130 Bina renderi hakkında yardım.

130 Bina renderi hakkında yardım.

meto007

selam arkadaşlar ben 100.000 metre karelik ve 130 binadan oluşan bi projede çalışıyorum böyle bi projede ne tür yöntemler kullanmalıyım sizce ışık kaynağı olarak vraysun kullanmayı düşünüyorum buna uygun olarak bana önerileriniz olabilirmi acaba yöntemler konusunda

2009-01-15 12:34:10

Cvp

emreşan

Bu ilk işiniz mi? Ne bilip bilmediğiniz ile ilgili biraz daha detay girerseniz daha nokta atışı cevaplar verilebilir. Bahsettiğiniz projeyi kaldıracak makineniz var mı mesela ondan başlayabilirsiniz.

2009-01-15 13:29:57

Cvp

meto007

bu sabah 64 bit işletim sistemi kurdum 8 gb ram 1gb ekran kartı çift çekirdek pc var ve bu işte pek yeni sayılmam ama bu kadar büyük bi projede hiç çalışmamıştım sırf bu proje için bu pc yi topladık projenin ismide cumalı kızık kentsel dönüşüm projesi eski bi osmanlı köyü

2009-01-15 13:37:09

Cvp

emreşan

Render aşamasından önce modelleme ve bu detayda modelleri aynı sahne içinde render alabilmek gibi bir umudunuz var ise öncelikle bunu max "yapabilir mi?", yapar ise "nasıl yapar?" konusunu tartışmak lazım.

ben mimari işler ile meşgul değilim o yüzden bu tür kalabalık sahnelerde özellikle tek renderda fazlaca geometrinin hesaplanması gerektiği durumlarda nasıl tepki verebileceğini kestiremiyorum ama bildiğim bir şey var ki "xref" kullanarak projenizdeki bu riski asgari seviyeye indirebilirsiniz.

2009-01-15 13:39:51

Cvp

meto007

biz modellemeyi 4 kişi yapıyuoruz autocatta ve archicatta max sadece kaplama ve render kısmını halletmeyi düşünüyoruz ve pc yi zorlamıycak ve en iyi sonucu alabileceğim yöntemleri öğrenmek istiyorum ben normalde yöntem olarak light cache ve irrediance map kullanıyorum image sampler olarakta adaptive subdivision kullanıyorum vraysun a vray sky atıyorum bu yaptıklarım ne kadar doğru ne kadar yanlış acaba bunu öğrenmek istiyorum yada sizlerin bi önerisi varmı onu bilmek istiyorum

2009-01-15 13:51:40

Cvp

emreşan

Vray kullanmıyorum. O yüzden Vray konusunda bilgim yok.Yardımcı olamadığım için üzgünüm.

2009-01-15 14:27:03

Cvp

meto007

önemli değil kolay gelsin yinede teşekkürler

2009-01-15 14:29:25

Cvp

palyaço

autocad ve archicadden getirebileceğiniz bazı modeller, maxde yapılmış modellerden bazen daha çok kasar bilgisayarınızı. özellikle de dairesel ya da yay gibi kesitlerde bu çok çok büyük farklar yaratır. başta modellerinizin de hafif olması gerekir ki render aşamasında zorlanmayın. neticede işin son bir iki günü kalmışken render başına 30saat beklemek istemezsiniz. light cache kalabalık sahneleri nasıl etkiler çok bilmiyorum ancak size şunu tavsiye edebilirim. genelde şunu yapmak bunu yapmak çok sağlıklı değil. modelinizi ve kaplamalarınızı tamamlayın. sonra dosyanın 3-4 tane kopyasını alın. birinde irradience map ve light cache ise, ötekinde brute force deneyin. birinde exponansiel color mapping denediyseniz, diğerinde linear multiply deneyin. küçük boyutlu deneme renderlarıyla hem kalite hem de hızları karşılaştırın ve en iyisini tercih edin. burdan ne söylesek yalan. çünkü malzemeye verdiğiniz tonlamalar ile elde etmek istediğiniz tonlamaya göre de değiştirmeniz gerekebilir render ayarlarınızı. umarım açıklayıcı olmuştur. iyi çalışmalar.

2009-01-15 14:39:36

Cvp

meto007

çok yardımı olacak bi açıklama oldu arkadaşım sağolasın

2009-01-15 15:14:59

Cvp

icdeadpeople

Ekleyerek devam ediyorum,
Emreşan´ında dediği gibi xref kullanmak bu tür projeler için çok faydalı olacaktır,
eğer birbirinin aynı binalar var ise (ki vardır) o binaları vray proxy´e çevirip, hem ekran hızını hemde hafızayı rahatlatabilirsiniz, (ağaçlar içinde aynı şey geçerli, xref, proxy vb için sitede gerekli bilgileri bulabilirsin),
kaplamalar konusunda çok dikkatli olmalısın,optimize etmelisin,
gereksiz büyük kaplamalardan kaçınmalısın,
yeterli bilgiyi edinmeden, vray sun ve vray camera kullanmanı tavsiye etmem , gerekli ise buna son aşamada karar verebilirsin ,direct light(vray shadow) ve max camerası ile daha çabuk sonuçlar alırsın(max kullandığını ve bu konuda bilgili olduğunu varsayarak),
palyaço´nunda dediği gibi ayarlar ,projeye, kişiye vs göre değişiklik gösterebilir,
bana göre ,dış mekanda irradiance map ve brutal force ikilisiyle, linear multipy kullanman istediğin sonuca götürecektir.
yedeğini aldıktan sonra, projede varsa modifier uygulanmış tüm nesneleri objeye dönüştürün(tarihçeleri silinecek ve hafızadan yer kazanılacaktır)
hazır malzeme kullanmamaya çalışın , kullanacaksanızda malzemenin ayarlarına dikkat edin, çünkü malzemelerdeki ayarlar render süresini ve hafıza kullanımını çok etkiler.
max´e başka programlardan obje getirirken, koordinatlarını 0 yada ona yakın yerlerde olmasına dikkat edin, fazladan göremediğiniz minik bir parça bile render´ın farklı olmasına , hafızanın dolmasına ve max´in kapanmasına yol açabilir.
en başından dikkat ederek devam ederseniz, problem çıkma olasılığı azalacaktır.

2009-01-15 15:21:52