render uzun sürüyor ve hata veriyor

render uzun sürüyor ve hata veriyor

TRDNZ

slm :)

max 2009 vray kullanıyorum.
sahnemde 4 tane vray liht var. *poligon sayısı 171.660 vers:105.249 fps:295,56
render ayarım
*1024de 768 ebatında *vray frame buffer aktif. *default lihts kapalı. *vray ımage sampler adaptive DMC catmull-rom seçili.
*Adaptive DMC image sampler min subdivs:1 max subdivs:16 clr thresh:0,001 seçili. *vray color mapping linear multiply dark multiplier:1 bright multiplier:1 . *indirect illumination aktif. GI engıne : ırradiance map GI engıne: light cache seçili. *Iradiance map current preset medium. Hsph subdivs:50 ınterp samples:20
*settings adaptive amount:0,85 noise threshold:0,01 mim samples:10 global subdivs multipler:8 bu ayarlarda render alıyorum render yarıya gelmeden max kapanıyor. veya nasıl bir ışık teknigi kullanmalıyım

bilgisayar özelliği: intel core2 cpu 6300 3,00ghz 2gb ram 256ekran kartı xp

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/4hfbWqvi2.jpg[/img] bu renderi indirect illumination seçenegi tamamen kapalıyken aldım 4 saat sürdü render ve işaretlediğim yerlerde renk dağılmaları oluyor.

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/VPLYhgl0o.jpg[/img] burenderde 8adet vray liht kullandım. indirect illumination ayarı kapalıydı render süresi 14 saat sürdü. bil özelliği intel işlemci xp 1.86 256ekran kartı 1gb ram herhangi bi sorunla karşılaşmamıştım

2009-02-05 13:50:15

Cvp

kalimba

Adaptive DMC image sampler
min subdivs:1 max >> 1
subdivs:16 >> 4
clr thresh:0,001 seçili. >> 0,01


sahne neyi gerektiriyor ise
---
vray color mapping
linear multiply
dark multiplier:1
bright multiplier:1
---

indirect illumination aktif.
GI engıne : ırradiance map
GI engıne: light cache seçili. >> Brute force
Iradiance map current preset medium. >> medium veya low
Hsph subdivs:50 ınterp samples:20

settings adaptive amount:0,85
noise threshold:0,01 veya 0,05
mim samples:10
global subdivs multipler:1

Böyle bir deneyebilirsin

"burenderde 8adet vray liht kullandım." neden?

İyi çalışmalar

2009-02-05 18:47:58

Cvp

TRDNZ

saol bide o şekilde deneyeyim.

global subdivs multipler:1 yaptığımda çıktıda küçük noktalaşma oluyor.

"burenderde 8adet vray liht kullandım." neden? aydınlatma yetersiz kalıyor. balkon altlarında ışık zayıf kalıyor siyah çıkıyor. oyüzden oralardada aydınlatma kullandım.

2009-02-05 20:00:09

Cvp

kalimba

Balkon altları iyi aydınlanmadığı için fazladan ışık kullanıyorsun. O kullandığın ışıklar küçük noktalaşma yapıyor, onları yok etmek için ayarları sonuna kadar getiriyorsun. Bence balkon altları için başka bir çözüm bulmalısın. Daha sonra öncelikli olarak sahnendeki gölge sorununa da bir çözüm bulmalısın.

2009-02-06 00:22:30

Cvp

icdeadpeople

İki örnek render´ında da sanki tamamen bulutlu bir havada alınmış render gibi duruyor özellikle böyle bişey istemiyorsan, vray sun , direct light vb bir ışık ile ortama güneş etkisi verip sahnenin canlanmasını, sağlayabilirsin,
ayrıca güneş olarak kullanacağın ışık kaynağı ikinci sekmeler ile balkon altların daha aydınlanacaktır.
bulutlu hava güneşi engeller ve buda gölgelerin, ortam ışığından oluşmasını ve belli belirsiz olmasına neden olur, buda objelerin 3 boyutta algılanmasını zorlaştırır.
kalimbanın örnek ayarlarını da kullanarak tekrar render almanı öneririm,
ışıklandırma için tüm ışıklarını sil, indirect özelliğini aç ve ilk önce GI environment (skylight)override özelliğini aktif et test renderini al , daha sonra direct light ile güneş ışığını oluştur ve very low gibi ayarlarla sahnendeki ışık etkisini , ışığın yerinin değişimine göre sahnenin üzerindeki etkisini incele ve hoşuna giden bir konuma getir, daha sonra ışık rengi, şiddeti vs gibi ayarlar ile oynayıp etkilerini yine test et, daha sonra yetersiz kalıyorsa başka yollara baş vurabilirsin ama bir çok sahne için GI environtment ve direct light yeterli olacaktıır.

Kapanma konusundada buna birçok şey sebep veriyor olabilir,
ram yetersizliği sorun oluyor olabilir, yada sahnendeki bir veya birkaç kaplama, modellerden biri buna sebep veriyor olabilir,
kapanan sahneyi küçük ebatlarda 320X240 da render ettiğinde yine max kapanıyor mu bir denemende fayda var sorun tespiti için,
Modellerini teker teker çağırıp render etmeyi deneyebilirsin?
bu denemelere rağmen hata devam ediyorsa,
Vray system bölümünden default geometry ´static kısmını dynamic´e çevirip deneyebilirsin,

2009-02-06 14:14:39

Cvp

hologram

Sorun yazılımsal değil donanımsal da olabilir, işlemciye hızaşırtma uygulamışsın, işlemciye ve ramlere verdiğin voltaj değerleri nelerdir?
sistem stabil değilse program kapanabilir bunları da göz önünde bulundur.

2009-02-07 03:01:05

Cvp

TRDNZ

cevaplarınız için saolun arkadaşlar.

2009-02-10 11:59:30