güneş ışığı camdan girmiyor:((

güneş ışığı camdan girmiyor:((

oebru

merhaba arkadaşlar. basit bir iç mekan sahnesini v-rayde renderlamaya çalışıyorum. sahnede bir target direct var. bir de pencerede vray light plane. ışığı güzel yakaladım ama pencereden içeri süzülen güneş ışığı gerçek gibi olmuyor. pencereyi tamamen kaldırınca oluyor ama istediğim bu değil tabii ki. halbuki camda maksimuma yakın saydamlık var. resimleri ekliyorum yorumunuz nedir acaba? target directi kaldırınca bile ışık değişmiyor yani sadece vray ligt kaale alınıyor sanırım. (abajurları saymıyorum)[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/CkygFh353.jpg[/img][img]http://www.tr3d.com/dosyalar/zVslEpqNZ.jpg[/img]

2009-01-07 13:10:58

Cvp

hasatan

cam materyalinin refraction kısmındaki affect shadows ve affect alpha ların tiklerini koy birdaha dene.

2009-01-07 14:55:16

Cvp

oebru

denedim ama maalesef bişey değişmedi.:(((ama takıldım yani bisürü render aldım neyi atlıyorum ki. refraction verilen cismin içinden ışık niye geçmez..?

2009-01-07 16:24:02

Cvp

icdeadpeople

Direct light´ın gölge seçeneği shadow map kalmıştır, onu vray shadow olarak düzeltirsen yukarıdaki ilk akla gelen, çözüm getirmiyorsa, bunu deneyebilirsin.

2009-01-07 16:50:40

Cvp

icdeadpeople

Şimdi farkettim ki camı kaldırdığında problem olmuyor demişsin, o yüzden , problem şu olabiliri materialinde, reflection değerin de beyaza yakındır, buda ışıkların içeri geçmeden yansımasına sebep veriyordur, ya fresnel reflectionu işaretlemen yada işaretlemeden yansıma düşürülürse , sorun ortadan kalkacaktır.

2009-01-07 17:57:58

Cvp

oebru

çok teşekkürler ilginize. söylediklerini tekrar tekrar denedim ancak yine istediğim şekilde olmadı. yani güneş ışığı efekti olmuyor. bişey mi atlıyorum anlamadım gitti yaaa. modeller autocadden geliyor. ondan mı acaba...camı maxde modellesem işe yarar mı acep?

2009-01-08 10:33:51

Cvp

icdeadpeople

şimdi o zaman şöyle bir yöntem uygulayıp sorunun nerde olduğuna emin olalım, ilk önce aynı bölgeye bir box çizip, yeni bir material ata vray material ve hiçbir ayarı oynamadan sadece refreaction değerini bembeyaz yapıp, effect shadows u işaretleyerek, render al, eğer sorun yoksa bu sefer box´ı silip yapmış olduğun camı getir ve bu malzemeyi cama uygula, tekrar render al, eğer sorun varsa bu modelinde hata olduğunu gösterir ve dediğin gibi modelini düzeltme yada yeniden maxte modelleme yoluna gidersin.

2009-01-08 10:43:18

Cvp

troy 481@

vraylight plan´a invisible tik koyarsanız istediğiniz görüntüyü yakalarsınız.

2009-01-08 17:54:52

Cvp

neoart

camın üzeine sağ tıklayarak properties ten cast sahadow seceneginin tikini kaldırn, o zaman o nesnenin gölgesi sahneye düsmiyecek. bu da farklı bir cözüm

2009-01-09 18:07:45

Cvp

kalimba

Güneş ışığı efekti dediğine göre specular bloom denilen (glow da deniyor) olayı veya yönlendirdiğin ışığın şeklini pencereden görmek istiyorsunuz gibi anlıyorum.

- Glow veya specular bloom olarak google´da arama yapabilirsiniz.
- Işık kaynağını temsil eden bir kaplama kullanmadan kaynağını göremeyiz.

Bu gönderdiğiniz resimde, gölgesinden de anlaşıldığı üzere DirectLight etkisi görülmekte. Bu aydınlığı da sadece DirectLight sağlayamacağına göre VrayLight da aktif demektir. Kameranın bakmadığı yerlerde de ışıklar var gibi. Sahnenizi açıklayıcı daha fazla bilgi vermelisiniz.

Eklemek istediğiniz resmi şu şekilde yaparsanız forumda gözükür.

[img-]http://www.tr3d.com/dosyalar/zVslEpqNZ.jpg[/img-]

(img´lerden sonraki -´leri silerek)

Eğer etkileri ile birlikte kendilerini de görmek istiyorsanız (VrayLight kendisi Invisible seçeneği işaretli iken görünür)yukarıdaki seçenekleri deneyin.

İyi çalışmalar

2009-01-13 00:38:11