Modo´yu deneyen oldumu

Modo´yu deneyen oldumu

qxmgsi

Önceden BYTE dergisini verdiği animasyon fuarı CD´sinde tanıtımını görmüştüm. Sonra burada ana sayfada Linki vardı bi ara.
Videolarından çok iyi bir programa benziyordu açıkçası.
Yakın zamanda indirip denedim pek memnun kalmadım. Gerçi daha programı bilmiyorum ama işte.
Ara yüzü çok güzel görünüyo. XSİ´yı andırı sanki fakat bu program sadece modelleme için anladığım kadarıyla.
eğer sadece modelleme programı ise bizim kullandığımız modelleme ve animasyon programlarından ne farkı var. (ne artıları var)
Sizin izlenimleriniz neler.

2005-02-22 01:06:57

Re:Modo´yu deneyen oldumu

BuCKaRoO

Lightwave in üstün modelleme araçlarını lightwave ögrenmeden,ayrı bir program olarak kullanmana yarar başka bir özelliğide yok.Ha birde morph sistemi bayağı gelişmiş.

2004-10-21 11:48:15

Re:Modo´yu deneyen oldumu

qxmgsi

sağol.
Evet biraz kurcalayınca maya ve lightwave ile ilgileniyo yazılım sadece. 3dsmax veya xsi ya export veya import hakkı tanımamış.

Yani 3dsmax veya xsi kullanıcıları için gereksiz bir ürün gibi.
Bi tonda reklamı var.

Birde aynı zamanlarda çıkmış olması gereken gene çok çekici reklama sahip ANİMANİUM´ muyydu ANİM ile ilgili bişiydi. Bayağ kaliteli iskelet animasyonları çok hızlı ve gerçekçi (bana göre) yapılabiliyordu.
Birde ona bakmak lazım. Bana kaliteli görünmüştü ama bakalım.

2004-10-21 17:44:33

Katılmadım desem

Ozi

Modo ile yaklaşık üç gündür ilgileniyorum... ama ne yalan söyleyeyim, Şu ana kadar piyasada hangi 3d yazılım varsa hepsine yakınının Modelleme tekniklerini biliyorummm ( amx, Maya ve Zbrush aarlıklı.. ) Bence program iyi tanıtım ve vitrin yapamamaktan çok kaybetmiş gibi görünüyo...

Tabi her zaman düşündüüm gibi, bir aslanı Photoshop da bile 3d bir görünümle yaratabilirsiniz ama ne kadar sürer sizce :) bence zor... İşte Modonun farkı da burda ortaya çıkıyor... Sitesindeki bend ve duplicate özelliklerini anlatan vid.ları öneriyorum

Kızmayın valla; ben Modo çalışmaya başladım bile...

2005-02-03 02:00:49

Re:Modo´yu deneyen oldumu

Problem

Bildiğim kadarıyla Modo özellikle karakter animasyonda diğer programların bir değil bir kaç adım önünde , Örneğin Modo nun ana sayfasında herkesin çok beğendiği Citroen c4 Reklam filminin Modo ile yapıldığını görebilirsiniz. Fakat çok arayıp taramama rağmen bir demo sürümünü bulamadım internette .

2005-02-20 23:45:45

Re:Modo´yu deneyen oldumu

Kaan KASIM

citroen reklamı tamamen modo da yapılmadı render ve animasyonlar lightwave de tamamlandı

2005-02-21 16:45:40

Re:Modo´yu deneyen oldumu

tyrot

modo newtek ayrılan 2 core programmer ve bir de pazarlama elemanı tarafından kuruldu. Lightwavecilerle Modocular arasında sıkı bir rekabet vardır. Nasıl mı?

Lightwave neredeyse 6.0 versiyonundan beri doğru dürüst update edilmedi. Yani edildi de bir türlü istenilen şeyler yapılmadı. Mesela bir EDGE support hala yok (ancak 8.0 versiyonda birşeyler eklendi...) mesela bir UV mapping çok geç çözümlendi, bir NGON olayı hala yok. Biz deli gibi bu özellikleri beklerken bir baktık ki bu 3 kişi newtek i terketmişler. Amerika´daki arkadaşlarla ağlaşıyorduk Lightwave bitti diye. Meğer bu 3 kişi Luxology´i kurmuşlar ve Modo ya başlamışlar. Çok çetin hukuki savaşlar oldu o dönemde ve Lightwave Newtek´te kaldı ama kimse ne olacağını bilemiyordu.

Derken karşımıza EDGE supportlu NGON supportlu UV mappingi uçmuş MODO çıktı. Tabii MODO bu özelliklerle çıkınca Lightwaverlar çıldırdı. Meğer bu 3 kişi kasıtlı olarak (büyük ihtimalle) Lightwave e özellik kazandırmamışlar. Tabii ki bu spekülasyon ama yine de doğruluk payı var. Dolayısıyla MODOya Upgrade edilmiş Lightwave modeler diye bakabilirsin. Esas ilginci yakında NEXUS tabanlı diğer program piyasaya çıkacak (Nexus= Luxologyinin özel 3d programlama platformu) Yani MODO´NUN LAYOUT´u gelecek.

Ben Modo´yu denedim. İlk piyasaya çıktığında çok ciddi endişelerim vardı lightwave için ama artık yok. Modo güzel ama ben hala Lightwave derim. Bir kere Lightwave de akılalmaz bir Lscript ve freeplugin arşivi var. Modo da 10 dakika da yapacağın bir grup bevelin commandını Lightwave de 3 sn de yapabilirsin.

MODO´nun esas amacı bu son 102 update´i ile MAYA´nın modelleme işlerini kapmak. Zira MAYA her nekadar inanılmaz olsa da modelling konusunda bazı durumlarda 3rd party çözümlere bakıyor. Ama işin daha da ilginci MAYA´nın modelleme dünyasından yardımına ZBRUSH 2(3 versiyonunu para verip ben de alacağım) ve SILO koşuyor. ZBRUSH biliyorsun WETA nın LOrd of the rings serisiyle ününe kavuştu ve tamamen devrimsel bir çalışma şekline sahip ama dezavantajı bir dakika içinde trilyonlara ulaşan polygon sayısına ulaşması ki bu da onu oyun dünyası için kullanılmaz kılıyor (normal mapping olayı hala iyi işlemiyor Zbrush ta)
SILO ise çok ucuz 109 dolar ve inanmayacaksın harika bir SUBD modelling application ve millet neredeyse MODO ile karşılaştırıyor. DOlayısıyla MODO´nun asıl amacı olan MAYA kapısında bir büyük diğeri küçük iki program var.
Şimdi geriye ne kalıyor? Modo nun interface´i çok flexible, program içi özellikleri çok gelişmiş olsa da daha ciddi zamana ihtiyacı var. Özellikle gerçekten büyük ümitlerle beklenilen Lightwave kullanıcıları MODO karşısında Lightwave´e kilitlendiler sadece bir kaç ünlü animator MODO ya geçti ki onlar da Lightwave cemaatinden BAN edildiler. Şimdi durum bu. Lightwave´in 9. versiyonuyla işler değişebilir. Eğer 9.versiyonda hala NGON ve EDGE sorunu çözülmezse ve MODO yanına kardeş LAYOUT´unu eklerse olay tam bir arapsaçına dönebilir. O yüzden şimdilik beklemeni öneririm. Ama umarım Lightwave 9 la üzerindeki MODO bulutlarını tamamen dağıtır.

2005-02-22 01:06:57