Displacement soru

Displacement soru

Stoix

herkeze selam, çok uzun zamandır yazmıyordum buraya. Ama şimdi mecbur kaldım. Yıllardır max kullanırım halen kafamın basmadığı bişeylerle karşılaşıyorum, bu max denilen illetin kallaviliğinden olsa gerek. Sorunum şudur dostlar;
- Displacement denilen naneyi bir türlü yeteri kadar işlevli kullanamadım, özelliklede geniş alanlarda çim uygulamalarında. bildiğim her türlü olasılığı denemedim, ama naptıysam herzaman max çöküyor (yani hata verip kapanıyor). yüksek çözünürlüklü disp map kullanmak, presedürel disp map kullanmak, düşük çözünürlüklü disp map kullanmak, modifier olarak yada map slotu olarak kullanmak.
naptıysam olamadı. sanırsam bilmediğim bir ayar problemi yada yol problemi...

bilen birileri varsa ve yardım edebilirse şimdiden teşekkür ederim...

2008-09-10 18:10:26

Cvp

altıneldiven

konfigrasyondan kaynaklı olabilir donanım ve işletim sisteminizi yazarsanız hemen yardımcı olunabilir

2008-09-10 19:59:55

Cvp

dracul

Büyük ve geniş alanlarda disp. map kullanılıyor ise sistemin muhakkak güçlü olması gerekir.Tabi bi ölçüden sonrasında ise istedigin kadar güçlü sistemin olursa olsun bunu gerçekleştiremeyeceksindir.Onun için muhakkak optimize edilmiş sahnelerle çalışmak zorundasın.Gerçekleştiremedigin renderin görüntüsünü wire olarak görürsek yorumlayabiliriz.

2008-09-10 21:47:46

Cvp

Stoix

konfigrasyonun aslında oldukça güçlü, şöyleki;
-Master makina: Asus maximus anakart, 8 gb ddr2 ram, 2 adet ati ekran kartı (yeni ürünlerinden), işlemci quad
-Client makinalar: Asus p5k se/epu anakart, 8 gb ddr2 ram, ati ekran kartı (ortalama bişey), işlemci quad
-win xp 64bit sp1
-max 9 64bit sp2 exp r3
-vray adv 1.5rc3
sahnede 15000 kadar poligon var
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/YAma9ka4d.jpg[/img]

2008-09-11 12:08:29

Cvp

ozel_34

bence diplacemant mod a bı yerde yanlıs yapıyo gıbısın?

bu sahnede kasması mantıksız cunku :D

2008-09-11 12:51:57

Cvp

Stoix

disp modda herşey difult ayarlarında, sağdece bir bitmap ve makul amound değeri, 3d maping işaretli... baş napılması gekeyorki?

2008-09-11 13:21:37

Cvp

Derya Birinci

3d maping yerine 2d maping´i seçip, texture kısmına da dicp. için kullanacağınız jpegi atayın, amount değerini ortalama 6-12 arası bir değer girerseniz yeterli olur sanırım.

2008-09-11 17:01:21

Cvp

ozel_34

evet derya ya katılıyorum

2008-09-11 17:30:23

Cvp

dracul

Sahnedeki poligon sayısından öte disp. map o kadar geniş alana yayılmışki sahnede 0 poligon bile olsa disp. map zaten milyarlarca poligon yaratmak zorunda kalacaktır.Bu kadar geniş alanda uygulamak için muhakkak düzenlemelerin yapılması bence şart.Özellikle vaziyet gibi kamera açılarında iş iyice zorlaşacaktır.Sistem şu an kurulabilecek en üst sistemlerden.Daha ötesi profosyonel server sistemler.Filmlerdeki sahnelerde bile renderleri en iyi optimize edilmiş olarak render almak zorundalar.Yoksa render farmdaki tüm bilgisayarların ultra özelliklere sahip olması gerekir.Ki dünyada böyle bir render farm mevcut deil.Geneli 4 gb rame sahiptir.En fazlası 8 gb.

2008-09-12 01:18:26

Cvp

Stoix

herkeze ilgisi için teşekkürler, derya arkadaşımızın deği şekilde uygulayınca render alabildim ama final renderlarda napıcak çok kestiremiyorum, umarı olur.
peki cenk bişey sorucam sahne optimizasyonu konusunda iyi sayılırım, ama seni dediğin mantıkla sahe istenildiği kadar optimize edilsin disp moddada optimizasyona gitmek lazım. bu alandaki optimizasyon konusunda bilgin varsa paylaşırmısın?

2008-09-12 09:37:27