Silo ile ilgili ufak bir sorun

Silo ile ilgili ufak bir sorun

Deadbeat

Modelleme konusunda maxı yetersiz bulduğum için (yetersiz derken. etkileşimden kastediyorum, Yavaşlatıyor.) maya kurmayı düşünüyordum ki, silo tavsiyesi aldım (üstelik mayayada benziyor).

Öncelikle, Türkiyedeki SILO kullanıcılarının toplanmış olduğu bir forum varmı? (aktif olmasada olur. geçmiş konuları okumak istiyorum.)

Aslında programla ilgili sorulacak pek soru yok.Yinede bir tane bulmayı başardım :).
Göründüğü gibi pivot, seçili poligonun merkezinde değil.
Menüdede göremedim, axis ve seçim ile ilgili bir şey.
Yardımcı olabilirseniz sevinirim.
teşekkürler

[img]http://img183.imageshack.us/img183/6412/silopivoter6.jpg[/img]

2008-02-09 09:31:39

Cvp

eyloman

ilk defa duydum desem inanırmsn.

2008-02-09 12:27:57

Cvp

Volkan Kaçar

M tuşuna basarsanız el ile kendiniz pivot pointi ayarlayabilirsiniz, alt-m tuşlarına birlikte basarsanız otomatikman merkeze taşınır,kolay gelsin.

2008-02-09 13:23:08

Cvp

Deadbeat

@Eyloman
Programın ismini sürekli duyuyordum (duyuyordum derken. subd veya organic modellerin bir çoğunun altında programın ismi yazıyordu). Aslında düşününcede mantıklı.
Maya benzeri bir program olması çok tutulmasında neden sanırım. Tabi fiyatınında etkisi var 159dolar :). Aynı şekilde uv panelide çok güzel.
Şu adresi [url]http://www.nevercenter.com/[/url]. 30 günlük deneme sürümü indirebiliyorsunuz. Arayüz dersleride mevcut. Kısaca şöyle söyleyebilirim, programa ve araçlarına alışmak 3 saat sürdü (derslerin izlenme süreleri dahil :) )
Programda modelleme yapmak keyif veriyor.
youtube ve benzeri sitelerde "silo modeling" diye aratırsanız, programdan hoşlanma nedenimi daha iyi anlarsınız.

----


teşekkürler Spy, fakat bunları denemiştim.
El ile pivotu konumlandırmak işime gelmiyor, Göz hizası, merkeze yakında tuttursak... Önemli olan bunun için (her poligon için) fazladan bir kaç saniye harcamak :). Bu tür bir şey, böyle bir programda gözden kaçırılması garip olmuş.
Diğer kısayolda, objede modda çalışıyor, seçimde değil malesef.
Programda herşey mükemmel diyordumki.. bu ufacık sorun çıktı.

2008-02-09 16:18:51

Re:Cvp

Volkan Kaçar

[quote=1406] Yazan: Deadbeat
teşekkürler Spy, fakat bunları denemiştim.
El ile pivotu konumlandırmak işime gelmiyor, Göz hizası, merkeze yakında tuttursak... Önemli olan bunun için (her poligon için) fazladan bir kaç saniye harcamak :). Bu tür bir şey, böyle bir programda gözden kaçırılması garip olmuş.
Diğer kısayolda, objede modda çalışıyor, seçimde değil malesef.
Programda herşey mükemmel diyordumki.. bu ufacık sorun çıktı.[/quote]
Bende alt+m kısa yolu seçimde çalışıyor!! ben silo yerine modoyu öneririm, belki modo daha kapsamlı ve karışık ancak modellemede çok kaliteli bir programdır,maya modo formatınıda destekliyor lxo,eğer modo kullanmak istersen lxo formatını mayada açmak için lazım olan plugini özelden veririm,kolay gelsin.
ilk resim alt+m uygulanmamış hali,2.resim ise uygulanmış hali.
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8413/51157725yo2.jpg[/img]
[img]http://img181.imageshack.us/img181/1264/82821354qc0.jpg[/img]

2008-02-09 16:35:02

Cvp

Deadbeat

Evet seçimdede çalışıyormuş. Bastığımda tepki vermemesinin nedeni, kendini merkez noktasında zannetmesi :P.
Mesela standart ayarlarda bir silindir atıp, üst poligonlardan birisini seçtiğim zaman. Problem net bir şekilde görünüyor.
Gerçi "Insert Scale" modelleme sırasında, "Scale" yerine kullanılır ama.. Poligona rotate uygulanacağı zaman pivotu el ile ayarlamak gerekir. "Insert Scale" problemin bir kısmını ortadan kaldırıyor. Youtubeda videolara bakınayım. Belki farklı bir şekilde çözüm üretildiğini görebilirim.

Modo merak ettiğim bir program ama siloda fazlasıyla işimi görecek gibi duruyor. Siloyu araçlarının dışında sevme nedenim, modelleme yönünden mayaya benzemesi (bide ekstraları :P ).
Yinede netde modo derslerine bi göz atayım. Belki... fikrim değişir.
teşekkürler, kolay gelsin.

2008-02-09 17:09:48

Cvp

kocc

2 sene evel modo ve silo´yu denemistim ama diyebilirimki Maya ile hiç karsilastirmayin nedenide onlar sadece Polyglon olarak çalisiyor NURBS ve gerçek Sub-D degiller . Belki çalisma kolayligi var ama inanin maya´yi ögrenmisseniz onlari denediginizde yüzünüz eksiyecek , hatta ne alaka diyebilirsiniz ... bir deneyin göreceksiniz öyle reklamlarda biraz fazla abartiyorlar . Onlarla ugrasacak yerine Z-Brush ögrenin derim anlatilanlari gerçek yerine getirebilen bence Z-Brush .

2008-02-09 21:19:31

Cvp

Deadbeat

2 senede birşeyler değişmiş belliki. Kullanıcıları programın fanatiği olmuşlar.
Max kullanmaya başladıktan sonrada, nurbs u unuttuk zaten :P. Silo dada kullanamamak koymaz :)

Deneyip görmeye gelincede, program güzel. Maya kadar extraları olmasada... Poligon modelleme yapacak herşey mevcut. Zaten programı, organik modellerin meshini hazırlamak ve subd modellemeler için kullanmayı düşünüyorum.

Reklam ve abartma biraz ilginç olmuş. Sonuçta her programın sitesinde galeriler var. Oradan program ile yapılabilecekleri görebiliyoruz. Benim için önemli olanda, yapım sürecindeki "serbestlik". Bunuda, programın araçları fazlası ile yerine getiriyor.

"Silo yerine zbrush öğrenin" ile ilgili bir şey yazmak istemiyorum :).
2 programdaki modelleme şekli fazlasıyla farklı.

Teşekkürler, kolay gelsin.

2008-02-11 15:20:10