vray gökyüzü yansıma problemi..

vray gökyüzü yansıma problemi..

hakonek

vray kullanmaya yeni basladım ve dıs cephe uzerine calısıyorum.yaptıgım binalarda kompozit kaplamaya reflection verdigim zaman gökyüzünü yansıttığı icin gökyüzününün mavi rengi kompozitle karısıyor ve kompozit renginden bambaska bir renk olarak karsıma cıkıyor.reflectionu kapadıgım zaman da parlak olmayan cok cansız bir goruntu ortaya cıkıyor.yansıyan objelerin renklerini ,yansıtan objelere aktarmalarını nasıl engelleyebilirim ? yardımlarınızı bekliyorum simdiden tesekkur ederim..

2009-03-17 00:15:30

Cvp

icdeadpeople

Malzemeleriniz hakkında daha fazla bilgi , ekran görüntüsü, render örnekleri verirseniz, sonuca daha çabuk ulaşabiliriz, ne tür malzeme kullandınız, nereye hangi mazlemeyi atadınız, ışık olarak ne kullandınız,vs ...

2009-03-12 12:52:37

Cvp

hakonek

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/xoWxzgLKj.jpg[/img]

bir ornek olarak bu dosyayı koydum.ortadaki cıkıntıların kenardaki kıvrımlarında ve yan cephenin ust kısımlarında gokyuzunun yansıması sonucu olusan mavilik cok acıkca belli oluyor.bunun gibi bircok yerde ozellikle kompozit malzemelerde sıkıntı yasıyorum bir turlu istediğim goruntuyu veremiyorum.malzeme olarak vray material kullandım.acık gri renge reflection verdim ve ref. glos: 0.9 h glos: 0.69 olarak ayarladım.kompozit bolgelerin hepsine bu malzemeyi atadım.ısık olarak sadece vraysun var, bunun yanında gokyuzu self illumination modunda...

2009-03-12 16:21:13

Cvp

icdeadpeople

ilk önce ,
GI Environment (skylight) override kısmına map atadın mı?
reflection/refreaction environment override kısmına map atadın mı?
yoksa yansıma için sahnene yarım küre, yada silindir benzeri bir nesneye kaplama yoluyla mı oluşturdun,

yada malzeme editöründen malzemenin içindeki environment kısmından mı sağladın yansımanı,
yada max´in kendi environmet backround kısmına atadığın kaplama ile mi ?

gördüğün gibi yansıma oluşturmak için birçok yöntem var,

ama genelde karıştırılan bir nokta var,
GI Environment (skylight) override kısmına atanan kaplama maxin (default olarak siyah olan arka) planını etkilediği alanların üstüne yazılır, ve kaplamanın renk tonu ne ise ortama o ışık ortam ışığı olarak yayılır.
sadece yansıma için kullanılacaksa, GI Environment (skylight) override yerine reflection/refreaction environment override kısmına atanmalıdır.bu sayede yansıyan kısımlar sadece kaplamanızdan etkilenecektir.
GI Environment (skylight) override kısmınız aktif ve kaplama varsa, bunu ya mavi ağırlığı olmayan bir kaplama ile değiştirin yada kaplama yok ise default olarak mavi olan rengi beyaza yakın ve mavi tonu barındırmayacak şekilde oluşturun.
Şuda unutulmamalıdır, ortam ışığı olarak kullandığınız malzeme mavi tonları hakim bir kaplama ise doğal olarak yaydığı ışıkta mavi tonu olması normaldir.
Bu durumda kaplamayı değiştirmek en doğru yol olacaktır (mavi tonlu bölümün rengini açmak , kamera açısını değiştirerek yada malzemeyi döndürerek mavi kısmı az görmesini sağlamak, vs)

malzemede yapılacak ayar ilede bu mavi hissi azaltılabilir,
malzemeniz uygunsa, fresnel işaretlenerek , yansımanın yakından uzağa doğru azalmasını ve renk tonlamasında objenin rengine bağlı kalmasını sağlayabilirsiniz.

sadece o obje için materyal editörde malzeme ayarlarında environment kısmına atanacak farklı bir kaplamada kullanılabilinir.

2009-03-12 17:48:55

Cvp

icdeadpeople

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Q2DnFgo3o.jpg[/img]
yukarıdaki resimde aynı malzemenin açısı baktığı yerlerin ve ışığın gelişi ile nasıl renk değiştirdiği görülüyor.

Ortam ışığı önemli bir konu, göndermiş olduğun resimdeki mavilikler aslında gerçek hayat için gayet doğal, eğer yansıma varsa ve buda açık bir gökyüzü ise, mavilikler oluşacaktır.
bence çalışmanı güneş olarak kullanacağın bir ışık kaynağı ile aydınlatırsan zaten ,bu mavilikte azalacaktır(güneş kaynağı olarak kullanılan ışıkta beyaz ve sarı tonları verilirse ve baktığımız yönden binaya vurursa(açısı ile oynamakta gerekebilir) aydınlanma gereği, mavilikler azalacaktır.).Örnek verdiğin dosyada güneş binanın arkasında iken koymuş olduğun ışık kaynağı kamera tarafından geliyor , ya ışık kaynağı arkaplanda güneşin olduğu yöne kaydırılmalı yada arkaplanında güneş görünmemeli, ilk seçenekte binanın baktığımız yüzü gölgede kalacağı için ikinci şık daha iyi sonuç verecektir.

2009-03-13 09:08:23

Cvp

hakonek

yansıma kaynagını bir yarım kure yapıp icine map atarak olusturdum.verdiginiz yararlı bilgiler ısıgında bu aksam bayagı kurcaladım ve cesitli yollardan istedigim goruntuye yakın bir goruntu elde ettim yardımlarınız icin cok tesekkur ederim.kafama takılan ve sormak istedigim bir konu var ; override material kullanıp gokyuzunun yani yansıma kaynagının GI materialına kompozitin renginden (gri) atadıgımda kompozitlerdeki renk karısıklıgı ortadan kalkıyor ancak yansıma gri renge dondugu icin ve gokyuzu neredeyse butun cisimlerde bir yansıma olusturdugu icin bu yansımaların hepsi gri rengi alıyor, camlarda dahil gri tonları agırlık kazanıyo .acaba bu gri yansımayı butun yansıyan yuzeylere degilde sectigimiz belirli bir yuzeye uygulama gibi bir sansımız varmıdır ? yani camlara gokyuzu aynı sekilde mavi tonlarında yansımasına devam etse, kompozitlere ise gokyuzu yansımasını renk tonunu degistirerek yansıtsak bu mumkunmudur ? tekrar tesekkur ederim

2009-03-14 05:56:02

Cvp

icdeadpeople

Özel durumlar için (senin bahsettiğin durumlar gibi),
gökyüzü maviliğini eski haline getir(eklemiş olduğun gri rengi takrar eski haline getir), ve yansımanın gri olmasını istediğin malzemeyi seç, material editor´de (vraymaterial olmalı tabiki),
maps kısmından en aşağıdaki environment kısmına gri tonunu eklemiş oluduğun mapi ata , bu sayede bu malzemeyi kapladığın tüm objeler environment kısmına atadığın mazlemeyi yansıtacaktır.

2009-03-14 18:39:03

Cvp

hakonek

sorunum sayenizde tamamen çözüldü bütün yardımlarınız için cok tesekkür ederim..

2009-03-15 02:18:14

Cvp

kartalyum

siteye bakıyorum ama bulamıyorum acaba yasakmı bilmiyorumda ben v ray program linkini arıyorum acaba burdan yardım almamda sakınca varmıdır bende yeni başladım max çizmeye vray programını bulamıyorum

2009-03-17 00:15:30

Cvp

harun_06

merhaba arkadaşlar benim bi sorum olacak yaerdımcı olursanız sewinirim. vraysun la render alıyorum arka plan olarak bulut atmak istiyorum ama olmuyor yardımcı olursanız sewinirim...weya başka bi şekilde nasıl yaparım..

2009-05-27 16:49:27