Vray render da hızlı render almak??? - sayfa: 2

merhaba

daMario

aslında ben armut piş azıma düşte yapmak istemiyorum,bana bir çıkış yolu verseniz bile yeterli,ben uğraşıp yinede çözerim,sadece kapıyı gösterin yeter bile.

2009-02-03 12:26:50

Cvp

Derya Birinci

çıkış kapısı isteğinizi sanırım Asprin arkadaşımızın "Sarı Ev" dersi karşılayacaktır. Sitemizin dökümanlar kısmında sarı ev diye aratırsanız render ile ilgili olan dersini incelemeniz oldukça yararlı olacaktır. Ayrıca vray sun ve physical camera kullanmak istiyorsanız bununla ilgili ben bir ders hazırlamıştım yine dökümanlar kısmında mevcut.. vray ile ilgili başka dersler olduğunu da hatırlıyorum döküman bölümünde. Dökümanlar forumuna gidip arama kısmına vray yazarsanız pek çok sonuç çıkacaktır, yine de takıldığınız yerler olursa sahnenizi WIP forumuna atıp sorunlarınızı anlatırsanız elimizden geldiğince yardımcı olmaya gayret ederiz..

2009-02-04 18:51:13

Re:Cvp

leonadies

[quote=6341] Yazan: swab

Birde donanım yönü var evet. "ZooMMaX" arkadaşım kısaca söylemiş. Ben daha ayrıtılı gireyim. Core 2 eXtreme e geç bence :) bütçen yeterse tabi .Anakartının veriyolları çok önemli.Bu pahallıya patlar diyorsan. Onun bi altı Quad Core a geçebilirsn... ekran kartı konusunda yanılgıya varma ekran kartının render la hiç bir alakası yoktur. sadece modellemede iş görüryani işin donanım yönü de böyle.[/quote]


merhaba arkadaşlar şöyle bi okdumda aramızda bu konu hakkında bilgisiz o kadar çok arkadaşımız varki...Öyleki ekran kartının render la alakası yoktur diyen Vistanın 64 bitinin xp 64 bitten daha kötü olduğunu söyeleyn bazı arkadaşları gördüm...
Öncelikle konuyu açan arkadşa biraz gec bi cevap oldugu için özür dilediğimi bildirmek isterim.Ben Pc donanım ve tekniği konusunda kendi çapımda profesyonel bilgilere sahibim.Aynı zamnda v ray ile ugrasıyorum.ANcak v ray de çok ii değilim..
Hızlı render almak pc nin her parçasını yüksek vasıflı secmek ile olur.Şimdi burada demişlerki ekran kartı önemsiz :) bu işin en can alıcı noktaları EKRAN KARTI ve işlemciden geçer...Bunun aksini iddia edecek varsa Nvidia nın Quadro serisi ekran kartlarını google yazıp bi baksın ondan sonra karşıma gelsin...
Eğer denildiği gibi ekran kartı önemsiz olsa idi neden insnalar 8000 ytl gibi bir paraya ekran kartı üretirlerdi sormak isterim..
Bu işte ciidi anlamda ii renderlar almak isteyen birisi bu tarz kartlara para yatırmalıdır.Öyleki Bant genişliği ve cekirdek hızı gibi kavramlar ekran kartında cok öenmlidir..Piyasada satılan ekran kartlarından bırakın 8800GT yi HD 4870x2 ve gtx 295 bile render cıların işini yapmaz.Çünkü bunlar oyun için optimize edilmiş kartlardır.He fark olmaz mı tabi ki olur.ANcak istediğinizi alamazsınız...
Tabi iş ekran kartı ile bitmez.Bana sorarsanız kasa içinde en önem vermeyeceğiniz kısım vidalardır:))))...Onun haricinde inanın her seyin öenmi vardır basit bir fanın bile...
Her sey performansı olumlu yada olumsuz etkiler...
İşlemci konusuna gelince İntelin 4 cekirdeklilerine paranız yetiyosa para verin:Ancak AMD nin de güçlü bir yapısı olduğunu unutmayın..Yinede AMD derseniz seçiminiz phenom 2 ailesinden olsun...
Daha anlatıcak çok sey var ama yazıcak vakit ve parmak yok malesefff :))))

2009-02-05 18:03:06

Cvp

Derya Birinci

öncelikle donanım konusundaki profesyonelliğinize karşın ben ancak kullandığı cihazı derleyip toplayacak bir amatörüm.

ancak söz konusu 3d ise bu da naçizane benim ve buradaki pek çok kişinin profesyonel alanıdır ve bu konudaki yanlış bilginizi başka amatör arkadaşları yanılgıya düşmekten kurtarmak için düzeltmek gerek.

Ekran kartlarının ´hızlı´ yada ´yavaş´ RENDER İŞLEMİ İLE HİÇ BİR İLGİSİ YOKTUR. Render motorları hesaplamalar için cpu+ram ikilisine yüklenirler. İşlemcinizin ve raminizin gücü render hızınızı artıtır doğrudur. Ancak RENDER HIZINI ASIL BELİRLEYEN FAKTÖR SİZİN RENDER MOTORUNA HAKİMİYETİNİZDİR. Bunun aksini iddia edebilecek ve hiç bilgisi olmayan bir arkadaşa aynı sahneyi 4 çekirdekle 5 saat beklerken 2 çekirdekli bir sistemle yarım saatte render alarak seve seve kanıtlayabilirim :)

[u] iş sistemle bitmiyor[/u] bu önemli konuyu vurgulayıp duruyorum ki insanlar daha doğru düzgün bişeyleri öğrenmeden boşuna binlerce lira harcamasınlar.. çünkü nasılsa birkaç ay içinde o muhteşem sisteminiz de ´eski´ olacak yeni bir teknoloji daha çıkacak. O yüzden önce işi doğru düzgün öğrenin ki sonra nasilsa upgrade her yıl bitmez bir zorunluluk halini alıyor.. Her yıl illaki teknolojimizi bi şekilde yeniliyoruz bazen yıl bile çok uzun süre kalıyor. bu işten geçim sağlıyorsanız.

Verdiğiniz örnekleri elbette ki takip ediyoruz. etmemek kendi adıma mümkün değil.. Neden insanların o ekran kartlarına o kadar para harcadığını size çok basit açıklayayım:

Özellikle obje miktarının yüklü olduğu sahnelerde (10 milyon-20 milyon poligon ve üstü gibi) profesyonel ekran kartlarına ihtiyaç duyarsınız. şayet ekran kartınız kötüyse bu tür bir sahnede çalışamaz yada wire, boundig box vs yöntemlerle çalışmaya çalışırsınız. bu durumda sıkıntı çekeceğime param varsa gider 8000 tl yi verir sinirsiz stressiz çalışırım. ama işlemcimi yükseltmediysem yada ´kaliteli render´ almayı bütün subdivisionları sona dayayıp bütün ayarları kasmak şeklinde biliyorsam süper hızlı ekran kartımın kutusuna bakarak saatlerimi render başında harcarım:)


şimdi 1 milyon poligonlu sahnelerle bile çalışmayacak olan pekçok insana tonla para döktürüp quadro ekran kartı almaya yönlendirmeden önce şu iki noktayı iyice vurgulamak isterim. Özetle yanlış bildiğiniz şu denklemdir:


1- CPU+RAM RENDER HESAPLAMALARINDA
EKRAN KARTI İSE WIEVPORT (ÇALIŞMA) EKRANINDAKİ PERFORMANSI BELİRLER.

2- PC KONFİGÜRASYONUNDAN ÖNCE KENDİNİZİ BİLGİYLE DONATMAZSANIZ QUAD CORE SİSTEMLERİNİZLE 15 SAAT RENDER SÜRESİ GÖRMENİZ KAÇINILMAZDIR. İŞİ BİLEN BİRİ DUO SİSTEMLE 1 SAATTE ALIR ÖNÜNÜZE KOYAR.. ÖRNEKLERİNİ ÇOK GÖRDÜM GÖRÜYORUM.

umarım anlatabilmişimdir.

2009-02-05 18:53:46

Cvp

leonadies

evet derya hanım sizin de vray konusundaki bilgileriniz benden üstün...
Ben dikkat ederseniz vray kısmına hiç değinmedim o zaten apayrı bir ayar.. basit anlamda bir anti aliasing i değiştirmek bile render süresini epeyli değiştirir.Konumuz render kısmı değil.Ben sadece olayın donanımsal kısmıyla ilgileniyorum.Yoksa irriadance map i light cache i ayrı ayrı hesaplatıp kaydedip render alsakta süreyi kısarız.
yukarıda demişsinizki "aynı sahneyi 4 çekirdekle 5 saat beklerken 2 çekirdekli bir sistemle yarım saatte render alarak seve seve kanıtlayabilirim "
Sizin bu yorumla olayın CPU+RAM de bittiğini söylemeniz çok yanlış bir ifade oluyor.ben cpu+ram öenmli değil demiyorum az evelde dediğim gibi kasada önemsiz tek parça vidadır benm gözümde..
Bu yorumu yapabilmek için sistem sabit kılınmış olup aynı makinede render alındıktan sonra sadece ama sadece işlemci değiştirilirse böyle bir yoruma varılabilir..
yoksa biz iki farklı konfigürasyonda bunun nerden kaynaklandığını anlayamayız.
Ben bu işlerle uğraşıp test yapan bir insan olduğum için her türlü konfigürasyonu gördüm..
Hatta size gecenlerde yaptığım bi çalışmadan bahsedeyim..
Arkadaşımın birisi kendine HD 4870X2 modeli satın almıştı.Bende bunu fırsat bildim ve 2 günlüğüne kartını test için aldım..Kendimde X1650 pro var (ki benim arkadsımın kartının 10 da biri gücünde kalıyor)
Kendi sahne renderımı kendi kartımla 1saat 50 dakika gibi bir sürede aldım.Sonra sistemimden ekran kartımı söktüm ve onun kartını bağladım.Bilin bakalım render ne kadar sürdü.
20 dakika evet yanlış okumuyosunuz tam 20 dakika sürdü.Sistem aynı değişen sadece ekran kartı.Ve biliyosunuz HD 4870X2 Ati firmasının su an en gözde bebeği..Üzerine daha çıkmadı..
Şimdi söyleyin bakalım olay CPU+RAM mi yoksa ekran kartımı.
ANcak bir önceki mesajdada bahsettim bunlar oyun optimizeli.Quadro serilerindeki farkı az cok hayal edersiniz heralde..
Yani yorum yapılabilmesi için sistemin sabit kılınıp sadece iddialı olduğunu düşündüğünüz parcayı değiştirmeniz gerekir...

Yakında türkiyenin güncel donanım testini yapan gözde bir web sitesi ile (isim vermeyelim) ekran kartlarının renderdaki güçlerinin testini yapacağız.O zman sanırım kendimi daha ii ifade edebilrim ..

2009-02-05 19:54:24

Cvp

çağatay köroğlu

bunu gerçek testlerle kanıtlar mısın?

2009-02-05 20:06:00

Cvp

leonadies

kimdi bilmiyorum ama ben sayfayı yenileyene kadar yazısını sildi.
Burdan sana sesleniyorum dostum.Ortada kızılacka bişi yok.Biz burda sadece hangi parçanın render a etkisi olduğunu tartışıyoruz...Sen ise benim önüme farklı konfigürasyonlara sahip insanların almış oldugu renderlara sürelerine bakıp dediğim seyin yanlış olduğunu söylüyosun.
YUKARIDA üzerine basa basa söyledim bir parçanın render a etkisinin anlaşılabilmesi için sistemin sabit kılınıp ilgili parçanın değiştirilmesi sonucunda alınacak render ile yorum yapılabilir.
Sen ise bana farklı farklı makinelere bak diyosun :))))
Ben ifadelerimi net ortaya koyuyorum..Ama anlaşılmıyosa aslında donanıma meraklı herkesin seyrettiği ilgili siteyle yapacağımız çalışma sonunda buraya koyacağım linkler sanırım haklılığımı daha iyi anlatacaktır...

2009-02-05 20:29:52

Cvp

çağatay köroğlu

arkadaşım sağlam kanıt koy ondan sonra konuş istersen daha o testlerı neden koydugumu bıle anlamamıssın gelıp bılmem nerede test yayınlayacagız dıyorsun. cok kolay google ı ac bana bu konuyu destekleyen testler sun cok basıt gercekten cok basıt bu işi bu testleri dunyada ilk yapan sızlersenız ona bırsey dıyemem büyüksünüz.

bak ben ornek vereyım

http://www.designcommunity.com/messages/18906.html

http://www.dvinfo.net/conf/non-linear-editing-mac/139313-will-changing-my-graphic-card-inprove-render-times.html

sizin tek amacınız prof kartların reklamını yapmak bir siteyle anlasıp test yaptırmanızda sadece kar amaçlı açık ve net görülüyor. keşke o testi bana yaptırsanız ve4 insanlar bagımsız sonucları gorse

2009-02-05 20:45:52

Cvp

leonadies

dostum Ben senin onları ne için koydugunu çok ii anladımm..Ama sende benim ifadelerimi anlamıyosun Aynı sistem ve tek parca değişik olsa basıp gitcem.fakat koydugun test tabloları burdan mı bilmem ama benim burda baktığım linkte
http://www.tr3d.com/index.php?f=4&oku=4632&id=forum

farklı makinelere sahip insanların render sürelerini içeren bilgiler gördüm.sayfayı yenilediğim için senn bilgiler uctu burdan..
Ben türkiyede böyle bi çalışma yapıldığını görmedim.Onun için (artık isim vermek vacip oldu) d*******.com da **** **** (bu isim videoları sunan kişi istersen yaz gör) ile irtibata gectim ve gerekli şartları ayarladım.Ancak bu kişi sen ben gibi max vray bilmiyor.Ona yön göstercek bir klavuz yapıyorum.Öyleki vray kurmayı bile bilmeyen bir adam var karşında.
Çalışmamızda kullnılacak sistem sabit olacak ve ekran kartları çıktıkça sadece o değiştirlip render a etkileri görülecek...
Su an için seni yönlendricem bi yer yok.Zaten olsa böle bişi yapmamızada gerek yok..

2009-02-05 20:59:10

Cvp

leonadies

offf allahım yaa..Dostum alakasız yerlere sapıyorsun iyice ben ne karı düşüncem ya iş adamı değil üniversite öğrencisiyim.Ve kartların pahalı olmasına küfür eden senin gibi bi adamım.Para kazanma gibi bi lüksüm olsa inan bundan çok daha ii bir yöntem düşünürüm.
Prof kartları tecih etmek için gereken bi şeyler mi istiyosun.Kopyala yapıştır olcak belki ama.En azından sana fikir verir...

GeForce/Radeon ve Quadro/FireGL Kartlar Arasındaki Farklar

1. GeForce ve Radeon ürünleri, Ev/Ofis/Oyun alanına yönelik dizayn edilmiş grafik çözümleri iken, Quadro ve FireGL ürünleri CAD/CAM + 3D Animasyon alanlarına yönelik geliştirilmiş grafik iş istasyonu çözümleridir.



2. Quadro ve FireGL modelleri, profesyonel tasarım alanının tüm önde gelen yazılımları için sertifikalıyken, GeForce ve Radeon kartlar kesinlikle değildir ve uyum sorunları çıkabilir.



3. Quadro ve FireGL ekran kartları, donanım üzerinden



anti-aliased (tırtıksız) nokta ve çizgi desteğine
OpenGL overlay düzlemlerine
çift-yönlü ışık(landırma) desteğine
sahipken, GeForce ve Radeon modelleri değildir.



4. GeForce ve Radeon kartları, OpenGL 3D grafik kütüphane standardını yazılım (software) üzerinden desteklerken, Quadro ve FireGL çözümler donanım üzerinden desteklerler. Oyunlardaki OpenGL kullanımı çok amatör ve düşük seviyelerde olduğundan, bu olgudan bilişim sektörünün hatırı sayılır bir çoğunluğu tarafından farkedilmez.



5. Her profesyonel yazılım, birbirinin aynı özellikler taşımaz. Çeşitli standartlar ve programlama essları her yazılımda değişik olarak kullanılır. Quadro ve FireGL kartları, her profesyonel yazılım için



maksimum performans
maksimum operasyonel stabilite
imkan ve garantisini veren ince ayar menülerine sahiptir. Bu ayar imkanları, GeForce ve Radeon ürünlerinde yoktur.



6. Quadro ve FireGL çipleri vektörel hesapları eğri fonksiyonları üzerinden yapabilirken, GeForce ve Radeon çipleri sadece polygon (çokgen) ve doğrular üzerinden sıralama şeklinde yapmaktadırlar. Bu yüzden, GeForce ve Radeon çözümleri, matematik hassasiyet gerektiren işlemlerde asla kullanılmaz. Kullanıldıklarında hatalar başgösterir.



7. GeForce ve Radeon ürünleri, resim bilgilerinin çok iptidai olduğu, daha çok optik göz yanılsamalarına yönelik efektlerle bezenmiş oyunlarda işe yararken, resim ve doku bilgilerinin ‘en doğru’ halleriyle görüntülenmeleri gereken profesyonel tasarım alanlarında yeterli ve gerekli görüntülemeyi yapamamaktadırlar.



8. FireGL kartları için özel 3D Studio MAX/VIZ sürücüsü, Quadro kartları için POWERdraft for AutoCAD ve 3D Studio MAX7VIZ için MAXtreme özel hızlandırıcı yazılımları verilirken; GeForce ve Radeon ürünleri, profesyonel tasarım için her türlü performans ve stabilite desteğinden yoksundur.

2009-02-05 21:03:57