vray sundaki parlamayi nasil onleyebilirim...

vray sundaki parlamayi nasil onleyebilirim...

heydu

arkadaslar merhaba,

tr3d galerisine gondermis oldugum calismami bir de foruma gondermek istedim lakin galeride yayinlanmasi icin biraz daha uzerinde calismam gerekiyor sanirim.

problem, ondeki beyaz lake dolap yuzeyinde vray sun in cok parlamasi. vray physical camera kullandim. mekanin 3 tarafi da kapali oldugu icin sun ve camerayi acik olan on cepheden verdim. vray sun in intensity multiplier degerini kistigim zaman arkadaki yuzeyler karariyor. shutter speed i azalttigim zaman da bu ayarlarim ile gerceklikten uzaklasiyorum. acaba bu parlamayi onlemek icin ne yapmaliyim. (vray sun yuksekligi 1400 de ve mekanin icine direk giriyor, onunde herhangi bir yapi elemani yok. )[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/aM0KReLLp.jpg[/img]

2009-06-10 20:06:59

Cvp

palyaço

lakeyi oluşturan obje üzerine sağ tıklayıp, vray properties satırına tıklayın. orada recieve gi olcak. ordaki 1,0 değerini 0,5 gibi değerlere indirerek denemeler yapın. bir de lake için seçtiğiniz malzemedeki glossines değerlerini iptal etmeyi deneyin. ayrıca rengini koyulta da bilirsiniz, nasılsa fazla gelen güneş ışığı ile byaz görünecektir. bunları ayrı ayrı denemenizin faydasi dokunabilir.

2009-06-11 00:41:56

Cvp

heydu

tesekkurler palyaco,

lakin soylediklerini denememe ragmen tam olarak istedigim sonuca ulasmadim. sanirim biraz da mekadan kaynaklaniyor. ince uzun bir mekan odugu icin gunesin arka alanlari da aydinlatmasi icin biraz parlak tutmustum e tabi gunesin ilk vurdugu nesne ondeki lake dolap yuzeyi oldugu icin boyle parlamaya neden oluyor. receive gi i 0.1 e kadar indirmeme ragmen pek fazla bir degisiklik olmadi baska bir nesne uzerinde denedim onda ise yariyordu. dedigim gibi sanirim gunesin parlaklik etkisinden.... bakalim uzerinde calismaya devam edicem

2009-06-11 20:14:59

Cvp

icdeadpeople

http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm

Heydu, yukarıdaki linkte bir anlatım var, gamma ile ilgili, yalnız dikkatli okuyup ayarlarını ona göre yapmayı deneyebilirsin,
bir çok ayara dikkat edilmesi gerekiyor, çünkü yapacağın ayarlar bundan önceki ve sonraki projelerinde de etkili olacaktır,
(ben şahsen kullanmıyorum)
bunun yerine arkaplanı aydınlatacak yardımcı bir ışık kullanabilirsin.

2009-06-12 09:28:11

Cvp

heydu

icdeadpeople, tutorial icin tesekkurler detayli bir anlatim yapmislar. gamma ayarlari hic bilmedigim bir nokta. bakalim nasil sonuclari olucak??
"yapacağın ayarlar bundan önceki ve sonraki projelerinde de etkili olacaktır" derken istedigimiz zaman geri alma imkanimiz yok mu?

2009-06-12 21:25:22

Cvp

icdeadpeople

Değiştirdiğin ayarları geri düzelterek eski hale getirebilirsin ancak , bazı problemler oluşabilir yani değiştirilen dosyanda çağırdığın kaplamaların gammalarına müdehale ettiysen tümünü tekrar değiştirmen gerekir,
riske etmemek için farklı kaydedip deneme amaçlı ayarlarını değiştir ve değiştirdiğin yerleri not al, eğer sonuçtan memnun kalırsan sorun yok zaten ama kalmazsan, maxin içindeki değiştirdiğin ayarları tekrar eski hallerine getirip, eskisi gibi kullanmaya devam edebilirsin,
gamma işlemi aslında, render işlemi bittikten sonrada yapılabiliniyor ancak deformasyonlara sebebiyet veriyor ve fiziksel değil sadece resim üzerine oynama ile oluyor, bu linkteki işlem, gamma 2,2 yi render esnasında olaya dahil ederek gerçek anlamda müdehale etme anlamına geliyor.
kullanmadığım için bunu kesinlikle yapmalısın diyemiyorum,
linktede dediği gibi alışkanlıklardan kurtulmak biraz zor ve zaman alıyor:)

2009-06-15 10:38:02

Cvp

heydu

bakalim bu ayarlar ile render nasil olucak

tesekkurler icdeadpeople....

2009-06-18 05:35:16

Cvp

heydu

belki bir de vray sun i direk mekanin icine degilde daha disariya yonlendirip duvarlarin isigi sogurup iceri vermesini saglamak daha guzel bir aydinlatma saglayabilir.

duvarlarin isigi sogurup iceri vermesini nasil yapacagimi bilmiyorum ama arastiricam:)

2009-06-18 05:41:24