(Vray) KUMAŞdan geçen ışığı canlandırmak için...

(Vray) KUMAŞdan geçen ışığı canlandırmak için...

Deadbeat

Vray kullanarak, kumaş içinden gelen ışığı canlandırmak için ne yapmam gerekiyor?

Tek yüzeyli bir modelde 2sided material kullanarak istediğim etki oluşuyor fakat. Çift yüzeyli bir modelde ışık geçmiyor (gölgeleri kapattığımda geçiyor. Fakat gelen ışıkta gölgede olmasını istiyorum)

Bunun için sss mi kullanmam gerekiyor?

(3 üncüde görünen gibi, çift yüzeyli modellerdede bu etkiyi almak istiyorum.)
[img]http://img220.imageshack.us/img220/2290/soruxd2.jpg[/img]

2008-08-07 02:30:03

Cvp

icdeadpeople

Sanıyorum almak istediğin etki perdenin arkasından gelen ışığın perdenin içinden geçerek ortamı aydınlatması gibi,
eğer öyle ise kumaş olarak kullandığın objenin materialinin geçirgenliğini arttırman daha doğrusu siyahtan biraz açık bir renge getirmen koyu gri gibi ışığın kumaşının içinden geçmesine neden olacaktır, ve ışık kaynağın olarak, vray ışıklarından birisini kullanırsan herhangi bir artı işlem yapmadan gölgesiyle, ışığıyla oluşacaktır, refreaction değerlerinden glossiness değeri ile de oynayarak içinden geçen ışığın biraz yaygın,dağınık geçmesine olanak tanıyabilirsin(glossiness ayarlarını oynarken dikkat edin çünkü render sürenizi çok uzatabilir)

2008-08-07 09:28:09

Cvp

Deadbeat

Işığın geçmesini istiyorum fakat, arka tarafında görünmesini istemiyorum.
Kumaşı canlandırabilmek için, kumaşta olduğu gibi binlerce minik delikler açmam gerekmiyordur herhalde. Sonuçta ufak delikleri olmadığı halde ışığı geçiren cisimler biliyoruz (aslında bir çoğu sss e giriyor. Fakat render süresini fazla uzatıyormuş sanırım. Bunun içinde bir alternatif olduğunu düşünüyorum.)

- Işığın kırılmadan veya diğer taraf görünmeden, istediğim ölçüde geçmesini istiyorum.

- Ayrıca, sahnedeki istediğim bir objenin oluşturduğu gölge miktarını değiştirebiliyormuyum?

ilgin için teşekkürler.

2008-08-07 19:19:42

Cvp

kalimba

Kutu veya katı objen ne ise içine arealight yerleştirip, ışığın exclude seçeneklerinden objeni işaretleyebilirsin. Arealight ve objenin renklerini uyumlu ayarlar isen istediğin etkiyi alabilirsin.

Sahnedeki objelerin gölge miktarlarını değiştirmek için VrayOverrideMtl kullanabilirsin. Base material ile Shadow Mtl. kısmını kullanacaksın.

2008-08-07 23:04:55

Cvp

Deadbeat

Arealight ve exclude istediğim bir şey değil.

Vray Override Material ile istediğim etki oluşuyor. Sanırım bundan fazlası içinde sss gerekir.

Cevap için çok teşekkürler.

[img]http://img142.imageshack.us/img142/9113/tyfa5.jpg[/img]

2008-08-08 04:17:19

Cvp

Sha3d

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/8uUlT439X.jpg[/img] Boyle bir etki istiyorsan, perdenin materyelini Architectural yapsan en iyisi olur dusunuyorum:
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Js9qLgpne.jpg[/img]

Umarim yardim ede bildim..

2008-08-08 09:19:58

Cvp

Deadbeat

İstediğim şey için minik delikler çözüm değil. Aslında olay sadece kumaş değildi. Kağıt veya ışığı geçiren herşey için geçerliydi. Netlik kazanması açısından kumaş diye yazmış bulundum :)

Gösterdiğin material istediğim bir cevap olmasada, bunu öğretmen iyi oldu. Şuan olmasada, buna ihtiyaç duyacağım fazlasıyla belli oluyor.
Teşşekkürler [S3]

2008-08-08 17:26:05