Vray Render lekeleri

Vray Render lekeleri

silver and iron

Öncelikle bu ilk mesajımda belirtmek isterim: 7-7.5 aydır takip ettiğim ve sık sık ziyaret ettiğim sitenize bugün üye olmak kısmet oldu. Kendi bilgilerimi de gün itibariyle paylaşmaya başlayacağım.

İlk soruma gelelim.
Aşağıya birkaç adet resim koydum. Fakat tam çözünürlük olmadığından sıkıntı yaratabilir.

Resimlerden de anlaşılacağı gibi Vray´de bir pürüz ve karıncalanma sorunum var. Forumda daha önce de takip ettiğim kadarı ile DMC sampler´dan kaynaklandığı belirtilmiş. Min 1, Max 100 alınıp clr thresh kısmı 0,005 alındığından düzelebilir denilmiş. Fakat benim ortamımda hiç bir farklılık olmuyor. Aksine vakit uzuyor ve bilgisayar çok yoruluyor.

Acaba sorun ışıklardan mı kaynaklanıyor? Odada 3-2-1 kombinasyonuyla farklı farklı sayılarda ışık denedim. Ama yine de bu pürüzü gideremedim. Çok rahatsız edici bir görüntü elde ediliyor. Normal ayarlar ile birlikte bile (ışıksız) daha net bir görüntü alabiliyorum. Ortam kapalıdır bu arada. Onu da belirtmek isterim. Dört tarafı "wall-duvar" ile kapalı, üstü de paint ile kapalı. Alt ve üst de aynı kaplama mevcut. Ve de vray materiali var. Alt ve üst kaplamaların vray materiali çok az yansıtma içermektedir.

Kısacası bu pürüzleri, kırılmaları, karıncalanmaları, kırçıllanmaları her ne diyorsanız; o sorunu nasıl halledebilirim? 4 tarafı kapalı 4 tarafında cam bulunan bir odada bu sorun nasıl giderilir? İsteğiniz olursa odanın tamamını bir kez daha renderlayıp atabilirim.

Şimdiden vereceğiniz cevaplar için teşekkür ederim ve de hoşbulduk derim :).
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/g6l49o1X6.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Bs76HzSbL.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zd0Scxq30.jpg[/img]

2009-07-26 03:45:48

Cvp

Mcdreamy

ali kardeş render ayarına gelip h.subdivsion ayarlarını yükselt

2009-07-24 18:29:47

Cvp

silver and iron

Öncelikle cevap için teşekkür ederim.

Belirtmiş olduğunuz "h.subdivision"u render ayarlarında bulamadım. Acaba Indrect Illumunation´daki "Hsph Subdivs" den mi bahsediyorsunuz? Ne demek istediğinizi biraz daha açar mısınız?

dipnot: bu arada render settings´den DMC Sampler sekmesinde Min Samples´ı 5´ ten 18´ e çektim. Süre 11 dakikadan 1 saat 5 dakikaya çıktı. Biraz düzelme oldu. Ama yine de tam netlik yok.

2009-07-24 22:20:09

Cvp

icdeadpeople

kullandığın malzemelerden mümkünse duvarların malzemelerinin özelliklerinigösteren ekran görüntülerini yollayabilir misin.

2009-07-25 17:11:00

Cvp

silver and iron

yoğun olmamdan dolayı internete girme fırsatım zor olmakta. o yüzden geciktiğimi söylemek isterim. görüntü atmaktansa direk yazmayı uygun gördüm.

-kimi yerlerde diffuse´a atanmış normal bitmapler var. kibu bitmaplerde herhangi ir raytrace veya opacity değeri düşük değil.
-vray materiallerinde ise normal dışı hiç bir material yok. dışarıdan hiçbir material almadım. hepsi kendi atadığım yansıtma, parlaklık, şeffaflık ayarlarında oluşuyor ki onlarda da çok abartı yok.

renderımın ayarları ise şöyledir:


-image sampler: Adaptive DMC
-Antialasing Filter: Mitchell-Netravalli
-Adaptive DMC image sampler: Min:1,Max:2,Clr Thresh:0,01
-Indirrect Illumunation: Açık (GI Cautics: Refractive açık)
-DMC Sampler:Ad. Amount: 0,85 ; Noise Threshold: 0,01; Min Samples:5(5 ama ben yukarıda da söylediğim gibi burayı 15 aldığımda biraz düzelme oldu. Fakat yine netlik yok.)
-Global Switches: Default Lights kapalı
-Enviroment´ta skylight, refract-reflect ikisi de beyaz; skylight 1.0, ref-refra 1.2 muıltiplier derecelerine sahipler.
-Irradiance Map: Curernt Prseent: Low(Lütfen sorunu buna bağlamayın. Zira High ile de denedim.)
-Hsph Subdivs´i de 30´a çektim.

Değerler bunlar.

2009-07-26 03:45:48

Cvp

icdeadpeople

Senden görüntü istememin sebebi aslında değerlerinden emin olduğun (yukarıda da es geçtiğin) bölümleri görebilmekti,
yani senin ummadığın bir yerde buna sebep veriyor olabilir,


Dmc sampler noise threshold değerini 0.005´e çekmen yine görüntünün kalitesine etkisi çok olacaktır,
bir deneyip sonuca bakabilirsin ama verdiğin örnek görüntülerden sanki malzemelerinde bir sorun var gibi geldi,
raytrace malzeme kullanmamışsındır herhalde,
yukarıda vermiş olduğun ayarlarda garip bir durum yok,
bu yüzden 0,005 değeri problemini çözmediyse,
dediğim gibi malzeme ayarlarından sadece en alttaki resimde gözüken pembemsi duvarın ayarlarını gönderirsen,
sanıyorum problem gözükecektir,
sorun mutlaka malzemedir de diyemiyorum tabi,

şu adımları izleyip aslında kendinde sorunun nerede olduğunu bulabilirsin,
Duvar harici tüm objeleri sakla,
ve ortam ışığı ile render al,
eğer duvar problemsizse, sorun ışıklardan kaynaklanıyordur,
eğer problem devam ediyorsa, buna ya malzeme yada ayarların sebebiyet veriyordur,
o zamanda malzeme vray´ın default bir malzemesini ata ve tekrar render al sorun yoksa malzeminin ayarlarını bir kontraolden geçirmeliyiz,
şayet problem devam ediyorsa,
o zaman gerçektende ayarlarını incelemeliyiz,

bu adımları her türlü problem için kullanabilirsiniz,
problemin kaynağını bulmak en azından sizi çözüme daha çabuk ulaştıracaktır.

2009-07-26 23:41:40

Cvp

WeekendWarrior

Ad. Amount: 0,7 ; Noise Threshold: 0,002 yap.. irrediance map mediım....h. subd.. 60 yap. büyük ihtimalle sorun düzelir...

2009-07-27 15:23:54

Cvp

recoba

Vray lightlarının subdivleri çok düşük olabilir mesela 2-3 gibi, gerçi default 8dedir ama sen bi de 16ya çıkarmayı dene
Ek olarak ışık kaynakların sadece dışarıda ise karartılar çok normal iç mekana da yardımcı ışık kaynağı gerekebilir çünkü 4 tarafıda kapalı demişsin.

2009-07-28 00:17:11

Cvp

altıneldiven

arkadaşlar cem cimrin kardeşim vray konusunda çok yararlı bilgiler vermiştir herzaman onun dediklerini gözden geçirin bence nacizane bende bi şey söyliyeyim sahnenizde sahne az ışık alıyor ve sahnede vraylıght malzemede kullandıysanız bu tarz lekenlenmeler yapmaktadır burda vraylıght malzeme yerine ıes ışık kullanıp ortamın ışığını birazda kuvvetlendirip ayarları normalde tutup denermisiniz

2009-07-28 22:40:37

Cvp

troy481@

vraylight sekmesinde subdivisionu 16> temiz render alırken
store with ırradiance map işaretini kaldırın.render tertemiz çıkacaktır eğer materiallerde bir hata yoksa.

2009-07-29 21:56:12