Modelleme becerisini geliştirmek

Modelleme becerisini geliştirmek

oceandream

herkese selamlar. bugün modelleme ile ilgili bir video tutorial izledim ve bakakaldım. adam o kadar hızlıydı ki takip etmekte bile zorlandım. tabi yılların tecrübesi vardı o ellerde ama benim merak ettiğim ve sizlerden yardım etmenizi istediğim konu modellemeyi hızlı bir şekilde ve sağlam bir şekilde öğrenmem için neler yapmalı nasıl bir yol izlemeliyim?

sürekli pratik yapmam gerektiğini biliyorum o ayrı ama böyle verebileceğiniz kücük tüyolar yöntemler var mı?

simdiden yardımcı olan yada olamayan herkese teşekkür ederim..

iyi günler hayırlı Ramazanlar,

2008-09-09 18:00:44

Cvp

EmAr

Bu tip tüyoları ve yöntemleri kapmanın en iyi yolu bahsettiğin türdeki videoları izlemek ve uygulamayı denemek olsa gerek. Sanırım doğru yoldasın.

İlle de tüyo istiyorsan elinden geldiğince boolean´lardan uzak dur ;)

Bir de sağda solda ya da burada hoşuna giden çalışmaların wireframe görüntülerini bir yerlere kaydet, vakit buldukça incele.

Son olarak da desen çalışmak modellemeye çok fayda sağlıyor.

2008-09-09 19:44:43

Cvp

oceandream

ne gibi desenler mesela örnekler verebilir misin?

2008-09-09 21:26:34

Cvp

EmAr

Karakalem desenden bahsediyorum.

[url]http://en.wikipedia.org/wiki/Image:William-Adolphe_Bouguereau_(1825-1905)_-_Study_of_a_Seated_Veiled_Female_Figure_(19th_Century).png[/url]

2008-09-09 21:45:12

Cvp

oceandream

mesajım iki kez gitmiş. dediğinizi anladım. yani aslında teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin kullandıgımız araçlar ne kadar gelişirse gelişsin neticede gerçek anlamda yeteneklerimizi geliştirmemizi ve kavramamızı daha kolay hale getiren yine temel görsel sanatlar eğitimi.

yani anladıgım iyi bir modellemeci yada daha dogrusu genel olarak iyi bir tasarımcı 3d sanatçısı aynı zamanda en temel çizim tekniklerini bilen ve görsel yönü kuvvetli bir sanatçıdır.

2008-09-09 22:48:42

Cvp

htuncay

2d / 3d çok farklı kulvarlarda iki ayrı konu, elbet birbirlerini destekleyecek birtakım olaylar olabilir ama bu 2d çizim yapabilen birkişi 3d modellemede iyi olacak diye bir temel yok kanımca

modellemede hız en son ilgilenilecek konu olması lazım bence zamanla hızlanırsınız, hızlı olmak adına bir vertexle 20dakka ugraşmakta var işin sonunda :D

birkaç tavsiye;

- küçük objelerle başlayın
- boolean kullanmayın "EmAr söylemiş zaten"
- yaptığınız objeyi birkaç farklı yoldan yapmaya çalışın "yani ezber modelleme yapmayın"
- 50.000 tane toola aldanmayın :D klasik modelleme araçlarını hertürlü objeyi sadece 3-5 toolu ile yapabilirsiniz.(cut, extrude, loop, ring vs.)
- klasik birkaç toolla yapabilmeyi öğrendiğinizde program bağımlı kalmamış olursuzun hertürlü programda istediğinizi yaparsınız

kolay gelsin.

2008-09-09 23:10:14

Cvp

enterasan

bunlara ek olarak bir şey ekleyeyim; max kısayollarını (özellikle viewport ve modelleme ile ilgili olanlarını) öğrenmek gerekiyor. kesinlikle çok daha hızlı iş çıkartabilirsiniz.

2008-09-10 20:22:02

Cvp

fatihakin

htuncay´in saptamaları yerinde. Ayrıca dörtgenden başka poligon kullanmamaya çalış.[;)]

2008-09-10 22:59:45

Cvp

nik

Bu önerilerin yeni açılan acemi bölümünde olması uygun olabilir. Eğer varsa ve ben göremediysem bağışlayın. Teşekkürler bana çok yardımcı oldu.

2008-09-13 22:54:10