vrmap sorunu

vrmap sorunu

Stoix

herkeze selamlar öncelikle. Vray de şöyle bişey farkettim ki buda candan bağlı olduğum vraye küfretmeme neden oldu. şöyle anlatayım: sahnede kamera sabit, direktlight 0 ıncı framede yukarda ve değeri 1, 100 üncü framede aşağıda ve değeri 0.1, aynı env. dede aynı, ışık yukardayken değeri 1 aşağıdayken 0.1. singel framede test ediyorum ışık değerleri ve gı doğru yani güneş batıyor. sonra bu animasyonun vrmaplerini kaydediyorum (herkarede render ve multiframe incramentalde). sonrasında kayıtlı vrmapi kullanarak 100 üncü framede render alıyorum, çıkan renderın bi kopyasını çıkarıyorum. sonrasında 100 üncü frame i vrmap kullanmadan renderını alıyorum çıkan sonuçla bir önceki sonuç arasında çoook fark var. Mantıken ikisininde aynı olması gerekmiyormu?
cameranın hareketli olduğu ve ışığın sabit olduğu belki 100lerce animasyonu böyle yaptım, bu durum şimdi dikkatimi çekiyor. bu durum vrayım bir problemimimidir yoksa bende mi bir sorun var. ve vrayım her sürümüyle ve maxın her sürümüyle denemedim sonuç hep aynı. bu durumla daha önce karşılaşmış ve çözmüş biri varsa ve yardım ederse çok sevinirim.
Benim bulduğum çözüm oldukca acı verici oda her kare için ayrı map hesapla ve ayrı ayırı kaydet. sonra bunları ayrı ayrı kullan net renderda.

2009-09-25 16:52:12

Cvp

kalimba

Mantıken her karede ayrı ayrı alman gerekiyor. Multiframe incremental sabit sahnelerde birden fazla gönümümü birleştirmek için kullanılıyor. Sahne içinde göreceli hareket ve dolayısıyla ışık değişimi var ise en yüksek ayarlarda bile "Multiframe incremental" hesaplatsanız, tek kare render ile arasında farklılıklar oluşur.

Acı verici yöntemin yerine madem her karede alıyorsun hiç kasmadan Single Frame modunu kullanmayı denemelisin.

İyi çalışmalar

2009-09-25 22:50:45

Cvp

Stoix

Aslında benim yapmak istediğim standart metod olarak 5 karede bir olup düşük çözünürlükte aldığım tek bir vrmapi kullanarak HD bir renderda kullanmak. render süresini düşürmek amaç. senin dediğin yöndemde render bittiğinde yaşlanmış olurum büyük ihtimalle.
Sanırsam alternatif bir yöntem yok.
cevabın için teşekkür ederim kalimba.

2009-09-26 13:13:01

Cvp

kalimba

Animation Prepass @ From File modlarını kullarak istediğin şeyi yapabilirsin. 5 karede bir alacaksın. Sonra bunları birleştirip tek parça olarak kullanacaksın.

Ama bunlar sabit! sahneler için. Işık sabit, hareketsiz nesneler, kapı açılması yapanması yok. Zamanı durdurmuşsun gibi. Ama yinede dış mekanlarda hareketli insan ve arabalar olunca bile bu yöntem yaptım oldu şeklinde başarılı olabiliyor. Ama ışıkta ve ortamda aşırı bir değişme varsa tek bir map kullanamazsın. Tek tek alıp Animation Prepass / Animation Rendering kullanacaksın.

2009-09-26 13:45:46

Cvp

Stoix

Sevgili max 9 u artık rafa kaldırmanın zamanı gelmiş, hatta geçiyor bile.
Ahh ah ne güzel zamanlarımız olmuştu...:)
Çok teşekkür ederim kalimba yönlendirmen için..

2009-09-26 14:52:58