kemik sistemini genel vücut yapısına baglanısı nasıl?

kemik sistemini genel vücut yapısına baglanısı nasıl?

GONZ

ya arkadaslar benim anlamadıgım konu kemik sisteminin genel vücut yapısına nasıl baglandıgı cevaplarınız için şimdiden tesekkür ederim...

2006-09-21 17:42:32

Cvp

Samce

hangi program :)

2006-07-02 23:30:39

Hemen yapıştıim

johonwayni

Ben senin hangi programı kulandugını bilmiyorum ama cinama 4d is çokkolay bütün iş moca menüsünde add bone misal bacak yapacaksan içine koy eklem yerini belirle olay bu arkadaşım

2006-08-30 19:04:48

Cvp

Bin_Hazad

johonwaynı arkadasıma katılıyorum fakat
Arkadasıma sormak ıstıyorum.
Pekı kırılmaları ve esnemelerı nasıl halledecez. ben bone yerlestırtım. harekette edıyor fakat mesela kolunu asagı ındırınce butun vucud sekıl degısıklıgıne ugruyor
Bunu nasıl cozebılırız. buraları set vertex weight yaparak mı halledıcez yoksa baska bı yontem varmı?

2006-08-30 19:50:40

Cvp

Sweeper

Max i baz alarak cevap verebilirim.Öncelikle kemik sistemini hazırladıktan sonra Karakterinize Skin modifier ı (Karakter studyo kullanıyorsanız Physic modifierı ) uygulayın. Modiferı uyguladıktan sonra çıkan menüden kemiklerinizi Add ederek modifera tanıtın. Daha sonra bu menüden her bir kemiği tek tek seçerek Edit Envelope aktif durumdayken kemiklerin deri ile etkileşim alanlarını belirlemeniz gerekiyor... eğer bu işleri doğru yaparsanız bir dirsek kemiğinin vucudun tamamını etkilemesi mümkün değil :D

2006-08-30 20:34:32

Cvp

Bin_Hazad

Evet Sweeper arkadasımızın dedıgıne katılıyorum.
Kırılmaların ve yamulmaları engellemekj ıcın bu yapabılırsın!...
4D de bunu yapman ıcınce ılk once kemiği yerlestırcen daha sonra atamak ıstedıgın yuzeyı secıcen. yuzeyı sectıkten sonra selection->set vertex weight->add dıyerek yenı bı "tag" olustugunu goruceksın. dana sonra kemıgımıze sag tıklayıp cinema4d tags-->restriction tag secıp sectıgımız vertex weight bunun ıcıne atıyoruz ve fıx bone olay bu kardasım!..
hehe

2006-08-31 08:19:51

mocca

johonwayni

kemikde üst kısım ve alt kısmı boyayıp hareket alanını belirliye bilirsin bu adrese bak aynen öyle http://www.maxon.net/pages/products/c4d/images/modules/mocca/charrig1_pre.gif

2006-09-03 19:02:54

Cvp

Bin_Hazad

cinema4d de 3 turlu yol var. bunu bılıyoru.
Claude bonet ıle hangı kemıgın nereye ne kadar etkı yapabılcegını belırlıuyorsun. set vertex olayı ve bı set selection ılke yapabılıryorsun.
c4d ne guızel clauıde bone ıle bu olayı basıte ındırgtemısler

2006-09-06 11:45:09

Cvp

burakkiyici

çok uzaga gitmeye gerek yok geçen gün lazımdı siteden halletim

http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=183

kolay gelsin....

2006-09-21 14:46:52

Cvp

Bin_Hazad

evet aslında burak arkadasımın dedıgı yerede bakabılırsın fakat;;;;
Bunu hıyararsık bı sekılde hareket ettırmeyı bılen var mı arkadaslar yada bu ısın teknıgını taktıgını yada bız teker teker anımate mi edicez??

2006-09-21 16:03:10