RealFlow 3 Programı - sayfa: 2

Cvp:RealFlow 3 Programı

Çaylak

benim sorunum şu max ile uyumu konusunda şiddetli başağrıları çekiyorum , atmayı biliyorum fakat bir yerde mutlaka yanlış yapıyorum bunu çözemedim seni listeme ekledim engin eğer onlnie olarak konuşabilirsek çok sevineceğim hesaplamayı yaptırdığım nesneyi maxe gönderemiyorum ,maxten almak mümkünde göndermek ehhe 3. kez dedim neyse:)

2005-07-08 01:46:58

Cvp:RealFlow 3 Programı

CoDiE

egemen derslerde özellikle değindiğim iki nokta idi max´e aktarma ve max´den aktarma istersen bir incele derim.

2005-07-08 12:25:54

Cvp:RealFlow 3 Programı

Çaylak

daha incelemedim kaydettim şimdi bakıp inceleyeceğim teşekkür ederim dersler için ,bende help dosyasını okuyorum emiterleri bitirdim işallah bitecek şu help cok sıkıcı:P

2005-07-08 16:15:00

Cvp:RealFlow 3 Programı

CoDiE

hehe ben onu 2-3 defa okudum. yetmedi üzerine nextlimit´teki tüm örnekleri ve tutorialleri indirdim hepsini teker teker inceledim. örnekleri tekrar kendim yapmaya çalıştım. şimdide help´i türkçeye çevirip örneklerle süslemeye çalışıyorum. bilgim yettiği kadar yazmaya çalışıyorum. yazarken bir yandanda öğreniyorum.

biraz daha hızlanmaya çalışıyorum.

2005-07-08 21:03:58

Cvp:RealFlow 3 Programı

Çaylak

peki bu tüm yaptıklaın sonucunda o sitedeki örnekler gibi yapabilme durumun yüzde kaç üzerinden değerlendirirsin, bir hayal i onlar yoksa gerçek olaiblir mi?

2005-07-09 01:09:04

Cvp:RealFlow 3 Programı

Çaylak

denemelerim ışığımdaki karanlıklar eehhhe...

şimdi derste verdiğin örneği aynen yapmaya çalıştım ama resim ve dosya olmadığı için birazda kafadan yaptım şimdi sorunlarım şunlar

maxteki nesneyi dışarı çıkartıp rd a atabliyorum peki maxin içine geri çağırırken yine o nesneyi çağırmak zorunda mıyım yani benim sahnemde zaten o var, bunu çağırıyorsam yararı nedir?

particle load bölümünde particle ı yüklüyorum saahnemde hiçbir şey değişmiyor

sonra meshi yüklüyorum rf dan çağırarak evet mesh geliyor fakat sadece meshi yüklemey denedim mesh yine geldi o halde particle yüklememin faydası ne ya da ne gereği var?

hesaplama cidden çok uzun sürüyor sence bu program kullanışlı mı anlamadım fikrini öğrenmek istedim

rf dan mesh ve nesnemi import ettiğimde(gerekli yollarla) import edilen nesnemin x-y-z kordinatları maxinkine tersti örneğin z up iken rf da maxe import edince maxte z yatay eksen oldu bunu nasıl çözeiblirim?

son olarakta ki en önemli sorun render alamıyorum max sürekli göçüyor yaptığımda bir silindir ve üzerine düşen parçacıklar bu kadar mı kasıyor makineyi ozaman komplex bir sahne hiçbir zaman olamaz bilgisayarım amd2500 1gb ram ekran kartım 32mb quadro?

şimdi bu sistem ortalama bir sistem fakat bunu bile render edemezse nediyim daha

eğer sorularıma cevap gelirse çok sevineceğim herkese başarılar

not realwave e baktım fakat etkileşimi anlayamadım tam olarak ders var mı bu konuda (realflow offical site hariç)

2005-07-09 10:06:23

Cvp:RealFlow 3 Programı

CoDiE

olum sen adamı terletirsin :-)))

1-)hayır değilsin. max´in içinden RealFlow´a aktardığın nesneyi herhangi bir dinamik hesaba sokmayacaksan, onu denizde yüzdürmeyeceksen veya yangın hortumundan çıkac tazzikli suyla bir gösteri grubunu saf dışı bırakmayı amaçlamıyorsan :-) yani parçacıklarının nesneyi etkilemiyorsa objeckt dizini içinde oluşan *.sd dosyasını silebilirsin.

hatta ben genelde RealFlow da hesaplatırken max´ide kapatmadan hesapladığı sahnede görerek çalışırım.


2-)Sahneye parçacıkları yüklemek için Create>Nextlimit> NL Particles 2 sekmesi sonra .Bin File bölümünden > Select File Sequence seçeneği
açılan kutudan hard diskindeki Programfiles>nextlimit>RealFlow3>scenes>>(senin sahnenin ismi)>particles>circle001.bin diye başlayıp parçacıkların her framesini kayıt eden dosyalardan birisi. Maxde genelde 0 framede hareket olmaz max´in içinde timeline´nı 1 kare veya hangi Frameler arasında hesaplama yaptıysan o frame getirirsen o karede parçacıklarını görebilirsin.

3-)Parçacıklar RealFlow´un içinde oluşturuyorsun ve meshler de onları refere alarak oluşuyor. Dolayısıyla Meshlerin oluşması için ufak artılarının olması gerekiyor. Max´in içinde direkt olarak renderde meshleri kullanacaksan problem yok. Ozaman meshleri direkt olarak sehneye atayabilirsin. Ama RealFlow sadece su için hesap yapmıyor. ya sahnede gaz olarak odanın içine yayılan ateşleri kullanacaksan ve ya kaynayan suyun içinden çıkan baloncuklar koyacaksan.
Yada şöyle cevap vereyim Parçacıkları dahil etmeye bilirsin. bende sahnelerimde çoğu zaman onları siliyorum veya saklıyorum. ama o parçacıkları mesh ile kaplamayıp max´in sıradan partükülleri gibide kullanabilirsin kopya objelerle kelebek sürüsü veya afterBurn ile ateş duman vs...

4-)Nekazık soru bu ya! Hocam sular kesikti, karmın ağrıyordu, dişim sızlıyordu, sadece o bölüme çalışamamışın[G2]. Tüm arkadaşlarım için Orhan babadan "hatasız kul olmaz" şarkısını istiyorum :-)))
[G12][G13]
soruyu okuduktan sonra tekrar tekrar uğraştım. RealFlow´da object kısmında Sd<>Curve eşitlemesi var belki bize bir yol gösterir dedim veya local koordinat sistemi ve view koordinat sistemi arasındaki bir uyuşmazlık diye düşündüm ama malesef değilmiş[G12][G12] kesin bir koordinat uyuşmazlığı ama hangisi!!!

5-)Max´in göçmesi anlamsız belki bellek sorunu resolution değerini kaç kullanıyorsun. benimki celeron 1.7ghz 320 mb ram 32 mb dahili ekran kartı. çatır çatır alıyor. 2.5 milyon poligonlu ve sadece suyun meshinde 900.000 poligon sahneyi render ettim. tamam zor oldu biraz ama ettim. [G21]
options bölünümde en alta chace kısmı var kullanılacak bellek değerini arttıra bilirsin istersen.


hesaplamalar ile ilgili olarakta bence makul seviyede şöyle kıyaslıyorum Reactor ile bir karaktere bir kumaş giydirip 1-2 adım arttırmayı dene ve kumaşın hesabı ile karşılaştır. sonra bu hesabı parçacıkları kullanırken liquid tipinde olduğu gibi kumaşın hesabınıda iç etkileşimli olmasını sağla. sonra bu kumaşın hesabını aynı RealFlow daki options>Simulations kısmındaki time steps ayarını fixed yapıp substebps ayarını 20-30 değerlerine çıkartarak karşılaştır. bence Reacktorden çok daha hızlı olarak hesaplıyor.

Max´in içindeki parçacıklardan en büyük farkı Max´in parçacıkları kendinden "animasyonlu" yani onlara söyleneni yapan cinsten RealFlow parçacıkları kaynağından çıktıktan sonra etrafına bakınıp ne yapmasına karar veren cinsten ve bana göre hızlı.

Bu Arada Type seçeneğinde Liquid kendi iç etkileşimi olan Dumb ise iç etkileşimi olmayan parçacık tipidir. Liquid su yapmaya yarar bir hacmi vardır. Dumb ise bir yeri dolduramazsın. sıradan parçacıktır. ikisini deneyip ikisinin arasındaki hesaplama farkını ölçebilirsin.

Ama benim aklıma genede donanımsal bir sorun geliyor. yavaş hesaplama ve render zamanı çökme...

bu arada ilk soruya cevap vermedim. ben onları yapabilseydim inan bu ülkede 5 dakika durmazdım :-))) ( dışarıdan destek verirdim)

egemen inşallah yardımcı olmuşumdur. biraz uzun oldu ama idare edersin artık.

kolay gelsin.

Not: O 4. sorunun cevabını öğrenirsem ya buraya yada dersin içine yazarım bir şekilde. aynı şeklde sen bulursanda haber verirsin.

2005-07-09 21:24:49

Cvp:RealFlow 3 Programı

Çaylak

sağol dostum ya işte batılı çalışkan zihniyeti bu , sorulara mantıklı cevaplar çünkü programa hakimsin ,açıkçası bende araştırdım ve hala help dosyasını okuyorum ve açıkçası tutorialden sırf öğrenmeyi sevmiyorum çünkü onla sınırlı kalınılacığına inanıyorum her şey itam kavramalıyım neyin neden olduğunu bilirsem çözümüm kolay olur o yüzdendi bu sorular mantığını kapıp sonrasını kolayca çözmek ,bilgini ve değerli vaktini benimle paylaştığın için çok teşekkür ederim Engin ,şu sitedeki yapılanları yapabileceğine ve hatta bizimde yapabilieceğimize inanıyorum net render ile sorun çözülecektir tahminimce sadece Türkiye de sektörde real flow nerede esasında onu merak ediyroum...

tekrar sağol dostum başarı ve bilgi birikiminin devamını dierim

2005-07-10 02:36:29

Cvp:RealFlow 3 Programı

fretless

Codie hazırladığın dersler için teşekkürler,yenileri bekliyorum.

2005-07-10 18:37:13