vray ic mekan isik patlamasi

vray ic mekan isik patlamasi

aycaayca

arkadaslar forumda aradim ama benimki gibi bir sorun bulamadim 1-2 konu vardi ama resimlerini acamadigim icin tam anlayamadim ,camimda bir vray light var birde iceri giren target direct var rencereye perde yerlestirdigim zaman patmalar oluyor ve kenarlardan isik siziyor ,perdeyi yaklastiriyorum cama isigi yaklastiriyorum ama surekli patlama oluyor isik siddetini dusuruyorum bu sefer icerisi karanlik oluyor .yardim edebilirseniz cok sevinirim

[img]http://img399.imageshack.us/img399/7755/ytakftms3.jpg[/img]

2008-12-12 06:25:10

Cvp

Derya Birinci

tavanda özel bir aydınlatma mı yaptınız? şayet sahnenizde sadece direct light ve penceredeki vray light varsa, modelinizin duvar-tavan birleşimi hatalı o nedenle işaretlediğiniz yer de dahil olmak üzere her tarafından ışık sızması oluyor, modelinizi bir inceleyin açık kalan yerleri birleştirin.

diğer bir husus mekanı aydınlatma konusu ise sadece vray lightın şiddetini artırmakla çözemeyeceğiniz bir konudur.. başlı başına bi uzmanlık ister desem abartmış olmam. özellikle böyle küçük pencereli mekanları aydınlatmak gerçekten zordur, mekana başka açılardan da ışık yerleştirebilir, gi sekmesinden first bounce u bir miktar artırabilir, rendererda color mapping ayarlarını biraz kurcalayabilirsiniz, yanı sıra, vray pysical cam kullanmanızı öneririm bu gibi durumlarda fnumber, shutter gibi ayarlarla sahne ışığını çok daha kolay ayarlamanız mümkün.

2008-12-12 09:58:31

Cvp

aycaayca

haklisiniz birde soylemeyi unuttum tavanda vrayligtvar ama malzeme olarak atanandan material olarak onun disinda bakiyorum herhangi bir aciklik yok oradaki isigi kapattigimda tavandan vuran isik kayboluyor ama pencere yine isil isil :)cok patliyor dediginiz degerlerle ugrasicam birde phsycal camera deniycem umarim basarili olurum cook tesekkurler

2008-12-12 10:44:13

Cvp

delikan

pencerenin oraya vray light koymanızı tavsiye etmem. tavan yaklaştırmadan mahalin konumuna göre bir kaç vraylight koyup pencereden ışık olarak sadece target direct yeterli olacaktır. perde malzemsinide twosidesmaterial yaparsanız bu sorunu aşacağınızı tahminediyrm kolay gelsin

2008-12-15 21:51:49

Cvp

aycaayca

yardimiz icin cokk tesekkur ederim bir sey sorsam twosides material nasil yapiliyor onu bilemiyorum yardim ederseniz cok sevinirim tesekuurler

2008-12-19 05:36:15

Cvp

Derya Birinci

material editorde vray material seçtiyseniz, options kısmında double-sided diye bi seçenek göreceksiniz, standart olarak seçili olur zaten ;)
ancak pencerede vray light kullanmama kısmına katılmıyorum, şayet gün ışığı etkisi almak istiyorsanız, pencere merkezli bir aydınlatma sizi çok daha gerçekçi sonuca götürür, mekana çeşitli açılarda yerleştireceğiniz vray lightlar (gün ışığı aydınlatması için konuşuyorum) gölge yönlerini ve dağılımını etkileyeceğinden gerçekçilikten uzak sonuçlara neden olur..

ışığın şiddetini ve pencereye uzaklığını değiştirerek patlamaları azaltabilirsiniz, ayrıca kullandığınız color mapping ve camera ayarlarınızda patlamaları yok etmekte önemli faktöre sahiptir, örneğin linear kullanırsanız patlamalar maximum olur, diğer mappingleri tercih edin özellikle reinhard da burn value´ yu kısarak patlamaları çok kolay kontrol altına alabilirsiniz. Camera ayarlarınızda da iso değerlerini çok yükseltmemeye çalışın bu cameranın ışığa hassasiyeti ile ilgili bi ayardır, yükseltirseniz özellikle düşük shutter ile birlikte patlamalar kaçınılmazdır.
ışığı kontrol altına almanın çok yolu var, bunlar şu an tavsiye edebileceğim birkaçı.
kolay gelsin [;)]

2008-12-19 09:28:52

Cvp

aycaayca

deryaa cookk tesekkur ederim dediklerini hemen uygulayacagimmm cook tesekkurlerrrr...

2008-12-23 07:11:30