vray´de matte/shadow sorunu

vray´de matte/shadow sorunu

hakangozlet

3d max´te bir araba modelini, belirlediğim fotoğraf üzerinde yerleştirdim. her türlü kaplamalamaları atadım. Zemine gölge düşürmek üzere bir box yerleştirdim ve matte/shadow ile kapladım. ışık olarak vray light kullandım. gi kapalı iken gölge düşüyor fakat istediğim görüntüyü elde edemiyorum. gölgeler ve kaplamalar kötü oluyor. gi açıldığında ise kaplamalar iyileşiyor fakat gölge kesinlikle düşmüyor. Bu sorunumu nasıl giderebilirim. ilgilenenlere şimdiden teşekkür ederim.....

2006-03-04 22:35:40

Cvp

WhiteCrow

Vraylight ayarlarından vrayshadows params bölümünden transparent shadows un tik ini kaldırman gerekiyor sanırım.. kolay gelsin

2006-02-23 18:27:01

teşekkür ederim ama...

hakangozlet

sorunuma cevap verdiğin için teşekkür ederim fakat, dediğin gibi vrayshadow parametresinde transparent ti kaldırdığımda sorun çözülüyor. sorun şu vrayshadow parametresi sadece standart ışıklarda var. vray light ışıkta böyle bir parametre yok. dolayısıyla sadece vraylight ışık kullandığım sahnelerde gölge bırakmıyor. acaba sorun nerde? kullandığım vray 1.47.03 full sürüm. bu sürümünde mi vraylight´ta vrayshadow parametresi yok yoksa benim kullandığım sorunlu bir vray mi? şimdiden teşekkür ederim.. (bu arada çalışmalarını izledim. hayal ve kurgu benimde sevdiğim çalışmalardır. bu nedenle çalışmalarına objektif bakamıyorum. benim için çok güzeller tebrik ederim) iyi çalışmalar..

2006-03-01 13:25:10

Cvp

Emre Goren

gölge için koyduğun plane ya da box neyse , yüzey sayısını yoğunlaştır...

2006-03-01 14:25:13

Cvp

Hasan Karaaslan

Vray de golgeleri matte/shadow ile yakalamak icin renderer > vray system´e gelip object settingsten sol panalde box´u yada boxun bir ismi varsa onu secmen gerekli. daha sonra sagdaki matte propertiesten matte object olarak secmen v direct light panelindeki shadows u isaretlersen sorunun ortadan kalkacaktir koaly gelsin

2006-03-01 16:11:01

Cvp

WhiteCrow

tşk hakan suan denedim sadece vraylight ile ama bende gi acıkkende gölge var ışıgın degerini yükselttikce gölge belirginleşiyor azalttıkca gölge kayboluyor color maping den exponantial i secince ve matte ın hafif görünmesi sorunu ckıyor fakat linear multiple secip degerleri 1 ve 1 yapınca bu görünme olmuyor degerleri artırdıkca matte belli oluyor. acıkcası neden sende öle anlamadım matte map daki receive shadows tik ini kaldırdıgımda gölge kayboluyor..

2006-03-01 16:49:40

Cvp

Emre Goren

matte/shadow için vraymtlwrapper kullanıyosun dimi?? normal matte shadow materyeli yerine bunu kullanmalısın..

2006-03-01 20:38:44

Cvp

hakangozlet

hepinize yardımlarınız için teşekkür ederim. dediklerinizi harfiyen yaptım. işte sonuçlar.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/A86H1bUps.jpg[/img]

matte/shadow yok

(bütün resimlerde; GI açık, irradiance map-exponential-low var, sadece vray lihgt kullanıldı, ışık mult. 45, zemin olarak standart plane kullandım.)

ne demek istediğimi ve yapılanların sonuçlarını göstermek için yukarıdaki gibi basit bir sahne hazırladım.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/A1bx1Tb7Z.jpg[/img]

matte/shadow var (diğer ayarlar sabit)

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/5m0FnD7f3.jpg[/img]

matte/shadow var, system objects settings plane nesnesine belirlitdiği üzere uygulandı.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/1eFmwuUNL.jpg[/img]

matte/shadow var, system objects settings plane nesnesine belirlitdiği üzere uygulandı, vray light parameters bölümünden plane nesnesi exclude edildi.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/QPt0j3hLY.jpg[/img]

matte/shadow var, system objects settings plane nesnesine belirlitdiği üzere uygulandı,vray light parameters bölümünden store with irradiance map işareti kaldırıldı.

sonuçlar yukarıdaki gibi gerçekleşti. sorunu şimdi daha iyi anlamışsınızdır umarım. en son çözüm olarak store with irradiance map işareti kaldırmakta buldum. fakat bu seferde bildiğiniz üzere gölgelerde sorunlar oluyor. daha karmaşık çalışmalarda bu işaretin işaretlenmesi gerekiyor.
system objects settings ayarlarını yaptıktan sonra plane nesnesi görünmüyor, gölgedede bir sorun yok ama resimdeki gibi ışığa karşılık veriyor ve yansıyor. bunu gidermek için exclude ile plane devre dışı bıraktım. bu defada ışık skylight etkisi veriyor. ne yapacağımı şaşırdım. bu bilgiler sorunuma cevap vermeye yeterli olmazsa bu tür çalışmalar yapamayacağım sanırım :) tekrar teşekkür ederim.. iyi alışmalar..

2006-03-02 12:07:38

Cvp

jeffreyy

abi sen illa ki vraylight mı kullanmak istiyorsun? o zaman matte yi directlight ile elde et ama sadece topu include et vray light de de sadece topu exclude et. alltaki matte objesine wraymtrwrapper ata directlightte vray shadows u seç vray rendererin light ayarlarında directlight için gi yi kapat. vray light için kalsın. shoadow subdivisionunu arttır. antialising min -2 max +3 yap irrediance map presetini medium ya da high yap.

2006-03-02 15:30:36

Re:Cvp

hakangozlet

[quote=716]abi sen illa ki vraylight mı kullanmak istiyorsun? o zaman matte yi directlight ile elde et ama sadece topu include et vray light de de sadece topu exclude et. alltaki matte objesine wraymtrwrapper ata directlightte vray shadows u seç vray rendererin light ayarlarında directlight için gi yi kapat. vray light için kalsın. shoadow subdivisionunu arttır. antialising min -2 max +3 yap irrediance map presetini medium ya da high yap.[/quote]

wraymtrwrapper materyalini kullandığımda da aynı sorunu veriyor. üstelik directlight da kullandım bir sonuç alamadım. sorun aynı. acaba nerde yalnış yapıyorum. bilmiyorum çok üzgünüm...

2006-03-02 17:43:55