beyaz patlamalar

beyaz patlamalar

TRDNZ

slm render aldığım çizimde fotoğraftaki gibi patlamalar oluyor. vraysun, vray kamerası kullandım. [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/d4Gfps478.jpg[/img]

2008-11-26 10:20:41

Cvp

icdeadpeople

Sahnenle ilgili biraz bilgi verebilir misin, yani render´a bastığında uyarı yada hata mesajları var mı? varsa neler, kullandığın materialler vray material mi, vray ayarlarında orjinal ayarların dışında hangi ayarlarla oynadın , aktif ettin, değiştirdin, hangi hesaplama yöntemini kullanıyorsun?
vray ayarlarında V-ray Global switches bölümünde override mtl yi aktif edip boş slota tıklayın ve başka hiçbir ayar yapmadan bir vray material atayın, tekrar render ´a basın , bu sayede beyaz lekelerin malzemeden kaynaklanıp kaynaklanmadığını çözebiliriz.

2008-11-26 11:47:58

Cvp

palyaço

beneklenme görmüştüm ama hiç bu kadar büyük benekler görmemiştim. gi motorlarınız hangileri_ irradience map ise advanced option da yazılan bilgiler neler. ve bunun gibi bir kaç render bilgisini de verirseniz yardımcı olmaya çalışırız. belki evin önünde bir havuz var ve coustici açmanızla birlikte ışık saçtı duvarlara kim bilir :) yani direk buna bakınca yapılcak çok yorum var

2008-11-26 11:49:27

Re:Cvp

TRDNZ

[quote=6548] Yazan: icdeadpeople

Sahnenle ilgili biraz bilgi verebilir misin, yani render´a bastığında uyarı yada hata mesajları var mı? varsa neler, kullandığın materialler vray material mi, vray ayarlarında orjinal ayarların dışında hangi ayarlarla oynadın , aktif ettin, değiştirdin, hangi hesaplama yöntemini kullanıyorsun?
vray ayarlarında V-ray Global switches bölümünde override mtl yi aktif edip boş slota tıklayın ve başka hiçbir ayar yapmadan bir vray material atayın, tekrar render ´a basın , bu sayede beyaz lekelerin malzemeden kaynaklanıp kaynaklanmadığını çözebiliriz.[/quote]

override mtl aktif ederek render aldım. beyaz patlamalar çıkmıyor. render karanlık çıkıyor. render ayarları (gı) ırradiance map seçili altındakide none seçili. ırradiance map menüsündende show calc. phase ve show direct light işaretli. global switches< defult lights iptal ettim. ımage sampler adaptive dmc işaretli. color mapping<exponential seçili

2008-11-26 16:04:19

Cvp

icdeadpeople

birçok ayar gerekli aslında tahminlerle ilerlemek zorunda kalıyoruz ama, ilk aşamada kaplamalasını değiştirdiğinde bu noktacıkların yok olduğunu gördük,
demekki kaplamalarından biri yada bir kaçı buna sebep veriyor olabilir, sahnende hiç raytrace malzeme var mı, yada kaplamasında uvw yapılmamış bir yer var mı bunları kontrol et, objelerini sakla ve bir tanesini unhide(görünür) edip render al, sorun yoksa diğer bir objeni unhide yap, böyle kontrol ederek çağır, sorunlu olan bir nesne çıakrsa , malzemesini kaplamasını uvw map modifierini kontrol et, bakalım sonuç alacak mısın.

2008-11-26 22:33:57

Cvp

TRDNZ

teşekkürler kaplamalarrın bir tanesi bozukmuş ondan o şekilde beyazlıklar oluşuyormuş. kaplamayı düzelttim sorun gitti. saol

2008-11-28 10:16:31