rhonoceros çizimlerinde bilgi & püf noktalarını paylaşalım. sorunlara cevap bulalım - sayfa: 2

Cvp

Rhino-MK

merhaba bende amatör olarak sana yardımcı olabirim bildiğim komutlarda

2006-06-23 16:32:13

Cvp

wert_tbt

arkadaşlar bende rhino kullanıyorum ama demo sürümü 25 kayıt öle öğrenmeye çalışıyorum ama flamingoda render yaparken yatay çizgiler çıkıyor onu halledecem yardımcı olurmusunuz

2006-12-23 16:26:53

Cvp

dumtisdumtis

deneme sürümünde o çizgiler çıkıyor. Yok olmaları için tam sürüme geçmek lazım

2006-12-25 15:01:38

Cvp

wert_tbt

arkadaşar rhinoda araba modellemek için en kolay yol nedir ben blueprintlerrden yararlanarak önce her bir parçasını çiziyorum (kaput ön kapı arka kapı vs) sonra pacth araçı ilede içlerini dolduruyorum ama öyle pek ii olmuyor sanki daha kolay yol yada daha verimli yolu varmı

2006-12-28 04:00:22

Cvp

dumtisdumtis

Birçok yolu var. Çalışmanı gösterirsen daha faydalı yorumlar yapılabilir.

2006-12-28 11:19:06

Cvp

wert_tbt

http://rapidshare.com/files/9318489/clip0002.rar.html

yaparken böyle yapıyorum sonra her parçayı tek tek pacth ile yüzey haline getiriyorum ama yaparken dengesiz oluyor

2006-12-28 23:04:33

Cvp

dumtisdumtis

Videoyu seyrettim. Ben de Rhino´da çok iyi değilim ancak kullandığın metodun Rhino´da çok da geçerli olmadığını söyleyebilirim. Patch kullandığın zaman "kaliteli" yüzeyler oluşturmak pek mümkün değildir. Hedeflenen, az kontrol noktası içeren (çekiştirdiğin noktalar) çizgilerle oluşturulmuş temel yüzeyler oluşturmak, daha sonra bu yüzeyleri, tasarımın gerektirdiği uygun devamlılıkla birleştirmektir.
Devamlılıktan kasıt edilen şudur:
İki farklı yüzeyin birleşme noktalarındaki kontrol noktalarının konumlarının (position: G0), teğetlerinin(tangency: G1) veya eğriliklerinin (curvature: G2) eşit olmasıdır.
Mekanik tasarımlarda (örneğin bir motor bloğu tasarımı) G1 yeterlidir.
Estetiğin önemli olduğu endüstriyel tasarımlarda ise G1´in yeterli olduğu durumlar olmasına rağmen, estetik kaliteyi arttırdığından, çoğunlukla G2 istenir. Örneğin otomotiv sanayiinde 3mm´den küçük yarıçaplarla birleşen yüzeylerde G1 yeterlidir (otomobillerin sert köşeli kısımları). Ancak diğer bölgelerde G2 aranır. Modellediğin Gallardo´nun çamurluğu ana yüzey ve tekerlek yuvası yüzeyini G2 standardında birleştirir.

Patch ile oluşturduğun yüzeyler diğer yüzeylere en fazla G1 şartıyla bağlı olurlar ve trim´lenmiş olduklarından diğer yüzeylere göre ayarlanamazlar. Bu yüzden endüstriyel ürün tasarımlarında patch komutu tercih edilmez.

Bir de yüzeylerin single-span, multi-span ve derece gereksinimleri vardır.
interpcrv komutunu verirsen komut satırında Degree=3 yazdığını göreceksin. Bu çizginin 3+1=4 kontrol noktasıyla oluşturulacağını gösterir. Otomobil yüzeylerinde çoğunlukla derecesi 5´e eşit çizgiler ve yüzeyler kullanılır. Çünkü bu çizgiler 6 kontrol naktasına sahiptir. Bu özelliklerinden dolayı her iki uçtan da G2 standardında ayarlama yapılabilir.

Senin yöntemin biraz daha poly-modelleme mantığına yaklaşık bir yöntem. NURBS´de işler biraz daha farklı.
Örnek vermek gerekirse:
Şu modelin ortaya çıkması için;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/3Q387JWn7.jpg[/img]
aşağıdaki çizgiler gerekir:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/8m55wkl06.jpg[/img]

Gallardo´ya devam etmeden önce sana tavsiyem:
Surface-->Curve Network
Edit-->Rebuild
Gcon
Analyze-->Surface-->Zebra
Analyze-->Edge Tools
Curve-->Blend
Surface-->Blend
Curve-->Curve Edit Tools-->Match
Curve->Extend Curve-->Extend Curve
CurvatureGraph
Interpcrv
komutlarına göz atman.

Ayrıca Gallardo için:
http://vortex3.rely.net/gallery/gallery2.php?mode=album&album=/Lamborghini/Gallardo/Technical%20Drawings
adresinde orjinal NURBS yüzeylerini görebilirsin.
Ayrıca yukarıda verdiğim otomobilin yüzeyleri de şunlar:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/AI87T3tcC.jpg[/img]
ve G2 standardında devamlılıkları:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/li9IB6JsI.jpg[/img]
Bir modelden yukarıda gördüğün siyah-beyaz çizgilerin akıcı olmasından başka özellikler de istenir. Yüzeylerin eğrilik yarıçaplarında ani değişiklikler olmamalıdır.
Örneğin yukarıdaki resimde şeritler akıcı geçmesine rağmen aşağıdaki resimde ön çamurluğun önündeki ani geçişler yüzeylerin kalitesinin yeterli olmadığını gösterir.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/a880K70g7.jpg[/img]
Açıkça ifade edemediğim yerler vardır mutlaka. Bildirirsen açıklamaya çalışayım.
Kolay gelsin.

2006-12-30 23:26:32

Cvp

wert_tbt

sağol dai yardımın için

2006-12-31 22:31:41

Cvp

wert_tbt

daii ben daha yeni olduğum için pek bilmiyorum en kolay yol hangi ise şimdi onu öğreneyeyim sonra zora doğru giderim dai senden bişi isteyebilrim miyim sen bir arabanın 1 kısmını benim video ile anlatırsan ben diğer kısımları anlarım

2006-12-31 23:32:29

Cvp

zordak

selamlar..
rhino ya yeni başladı..projem için mutfak tasarlıyorum şuan fakat renklendirmeyi beceremedim bir türlü...doku olarak bir kaç bilgi buldum ama uygulanmıyor nedense..yardımcı olursanız sevinirim..saygılar

2007-03-18 09:21:08