Vray Light Sorunu

Vray Light Sorunu

Gereyhan

Herkese iyi çalışmalar. Benim sorunum vray lightın değerini ne kadar yükseltsemde iç mekan yeterince aydınlanmıyor. özellikle pencereye koyduğum için pencerenin üst kısmındaki duvar karanlık kalıyor. vray physical cameranın aydınlatmasınıda acsam bu sefer görüntünün netliği bozuluyor. 3 pencerem var ve 3 ündede vray light var. dışarı bir adet vray sun koydum. vraylightın multiplier değerleri 750... ama vray light ın değerini yükseltince de ortam aydınlanmıyor cisimler cok parlıyor. benim istediğim değer 150 de iken cisimlerin yansımaları güzel fakat ortam karanlık... yardımınızı bekliyorum. teşekkürler. saygılar.

2008-12-15 12:18:48

Cvp

palyaço

dışarı target direct koyup normal max kamerası ile bir deneyin renderı, vray lightların da şiddeti 5-20 arası olsa yeter. deneyerek bulabilirsiniz. belki böyle de kaliteli sonuç alırsınız. color mapping olarak exponansiyel işinizi görür kanımca.

2008-12-15 13:50:35

Cvp

Gereyhan

Anlattıklarınız doğrultusunda iç mekanın renderını alırken physical camden deilde target camden aldım sonuc dediğiniz gibi olumlu cıktı. vray lightları da 10a kadar düşürdüm ve istediğim sonucu aldım. Ama dış mekanın renderını alırken vray sun kullandığım için physical cam kullanmak zorundayım. Yani iç mekanı alırken target cam dış mekanı alırken physical cam. doğru yoldamıyım, bunun bi kısayolu varmı yada. teşekkürler.

2008-12-16 09:21:54

Cvp

Gereyhan

son bir soru daha :) dediğim gibi iç renderı target camden alıyorum. ve sonu güzel oluyor. ama pencereler bembeyaz gözüküyor. bunu nasıl halledebilirim. skylight ayarları falanmı gerekiyor onun için ?? [G8]

2008-12-16 09:36:19

Cvp

palyaço

vray light belki pencerede fazla parlıyordur, önünde perde yoksa pencerenin vray light ı çok az bir miktar pencereden içeri alın. ya da vray light exclude ayarlarından pencereyi aydınlatmaması için ayarlayın. (listede sağ tarafa sürükleyerek yapabilirsiniz). ilk sorun; evet doğru yoldasın. tabi dış mekanda da sıkıntı yaşarsan yine orada da target cam ve target direct ışığını kullanabilirsin. bu durumda color mappingi linear multiply olarak seçip clamp output kutusuna tik atabilirsin. gi için de yine irradience map ve brute force işini görür. kolay gelsin.

2008-12-16 12:14:29

Cvp

Gereyhan

yardımların için çok teşekkür ederim. gerçekten işime yaradı[;)]

2008-12-16 12:55:06

Cvp

palyaço

rica ederim, iyi çalışmalar.

2008-12-17 10:33:38