Vray Proxy ve Modify

Vray Proxy ve Modify

grafikerwww

Herkese merhabalar;

Vray proxy kullanılarak kopyalanmış bir modelin proxy kopyasında bilindiği gibi birçok modify kapalı duruma geliyor.Bunlardan biriside Slice Modify.Bu modify kullanmayacağımıza göre max içinde bir objeyi maskelemeye yarayan bir komut veya script varmı.Daha açık anlatmak gerekirse kullanacağım maske ve ya script ile proxy modelinin belli bir kısmını gizlemek istiyorum.
MAX 2009 için yapılan Vray SP2 içinde animated vray proxy olduğunu okudum fakat max 2009 olmadığı için deneyemedim.Eğer olan bir arkadaş varsa bir denerse belki 2009 da slice modify açıktır.

Yardımlarınızı bekliyorum... Şimdiden teşekkürler...

2008-08-18 00:01:23

xsekox

xsekox

Max 2009 da animate olmadan normal proxy yapıldığında da aktif durumunda. slice.

2008-08-18 13:47:46

Cvp

yasinarslan547

arkadaşlar:
Herkeze merhaba.Ben vray proxy ile ağaç kopyalamaya çalışıyorum.Söylenen bütün adımları uyuguluyorum fakat vray proxy objeyi ekrana tekrar çağırdığımda tüm texture larını kaybetmiş olarak geliyor ve render da mavi renkte çıkıyor.Bunun sebebi ne olabilir.Bu konuda bana yardımcı olursanız çok sevinirim.Herkeze iyi çalışmalar

2008-09-23 23:33:43

Cvp

Derya Birinci

objenizi proxye çevirdikten sonra mapleri ile aynı klasore kaydedin, farklı yere kaydediyor iseniz mapleri görmeyebiliyor. Yada customize, configure user path menüsünden add path diyerek proxylerin maplerinin bulunduğu klasoru ekleyin, düzelmesi gerek..

2008-09-24 01:21:25

Cvp

umutavci

ilk defa bir soruyo cevap vermenin keyifin yaşamaktayım efenim:)

yasinin sorusu benimde sorunum oldu bu sabah itibari ile. bir marketin içerisnde 30 metre uzunlugunda kasap dolabı eklemem gerekmekteydi ve proxy olmadan çözme imkanım kalmamıştı. (8 dolapla beraber 1 milyon poligona ulaşma becerisine eriştim:) )

derya hocamın dedigi gibi mapleri roota atarak çalışmamı ekport ettim ve sahne içerisine proxi olarak çagirdim. (bilmeyenler için bknz. http://www.grafikerler.net/ders-vray-proxy-t1146.html)

sonucta render almak istedigimde oluşan sorun map gorunmemesi degil, proksi nesnesinin standart materyal kaplı basit bir obje olarak gorunmesi seklinde oldu. bu sıkıntıyı çözmek adına ggole başvurmadan once fikir yürütürken aklıma gelen ilk şey proxy üzerine kaplama yüklenebileceği oldu. ama kasap dolabı gibi bir örnek ele alındıgında içinde çeşitli etler, dolap yüzeylerinde farklı malzeme kullanımları, cam vitrin filan proxy ile kaplanma ihtimali cok fazla değildi.

fikri biraz geliştirdiğimde aklıma gelen şu oldu, grubu bozdum. nesnelerden birini sectim ve multy attach komutu ile tum nesneleri birbirine attach ettim. kaplamalarla ilgili (tum materyaller duzgun olarak kaplandıgı için-unutulmasın diye belirtiyim yine:) ) çıkan sorudan ilki olan "mach material ID s to Materials" secenegini sectim. boylece ne yapmış oldum, malezememi tek bir nesneye donusturmus ve kaplamasını tek bir slot olarak kaydetmiş oldum. daha sonra ilk verdigim linkteki gibi proxy dosyamı dışarıdan dokamn içerisine import ettim. ve materiyal editordeki kaplamamı proxy üzerine atadım. tekrar render aldığımda hatasız bir şekilde render aldım.

google üzerinde yaptığım aramada forum içerisinde soruyu gördüğümden yasini arayıp telefonda kendisine söylediğimde (kahretsinki tanıyorum adamı:) ) olm cevap olarak yazda başka merak edenlerede çözüm olsun dedi. çok düşünceli adam velhasıl.

çok saattir ayakta olmamdan kaynaklı yazım sırasında (vya uslup olarak) hatam oldu ise affola. anlatımımı benim gibi ilk kez proxy kullanacak arkadaşların anlayabileceği şekilde yazmaya çalıştım. umarım faydası olur.

2008-09-26 10:00:19

Cvp

arcrawler

VrayProxy de material kaybının en kolay çözümü:

1. Obje birden fazla material e sahipse hepsini birbirine ataçlayıp tek mesh haline getirmek

2. Bu sayede oluşan multi-sub-object materyalini proxy aldıktan sonra üstüne direk atamak.

(yada materyalini multi/sub/obj baştan Id atayarak)

2008-12-12 21:35:46