3D MAX VE VRAY GERÇEKÇİ RENDER ALMA HAKKINDA BİLGİ

3D MAX VE VRAY GERÇEKÇİ RENDER ALMA HAKKINDA BİLGİ

kayangunes

selam arkadaşlar ben max le yaklaşık 3 yıldır uğraşıyorum ve mobilya ve dekarasyon öğrencisiyim. gerçek render alma konsunda bir kaç bilgi paylaşımında bulunmak istedi. öncellikle bunları numaralandırarak anlatacağım. AYRICA 3D MAX ÜZERİNE BİR TEZ YAZDIM HAZİRAN 15 TEN SONRA BU SİTEDEN PAYLAŞIMA SUNCAĞIM.

1-MODELLME
gerçek bir görüntünün temeli budur. öncellikle max den başka bir program kullanıp orada çizim yapıyorsanız bunu öncellikle bırakmaya çalışın çünkü max zaten modelleme üzerine kurulmuş bir programdır. çizimlerinizi başka bir programda çizip import yaptıktan aynı çizimi maxte yapın farkı anlarsınız bu fark baya gözle görülecek bir şekilde fark edilir. ayrıca max te modellme yaptığınız zaman üzerine textür ataması yaptığınızda 3ds max bunu kendi otomatik olarak hesaplayarak malzeme üzerinede yönlerine göre yerleştimrme yapar. importta bunu kendiniz uvm modifier i ile yapmak zorundasınız.

2- TEXTÜR
Öncellikle çizimlerinizin gerçekçiliğini artırmak istiyorsanız en önemli konulardan biride bu textur konusu. bilindiği üzere günümüzde yüksek kalitede fotoğraf makineleri vardır bunlar ortalama olarak 7 veya 8 megapixel resimler çekmektedir. textürün kalitesine buradan dikkat edeceğiz. mesela ellimde 36 mp lik bir textür bille bulunuyor fakat bu kadarda bilgisayarı kasmaya gerek yok. size bir textur lazım örneğin alpi zeytin bu texturün kalitesi en az 400*500 olmasına dikkat edin çünkü bu kalite 3d max için yeterli bir değer olacaktır. bu değerden aşağı inmemeye çalışın diyelim çok özel bir textür var çözünürlüğü bu kadar yüksek değil mecbursunuz bunuda programlar yardımı ile yüksltmeye çalışın. textur konusundadikkat edin renderda hangi renk veya textur daha gerçek bir görüntü sağlıyorsa onu kullanmaya çalışın kafanızdaki renklere falan takılmayın ama kafanızdaki renklerden yolla çıkın.

3-BUMP
Bilindiği üzere bir textur bazen yeterli gelmemektedir. bazen ellimizde bump ta olmak zorundadır çünkü bu sayede anlatılmak isteneni anlatabiliyruzdur. ellinizde yine özel bir textur olsun ve bunun bump yok diyelim bunun en kolay yolldan bumpunu oluşturmanız için photoshop a textürünüzü atın ve sırasıyla ´ctrl+shift+U´ tuşuna basıp bumpu ellde edebilirsiniz. sonra farklı kaydetten jpeg olarak kaydedin. unutmayalım ki bump gerçekçilik sağladığı kadarda sistemizi kasacaktır onun için fazla abartmadan bump değerini arttırın.

4-IŞIK
son kısımlardan biri ve öncekilleri yaptıktan sonra en önemli kısımdır. bir sahneniz var diyelim bu sahnede nasıl ışık kullanacağınızı bilmiyorsanız şunalra dikkat edin:

A-öncellikle V ray kullanıyorsanız vrayın kendi ışıklarının dışına çıkmayın mesela vraylight ışığı eğer bu ışığı kullanacaksanız kapalı mekan içerisinde yani max boşluğundan ayrı bir bölüm oluşturulmuş ie o kapalı alan içinde bu ışığı sphere ye çevirip görünmez yapın.

B- kapalı değilde açk bir mekan kullanıyorsanız. bu ışığı plane olarak kullanmanızı öneririm kullanırken dikkat edilmesi gerek şey ise üst(Top) görünüşe geçip çizim alanınından daha büyük bir hale getirip alanda karanlık bir bölge kalmayacak bir şekilde ayarlamak. yükseklik konusunda ise alanın fazla yukarısına kaldırmamaktır. bu ışık fazla yukarı kalktığı zaman özelliği kaybolmaktadır. yakın bir yüksekliğe koyup şideti ile ayar yapın.

C- çizimlerinizi öncellikle yapabildiiniz kadar kapalı mekan içerisinde render almanızı öneririm bunun sebebi anlatacağım güneş ışığıdır.


5-GÜNEŞ IŞIĞI VRAYSUN
geldik son kısma burada tr3d sitesinde vray camera ve vray sun dersi ile ilgili bir bölüm var orada güneş ışığı atmayı öğrenmenizi öneririm.

güneş ışığının nasıl bir etkisi vardır derseniz. bir kapalı mekanda bir pencere çizin ve içerisine yaptığınız bir çalışmayı koyun ve güneş ışığını bu çizime yakın gelecek bir şekilde ayarlayın güneşin ortamı ne kadar gerçekçi yaptığınızı göreceksiniz. ayrıca vraylight ışığıda sahnede kullanın karanlık bölge kalmamasına dikkat edin sadece şiddetleri ile ayar yapın.

6-F10 AYARLARI VE ÇÖZÜNÜRLÜK
F1O ayarları ile ilgili dökümanlar bulun ayar yapmayı öğrenin ve ayrıca ne kadar çözünürlük arttarsa o kadar render kaliteniz arttar. fakat kalkıpta çok ta büyük almayın size yeteceği kadar olsun.

not: bu anlattığım 6 konuya dikkat edin ayrıca çalışmalarınız başta kötü olabilir sonrada geri döndüğünüzde fark edeceksiniz ne kadar ilerlediğinizi çünkü maxin sonu yoktur gidebildiğiniz kadar gidersiniz. kötü çizim yoktur unutmayın kötü render vardır.



son birşey herzaman son çıkan 3dmax ve vray kullanmaya ve onun üzerinde kendinizi geliştirmeye çalışın bende 2009 max ve vray sp2 var bununla gerçekçi renderlar almak çok kolay oluyor çünkü programlar geliştirildikçe gerçekçilik ve kolayllık ortaya çıkıyor.

2009-04-13 11:59:09

Cvp

KEMALBUDAK34

Eline sağlık dostum. Güzel bir paylaşım.

2009-04-13 14:03:21

Cvp

my mınd

Bilgi paylaşımın için teşekkürler harun.

2009-04-26 06:22:44

Re:3D MAX VE VRAY GERÇEKÇİ RENDER ALMA HAKKINDA BİLGİ

emreşan

teziniz veya paylaşıma sunacağınız bilgi ile ilgili hem size hem de okuyanlara faydası lması açısından gözüme çarpan bir kaç kısımda fikirlerimi söylemek isterim. Kişisel fikirleriniz olduğunu bilmekle birlikte anlatımınıza katkı sağlayacağını umduğum düzeltmelerde bulunmak isterim;


[quote=7226] Yazan: kayangunes

1-MODELLME
gerçek bir görüntünün temeli budur. öncellikle max den başka bir program kullanıp orada çizim yapıyorsanız bunu öncellikle bırakmaya çalışın çünkü max zaten modelleme üzerine kurulmuş bir programdır. çizimlerinizi başka bir programda çizip import yaptıktan aynı çizimi maxte yapın farkı anlarsınız bu fark baya gözle görülecek bir şekilde fark edilir. ayrıca max te modellme yaptığınız zaman üzerine textür ataması yaptığınızda 3ds max bunu kendi otomatik olarak hesaplayarak malzeme üzerinede yönlerine göre yerleştimrme yapar. importta bunu kendiniz uvm modifier i ile yapmak zorundasınız.

çıkıyor.[/quote]

3dsmax dışında farklı teknikler kullanan modelleme programları da vardır ki bunlara alışmış olmak kötü bir şey değildir. Örneğin poligon modelleme araçları daha gelişmiş olan modo, nurbs (max de yok diyebilirsiniz rahatlıkla) için Rhino, organik modelleme için Zbrush ve mudbox gibi yazılımlar hemen hemen sadece modelleme işi kullanılırken sizin max için "modelleme üzerine kurulmuş bir programdır" demeniz pek doğru bir bilgi değil. Max, güçlü modelleme araçlarına da sahiptir demeniz daha doğru olacaktır.

[quote=7226] Yazan: kayangunes

2- TEXTÜR
Öncellikle çizimlerinizin gerçekçiliğini artırmak istiyorsanız en önemli konulardan biride bu textur konusu. bilindiği üzere günümüzde yüksek kalitede fotoğraf makineleri vardır bunlar ortalama olarak 7 veya 8 megapixel resimler çekmektedir. textürün kalitesine buradan dikkat edeceğiz. mesela ellimde 36 mp lik bir textür bille bulunuyor fakat bu kadarda bilgisayarı kasmaya gerek yok. size bir textur lazım örneğin alpi zeytin bu texturün kalitesi en az 400*500 olmasına dikkat edin çünkü bu kalite 3d max için yeterli bir değer olacaktır. bu değerden aşağı inmemeye çalışın diyelim çok özel bir textür var çözünürlüğü bu kadar yüksek değil mecbursunuz bunuda programlar yardımı ile yüksltmeye çalışın. textur konusundadikkat edin renderda hangi renk veya textur daha gerçek bir görüntü sağlıyorsa onu kullanmaya çalışın kafanızdaki renklere falan takılmayın ama kafanızdaki renklerden yolla çıkın.
[/quote]

Öncelikle "textür" Türkçe değildir, Türkçe yazılışı olsa bile doğru değildir. "Tekstür" okunuşu olarak doğru yazılışı olsa bile bunu ya "texture" ile ingilizce kullanınız ya da Türkçesi olan "Doku" kelimesi ile yan yana yazınız. Bu şekilde düzeltirseniz daha doğru olur kanaatindeyim. Bilginin içeriğinde de "renderda hangi renk veya textur daha gerçek bir görüntü sağlıyorsa onu kullanmaya çalışın kafanızdaki renklere falan takılmayın ama kafanızdaki renklerden yolla çıkın." kısmı, gerçekçilik için ipucu içermiyor gibi geldi bana. Biraz da kafa karıştırıcı açıkçası :)

[quote=7226] Yazan: kayangunes


3-BUMP
Bilindiği üzere bir textur bazen yeterli gelmemektedir. bazen ellimizde bump ta olmak zorundadır çünkü bu sayede anlatılmak isteneni anlatabiliyruzdur. ellinizde yine özel bir textur olsun ve bunun bump yok diyelim bunun en kolay yolldan bumpunu oluşturmanız için photoshop a textürünüzü atın ve sırasıyla ´ctrl+shift+U´ tuşuna basıp bumpu ellde edebilirsiniz. sonra farklı kaydetten jpeg olarak kaydedin. unutmayalım ki bump gerçekçilik sağladığı kadarda sistemizi kasacaktır onun için fazla abartmadan bump değerini arttırın.

[/quote]

"Bump" yni kabartı, çıkıntı, pürüz anlamına da gelebilen doku yapısı hakkında yanlış bilgi vermişsiniz. Bump gerçekçiliği arttıran bir şey değildir. Taklit etmye çalıştığınız malzemede pürüz var ise bunu taklit etmek için zaten kullanmak zorundasınız. Gerçekçi olsun diye her malzeme için bump kullanmanın bir mantığı yoktur. Ayrıca bilgisayarı "kasan" bir şey de değildir. Bir de photoshop kısmına anlam veremedim. Doku için kullandığınız fotoğrafı "bump" kanalına da kopyalarsanız resmin luma değerlerini (açıklık koyuluk - gri) otomatik olarak kullanack bir nevi siyah beyaz hali ile çalışacaktır. Photoshop yine burada pek gerekmemektedir.

[quote=7226] Yazan: kayangunes

4-IŞIK
son kısımlardan biri ve öncekilleri yaptıktan sonra en önemli kısımdır. bir sahneniz var diyelim bu sahnede nasıl ışık kullanacağınızı bilmiyorsanız şunalra dikkat edin:

A-öncellikle V ray kullanıyorsanız vrayın kendi ışıklarının dışına çıkmayın mesela vraylight ışığı.......

[/quote]

Vray kullanmadığım için verdiğiniz bilgiler ne derece doğrudur bilemiyorum. Işık konusu ezbere yapılabilecek bir şey değildir, eminim bunu siz de biliyorsunuz.

Demem o ki; verdiğiniz bilgilerin doğru olup olmaması dışında eğer bu sizin TEZ yazma uslübünüz ise büyük bir sorun var demektir. O yüzden bunun Tez´den alıntı olmadığını umud ediyorum. TEZ, tutorial hazırlanır gibi 1. şahsa hitaben yazılmaz bunu elbet siz de araştırmışsınızdır. Ama sitede yararlı bilgi paylaşımı olsun amacı ile bu bilgileri büyük bir heyecan içinde yeniden derleyip yayımladıysanız öncelikle çabanız takdire şayan fakat kullandığınız terimlerin anlamını çok iyi bilmeden, amaçlarını öğrenmeden biraz ezbere bilgilerle doldurmadan önce biraz daha araştırıp en azından "bunlar gerçekçi render için gerekli şeyler" diye başlık açmak yerine "paylaşmak istediğim gerçekçi render ipuçları" derseniz hem sizin ve yazıyı okurken alınan bilgiliğinin tutarlılığını başlığından tahmin etmeye çalışan amatör kullanıcılar açısından daha verimli bir içerik olur hem de herkes bilgiğini paylaşıp eksik kısımlarını tamamlayarak ortak bir kaynak olma özelliğini taşıyabilir. Bildiklerim ve bilmediklerinizi gördüğüm yerde benim düzeltmelerim gibi başkalarının ki de eminim çok daha tamamlayıcı olacaktır. Çabanız için tekrar teşekkürler.

2009-04-26 15:24:30

Cvp

my mınd

Ktkından ötürü teşekkürler Emre hoca.

2009-05-04 13:26:39

Re:Re:3D MAX VE VRAY GERÇEKÇİ RENDER ALMA HAKKINDA BİLGİ

ComputerTeacher

[quote=7296] Yazan: emreşan

. Ama sitede yararlı bilgi paylaşımı olsun amacı ile bu bilgileri büyük bir heyecan içinde yeniden derleyip yayımladıysanız öncelikle çabanız takdire şayan fakat kullandığınız terimlerin anlamını çok iyi bilmeden, amaçlarını öğrenmeden biraz ezbere bilgilerle doldurmadan önce biraz daha araştırıp en azından "bunlar gerçekçi render için gerekli şeyler" diye başlık açmak yerine "paylaşmak istediğim gerçekçi render ipuçları" derseniz hem sizin ve yazıyı okurken alınan bilgiliğinin tutarlılığını başlığından tahmin etmeye çalışan amatör kullanıcılar açısından daha verimli bir içerik olur hem de herkes bilgiğini paylaşıp eksik kısımlarını tamamlayarak ortak bir kaynak olma özelliğini taşıyabilir. .[/quote]

Abi bu nasıl bi cümledir ya :)

Bilgiler için teşekkürler.

2009-05-05 10:10:04

Cvp

emreşan

iki nokta (. .) arasındaki mesafeyi ölçmek amacı ile yazmıştım :)

2009-05-05 16:20:45