renderda araba şeffaf görünüyor.

renderda araba şeffaf görünüyor.

sametbulduk

selam arkadaşlar:
3DS max 2009 ve mental ray kullanıyorum ve şöyle bir sorunum var bi türlü çözemedim:
bir araba modelledim bu arabaya mental ray´in car paintini atıyorum arkaplana da bir bitmap resim atıyorum matte/shadow u kullanarak arabanın yere değen kısımlarını falanda yapıyorum fakat render ettiğim zaman arabam şeffaf görünüyo yani arkaplandaki resim görünüyo arabanın içinden, ilginç olansa camlar da dahil bu soruna camlar vs. de şeffaf görünüyor? nedendir acaba?

2010-02-18 18:06:12

Cvp

Erkan

böle yapmalısın samet

[quote=8204] Yazan: Erkan

al buda konuyla ilgili yaptığım bir denemeydi
[url]http://www.4dizayn.com.tr/anim/cop/matteshadow.zip[/url]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/O2sPs43b5.jpg[/img]

[quote=47650] Yazan: Erkan

gökhan abi anlatmaya çalıştığım.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/fKuuB2Ymx.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/qP9PiQ7N6.jpg[/img]
yerdeki tulaların objeye yansımasına bak.
arka pladaki resmin sahneye ait bir obje gibi görmesi ve
max objelerinin üzerinede yansıma ışık gibi hesapları onagöre yapmasını diyorum hocam.
[/quote]

işte mental ray farkı
yukarıda anlattığım olayı
diğer render motorları iyi hazırlanmış bir hdr varsa yapabiliyor
ama mental ray normal bir fotografla işi halledebiliyor.
hatta diğer render motorları video üzerine yerleştiriken bunu yapamadığı için
yansımalara ortamla ilgisi olmayan bir hdr ekliyorsun o zamanda gerçekçi olmuyor.
bu yüzden mental rayde yansıtıcı objeler sahneye çokdaha iyi oturuyor.

araştırman gereken shader´in adı
envirionment/background camera map (mi)

burada da konuyla ilgili shaderleri necmi hoca çok güzel anlatmış
[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=438&r=438[/url]

derste olmayan güneş ışığı ve exposure control benim verdiğim örnekte var dosyayı inceleyerek bulursun.
kolay gelsin[/quote]

2010-02-18 22:27:01

Cvp

sametbulduk

Çok teşekkür ederim, sorunu halletim verdeiğiniz bilgiler ışığında...

2010-02-19 15:15:35