Vray Max 2008, 600 frame-lik Animasyon renderim

Vray Max 2008, 600 frame-lik Animasyon renderim

Elchin

salam millet, bir mesela var, 600 framelik animasyon yaptim, vray-le, ama quality presenti de low sechmishtim, ve her defe de render eleyende evvelce light chache sonra prepass-lar 2 defe hesablanir, ve en sonda da render oluyor, ve boylece 600 kere render oluyor, buda bana 18 saata bittdi, bir nese elemek olmazki, ayni yer ve ayni ishikli olan yerlerde shu prepass-lar cpu-da olan chachler var, L1, L2 chache-ler, bunlarin yardimiyla ayni ishik tipli yerler daha tez hesaplansin, yada bir bashqa yolu vray-da, eybi yox Mental Ray-de de eleyerem, axir ki, ayni sheyler 600 defa hesablanmasin, Teshekkurler

2008-04-10 18:43:02

Cvp

icdeadpeople

Diğer render motorları nasıldır bilmiyorum ama vray için şöyle bir durum söz konusudur,
eğer sahnende hareket eden bir obje yoksa sadece kamera hareket ediyorsa, dökümanlar bölümdede anlatıldığı gibi hesaplatma tekniği uygulanabilir,
light cache için fly-through özelliği, irradiance map içinse multiframe incremental özelliği vardır, vray´ın kendi sitesindende bu örnekleri görebilirsin
[url]http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/[/url]
bu sayede hem zamandan kazanırsın hemde animasyonda meydana gelebilecek renk tonlamaları hatalarını, titremeleri optimize edecektir.
eğer sahnende hareketli bir obje varsa o zaman yine sitesindede gösterildiği gibi hareketli objeleri ayrı render alma yöntemi vardır ki oda composite yöntemine girmekte ve uğraştırıcıdır.

2008-04-11 11:55:43

Cvp

archidesign

irridiance map viewer kısmını biraz araştır püf noktası burda :)
kimse hesaplatma ile bu kadar uğraşmaz...

2008-04-17 19:26:40

Cvp

icdeadpeople

kimse hesaplatma ile uğraşmaz derken neyi kastediyorsun?

2008-04-18 11:59:18

Cvp

archidesign

vrmap oluşturduktan sonra artık gi hesaplatma yapmadan özellikle animasyon renderlarında kullanılarak direkt render edilmesini sağlar. gnomon workshopun vray exterior ile ilgili mevcut dersini incelerseniz ne demek istediğimi daha net anlayabilirsiniz...

2008-04-18 12:32:40

Cvp

icdeadpeople

yukarıda bahsetmiş olduğum ve anlattığım yöntem zaten vrmap oluşturmak için yapılır,
irradiance map viewer da; yapmış olduğunuz hesaplamada gönderilmiş olan ışınların nasıl yayıldığını görmek içindir,
render´ınıza bir etkisi yoktur adı üstüne viewer(görüntüleyici)

gi hesaplatma yapmadan render edilmesini sağlar ne demek?

elinizde vrmapiniz varsa zaten hesap yaptırmışsınız demektir,
ve vrmapte depolanan bilgi zaten gi bilgisidir.

gnomon workshop vray exterior ile ilgili dersi incelemeden önce vray´ı incelemenizi, öneririm bende.
lütfen verdiğim linke sizde bir göz atın, orada vray´ın kendi ders,bilgi,örneklerini görebilirsiniz ki , vray ile ilgili bilgilerinizi pekiştirmeden ,diğer derslere geçmenizi önermem.

2008-04-18 13:01:09

Re:Cvp

archidesign

[quote=5660] Yazan: icdeadpeople

yukarıda bahsetmiş olduğum ve anlattığım yöntem zaten vrmap oluşturmak için yapılır,
irradiance map viewer da; yapmış olduğunuz hesaplamada gönderilmiş olan ışınların nasıl yayıldığını görmek içindir,
render´ınıza bir etkisi yoktur adı üstüne viewer(görüntüleyici)

gi hesaplatma yapmadan render edilmesini sağlar ne demek?

elinizde vrmapiniz varsa zaten hesap yaptırmışsınız demektir,
ve vrmapte depolanan bilgi zaten gi bilgisidir.

gnomon workshop vray exterior ile ilgili dersi incelemeden önce vray´ı incelemenizi, öneririm bende.
lütfen verdiğim linke sizde bir göz atın, orada vray´ın kendi ders,bilgi,örneklerini görebilirsiniz ki , vray ile ilgili bilgilerinizi pekiştirmeden ,diğer derslere geçmenizi önermem.[/quote]

evet kamera açılarından bakarak sadece bir kaç dakikalık animasyon için belkide sadece 5 gi hesaplatma yaparak vrmap leri irridiance map içerisinde import ederk bütün gi hesaplatmaları tekbir gi vrmap hesaplatmasına çevirerek yani merge ettikten sonra bu vrmap i irridiance map içerisinde from file olarak gösterip burdan bu hesaplatmayı kullanarak animasyon süreci içerisinde artık sadece render lar alarak yani prepasslar olmadan render alabilirsiniz lütfen bilmediğiniz konularda aşırıya kaçarak ve eleştirel bir tarz da cevap yazmayın öncelikle irridiance map kavramını öğrenin ve vrayi daha iyi araştırın...

2008-04-18 13:38:45

Cvp

icdeadpeople

sayın archidesign,
öncelikle bahsettiniz şeyin hesaplatma yöntemi yani, benim yukarıda önermiş olduğum ve bu zamana kadar bu konuda sıkıntı yaşayan arkadaşlara defalarca önermiş olduğum yöntemdir, yani aynı şeyi söylüyorsunuz,
fakat ben biraz daha araştırırsanız, genelden özelden dahil bu yöntemi anlatmış ve anlatmaya devam eden biri olarak, uslubumu yazan kişiye göre belirlediğimi söyleyebilirim,
irradiance map viewerı incele, bunu araştır gibi emir kipi taşıyan ve bu konularda acemisiniz ben biliyorum, bildiğimi de ,incele, araştır diyerek paylaşırım yaklaşımınıza istinaden yazdım amacım kimin kimden üstün olduğunu ispatlamak değil, bu ve buna benzer iki başlıktata yazmış olduğunuz yazılara istinaden uslubum bu şekilde olmuştur,

"bilmediğiniz konularda aşırıya kaçarak ve eleştirel bir tarz da cevap yazmayın öncelikle irridiance map kavramını öğrenin ve vrayi daha iyi araştırın.,"
bahsettiğim üslubunuz budur işte ,

benim vrayı bilmediğimi nereden çıkarıyorsunuz?
animasyon bölümündeki galeri çalışmasında ve ona benzer 3 animasyondada bu yöntem uygulanmıştır ki, bunu size ispat etmek zorunda değilim
yani uzun zamandır bu yöntemi kullanan birisi olarak sizin bu araştırın öğrenin nidalarınızı yıllar önce araştırmış bir kişi olarak,
vereceğiniz bilgiyi karşıdaki kişiyi aşağılamadan yada herhangi bir kıyas yapmadan vermenizi, yazılan yazıları daha dikkatli okumanızı tavsiye ederim,
eminimki şimdi bana bir karşılık verecek ve yine uslubunuza devam edeceksiniz,
saygı duyuyorum, tr3d sitesine olan saygımdan dolayı artık cevap vermeyeceğim, konu kitlenmesini istemem,
saygılarımla.

2008-04-18 14:14:48

Cvp

archidesign

Evet bende sizin cevaplarınıza istisnaden şu ande nacizane bir video ders hazırladım, bu konu hakkında ve bunu siteye ekleyeceğim cevap verip vermeyeceğiniz beni ilgilendirmiyor. Zaten bu şekilde bir tartışma ortamı yaratılacaksa ben hiç yazmayacağım ama gi hesaplatma yapmadan renderda ne demek diye benim sözlerimi yüzüme vuruyorsanız o zaman burda kimse durmasın cevap yazmasın madem öyle ben de cevabım daha net olsun diye site için şu anda vrmap konusu ile alakalı ders hazırlamaktayım yarım saat içerisindede siteye ekleyeceğim. Üslubum araştırın ve ya bakın emri vaki bir uslup olarak kabul görüyorsanız, evet öyle emir kipi dahilinde konuşmuş olabilirim bundan dolayı özür diliyorum ama hiç bir bilgisi olmayan arkadaşlara armut piş ağzıma düş derseniz ve adamlar yıllarca nette bunu öğrenmek için çaba ve zaman kaybediyorsa o zaman bu sitede işimiz ne kimse kimse ile bilgi paylaşımında bulunmasın ve yenilere yol göstermesin. bu yollardan bizde geçtik ve kimse vray bilgisini paylaşmak istemiyor bu benim burada gördüğüm izlenimlerim dahilinde...
çümkü bende henüz bir bilgim yokken bu nasıl oluyor veya şu nsıl oluyor deyince araştır araştır diye cevaplar verilliyordu... bu neyi gösterir sizce neyse ben daha fazla polemik yaratmak istemiyorum.
Anlatmak istediğim olayı bir dersle pekiştirmek istiyorum saygılarımla...

evet arkadaşlar hazırlamış olduğum dersi aşağıdaki linke ekledim.
vray irridiance map viewer ile ilgili ayrıntılı bir video ders umarım beğenirsiniz sorularınız varsa mesaj göndererek elimden geldiğince cevaplarım kolay gelsin...
[url]http://rapidshare.com/files/108521278/vrmap_ve_vrmap_viewer_ile_animasyonlarda_render_sueresini_azaltmak.rar[/url]

2008-04-18 14:31:23

Cvp

icdeadpeople

[url]http://www.tr3d.com/index.php?islem=bak&id=bilgi&dno=312&r=312[/url]

2008-04-18 14:41:19