünüşü hiç güzeldegil özellikle boyası hiç güzel degil

2009-05-25 16:42:43

Cvp

altıneldiven

hüseyin topal doğrudur tabi renk seçmek bizim elimizde değildi bu çalışmada

2009-05-25 19:28:18