Ensık karşılaşılan Mental-Ray Sorunu!

Ensık karşılaşılan Mental-Ray Sorunu!

tolukeser

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IPvvK1MfN.jpg[/img]

Bence ensık karşılaşılan Mental ray sorunu render işlemi sonrasında yüzeye pudra serpilmiş gibi bir görüntü elde etmek...gönderdiğim fotodada malesef başımdaki sıkıntı aşikar,

daha geçenlerde "orçun sarı" kullanıcısı

http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=24&oku=5087 benzer sıkıntısını anlatan bi başlık açmış ve problemini

" free area ışığının modifierinde "area light sampling" menüsü var.Ordan Num. Samples´ı arttırınca sorun kalktı " şeklinde ifadeederek çözdüğünü söylemişti...

ben yukardaki sahnemde area ışığı kullanmadım yanlızca daylight var, hani artırcak nup samples değeri falan yok ki sorunumu böyle çözmeye çalışayım...
attığım renderi max 2009 da aldım ve
final gather "low" ayarında (bunu hight vs şeklinde yükseltince sıkıntı dahada belirginleşiyor)
ışık sıçraması "6"
samples per pixel min:1/4 max:16

diğer tüm değerlerdede belki oruç sarı gibi tesadüfi netice alırım umuduyla çok oynamalar yaparak denemeler yaptım, ama muvavfak olamadım...
bu sıkıntıyı teknik olarak izah edebilecek ve çözüm önerisi sunabilecek biri çıkarsa sanırım birçok kişinin ortak derdine derman olur.

şimdiden cevap yazma zahmetinde, ve inceliğinde bulunan herkese teşekkür ediyorum, iyi çalışmalar

2008-06-05 12:36:00

Cvp

dark caress

Öncelikle şunu sorayım pencere dışına mr skyportal koydunuzmu? Bounce değeri sanırım biraz yüksek birde tamamen kapatıp deneyin.Exposure ayarlarınızıda yazarsanız yardımcı olmaya çalışırım.kolay gelsin.

2008-05-16 17:56:40

Cvp

tolukeser

bounce değeri evet yüksek, küçük değerlerden başlayarak artırdım bi düzelme olcakmı diye, buraya attığım renderde değer bu,



[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/ELTgc1Mva.jpg[/img]

exposuredeki "logaritmic exposure control" ü kullanıyorum ama yukardaki enderi alırken "active" kısmına çeltik atmayı unutmuşum, bide "active" işaretliyken denedim pudra serpilmiş görünüm biraz daha arttı draft değerlerle,

şimdiden teşekkür ederim, kolay gele

2008-05-16 20:25:22

Cvp

tolukeser

buarda,mr skyportal kullanmadım

2008-05-16 22:45:15

Re:Ensık karşılaşılan Mental-Ray Sorunu!

emreşan

[quote=5759] Yazan: tolukeser

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IPvvK1MfN.jpg[/img]

Bence ensık karşılaşılan Mental ray sorunu render işlemi sonrasında yüzeye pudra serpilmiş gibi bir görüntü elde etmek...gönderdiğim fotodada malesef başımdaki sıkıntı aşikar,

daha geçenlerde "orçun sarı" kullanıcısı

http://www.tr3d.com/index.php?id=forum&f=24&oku=5087 benzer sıkıntısını anlatan bi başlık açmış ve problemini

" free area ışığının modifierinde "area light sampling" menüsü var.Ordan Num. Samples´ı arttırınca sorun kalktı " şeklinde ifadeederek çözdüğünü söylemişti...

ben yukardaki sahnemde area ışığı kullanmadım yanlızca daylight var, hani artırcak nup samples değeri falan yok ki sorunumu böyle çözmeye çalışayım...
attığım renderi max 2009 da aldım ve
final gather "low" ayarında (bunu hight vs şeklinde yükseltince sıkıntı dahada belirginleşiyor)
ışık sıçraması "6"
samples per pixel min:1/4 max:16

diğer tüm değerlerdede belki oruç sarı gibi tesadüfi netice alırım umuduyla çok oynamalar yaparak denemeler yaptım, ama muvavfak olamadım...
bu sıkıntıyı teknik olarak izah edebilecek ve çözüm önerisi sunabilecek biri çıkarsa sanırım birçok kişinin ortak derdine derman olur.

şimdiden cevap yazma zahmetinde, ve inceliğinde bulunan herkese teşekkür ediyorum, iyi çalışmalar[/quote]

"final gather" i low değil high yapmalısın.Sonrasında güneş için yaptığın kısımda sunlight ı ies değil Mr sunlight kullan. madem 2009 kullanırsun hatırladığım kadarı ile sun parameters altında Metan ray indirect illumination parametresi vardır. orada automatic calculate energ v.s. diye bişey olması lazım onu deaktif edip (seçimi iptal edip) alttaki parametrelerde GI photosn değerini 5-6 kat arttır. Misal; 15.000 ise 50.000 yap. render süresi artacaktır ama o etki gidecektir diye tahmin ediyorum. Render parameters ekranında (f10) Final gather kısmında interpolate over numper FG points kısmında rakamı 30 dan yüksek tutmak biraz olsun kaliteyi etkiler ama süreyi uzatabilir. Diffuce bounce u 4 ten fazla tutmanın görüntüde pek faydası olmayabilir. Exposure daha çok kameraların fiziksel özelliklerini taklit etmeye yarar ve ışığın az/fazla olmasına göre değerleri taklit eder. yani senin renderdan kaynaklanan o sorunlarını çözmez aksine daha da ortaya çıkartabilir (rengi gereğindne fazla açtığında karanlık yerlerdeki sorunlar daha göze görünür olur)

şimdilik ezberimde kaldığı kısmı ile parametrelerin bu şekilde düzeltilmesi sorununu çözebilir.

Bir de, "muavvfak" değil, "muvaffak" olacak. "Vakıf" da olur... :)

2008-05-16 23:16:52

Cvp

dark caress

Bir iç mekan renderi yapıyorsanız size elimden geldiği kadar nasıl bir render setup hazırlanacağınızı anlatmaya çalışayım.

Eğer physcal sky kullanacaksanız exposure de kullanmak durumundasınız zaten,fakat burada kullanacağınız mr photographic exposure control olmalı.Max in 2008 sürümününde eklenen bu özellik size kamera arkasında ne yapmanız gerekiyorsa o ayarları size sunuyor.Bu ayarlar neler onuda bildiğim kadarı ile kısaca anlatayım; öncelikle mr photo exp.control seceneğini secin burada exposure kısmındaki select preset ile nasıl bir ortamda render işlemi yapacağımız bize soruluyor biz burda gün ışığında alınmış bir iç mekan renderi yapacağımız için indoor daylight seceneğini seçiyoruz.Burada farklı presetler var bakınca göreceksiniz zaten onlara şimdilik değinmiyorum.indoor daylight seceneğini şeçtikten sonra aşağıda otomatik olarak zaten veriliyor exposure değerleri exposure kısmındaki ilk ayar shutter speed bu fotoğraf makinesinin enstantane hızını belirtir perdenin açılıp kapanma hızıdır rakam düştükce perdenin acık kalma süreside uzar böylece daha fazla ışığı toplamış oluruz. indoor daylight secildiğinde gelen değer 1/16 olarak geliyor siz orada bu değeri düşürerek ortamı daha aydınlık gösterebilirsiniz aynen fotoğraf makinelerinde olduğu gibi.Ondan sonra gelen aperture değeri ise makinenin diyafram acıklığıni temsil ediyor film düzlemine düşecek ışığı buradan ayarlıyoruz yani diyaframı acarsanız film düzlemine daha fazla ışık düşürürsünüz buda şu anlama geliyor ortam ışığı çoksa diyaframı kısın az ise açın en son sekme ise film speed yani iso yada asa 100 asa lık değer defoult değerdir asa yükseldikce ışık toplama gücüde artar tüm bu ayarlar mental rayin 2008 ve 2009 sürümlerinde mevcut image kontrol kısmında ise yine imaj düzeltmeye yönelik kontroller mevcut kısaca higlight burn ışık patlamalarını gidermek için kullanılır midtones ve shadows da orta tonlar ve gögeler için kullanılan ayarlardır.bunları deneyerek görebilirsiniz.tüm bu ayarları mental rayin physical sky ı ile render alırken kullanabilirsiniz bu arada sky portalda kullanmanız gerekmekte iç mekan renderları alırken bu aynı vray ile pencerelere konan vray light ışıkları gibi çalışır.FG yi mutlaka acmalısınız 2009 da zaten acık geliyor...Tabi birde GI var ama onuda daha sonra değinelim ortalık iyice karışmasın...Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım umarım daha çok kafa karıştırmamışımdır.Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar

2008-05-17 00:27:15

teşekkürler

tolukeser

Sayın "certas" ve sayın "emreşan" cevaplarınız için teşekkür ederim.

Öncelikle, GI photons değerini 5-6 kat artırdım. problem çözülmeyince 10000 olan değeri 80-90 bin e kadar çıkararak denedim, yine muvaffak olmadım.

Sonra sayın certas´ın eksposure tavsiyelerini denedim. Onlarda durumu değiştirmedi (mr photographic exposure control yanlızca "physcal sky" tercih edildiğindemi, kullanılması doğru)
Fakat bişey dikkatimi çekti, farklı kamera açılarından render aldığımda böyle bir sıkıntıyla karşılaşmıyorum. İllaki bu attığım render açısında sıkıntı oluyor...

iyi çalışmalar diliyorum...

2008-05-18 14:07:06

Re:Re:Ensık karşılaşılan Mental-Ray Sorunu!

tolukeser

[quote=5772] Yazan: emreşan



Bir de, "muavvfak" değil, "muvaffak" olacak. "Vakıf" da olur... :)[/quote]

Konferanslar verdiiniz için, kullandığınız dile etkili bir şekilde hakim olduğunuza eminim. Böyle düzeltmeleri günlük hayatta ben çok sık yaparım. insanların hatalarını takip ettiğimden değil.
İnternette pek dikkat etmiyorum sanırım...Artık dikkat edeceğim.
Bunun için teşekkür ederim. Bence herkes dikkatli olmalı

Muvaffak kelimesinin doğru kullanımını biliyorum :) ama burda dikkatsizliğimden "muvaffak" yerine muvaVfak kullanmışım. f yerine v yani, ( muavvfak gibi bir yanlışlık büyük bi felaket bence, belirtme ihtiyacı hissettim, lakin hata hatadır)

Ama söylediğiniz gibi "muvaffak" kelimesinin yerine "vakıf"

kelimesi kullanılmaz :) ( daha önceki yazdığım cevaplardaki özensizliğim aklıma geldiği için utanmaya başladım)

iyi çalışmalar...kulağımı çektiğiniz için teşekkür ederim. İyi geldi

2008-05-18 14:23:52

Cvp

emreşan

kulak çekmek değilde tatlı bir sataşma diyelim. ben eğleniyorum bunu yaparken. yanlış anlamazsın umarım yoksa internette neyi nasıl yazdığınıza dikkat edecek kadar çok okumuyorum forumları.

Bu arada sadece o kamera açısında böylr bir problem yaşaman çok enteresan. Biraz yanına başka bir kamera yerleştirip hemen hmen aynı açıdan bakması sebebi ile aynı sorunlar oluşuyor mu?

2008-05-18 16:43:42

Cvp

emreşan

Bir şey daha geldi aklıma. acaba modellem eyaptığın sırada hata ile orada iki yüzey bırakmış olabilir misin? birbirine çok yakın lan iki duvar yüzeyi iç içe girip giremeyeceğne karar veremeyecek kadar yakın lduğunda da böyle hatalar meydana gelebilir. belki bunu kontrol etmek lazım ne dersin?

2008-05-18 17:07:39