Indirect Ilumination (GI) Kullanmıyorum?

Indirect Ilumination (GI) Kullanmıyorum?

Gereyhan

Herkese saygılar. Birşey kafama çok takılıyor sormak istedim. Ben Indirect Ilumination (GI) kullanmıyorum. onun yerine Global switchestan reflection/refractionun max depth ini açıp 25 değerine getiriyorum. Şöyle sorayım. Refl/refr açmamın sebebi aynalar ve camlar belirginleşsin. bu bana yetiyor. fakat Indirect Ilumination (GI) açtığımdada aynı etkiyi veriyor ama render çok uzuyor. Indirect Ilumination (GI) başka bir görevi veya farkı nedir. şimdiden teşekkür ediyorum.

2008-12-17 11:57:57

Cvp

icdeadpeople

Global switches kısmındaki ayarlar tüm sahne için geçerli ayarlardır, yani buradaki ayarlamaların tüm sahneni tüm materiallerini, tüm sahneni etkiler
reflection / refreaction bölümü yansımaların ve kırılmaların hesaplanıp hesaplanmaması
max depth ´de bu hesaplar yapılırken ne kadar tekrarlanacağını belirler
aşağıda örnekte görebilirsin


Max depth 8
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/SRChxZ8Qe.jpg[/img]

Max depth 1
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/HvaF4r1OW.jpg[/img]


yukarıdaki örnekte iki ayna arasındaki camera render´ı bulunmaktadır, max depth 8 iken yansımaların karşılıklı olarak göründüğünü ve 4 bir ayna da 4 te diğer ayna olmak üzere hesap yapılmış, max dept 1 iken sadece baktığımız ayna ve karşısındaki aynanın yansıması hesaplanmış ama daha sonraki tekrarlar hesaplanmamış.
buradan da anlayacağın gibi eğer bunu 25 e çıkarırsan çok fazla hesaplanma yapılması gerekecektir ayrıca indirect illuminationu açarsan ki gerçekçi görüntü için açmalısın, çok daha uzun sürelere sebep olacaktır,birde bunu global switches kısmından yaparsan çok çok daha artacaktır, bu yüzden default değer olan 5´e indirgeyip, gerekli ise material editörden materialinin max depth´i ile oynamalısın,

(indirect illumination ışık hesaplarının yapıldığı bölümdür, max depth ve reflection/refreaction ayarları birbirinden farklı şeyler)
kolay gelsin

2008-12-17 15:24:21

Cvp

Gereyhan

üstadım yardımın için teşekkür ederim.

2008-12-17 15:54:34