V-Ray Dış Mekan Yardım Lütfen

V-Ray Dış Mekan Yardım Lütfen

[juggernaut]

Merhaba arkadaşlar, giydirme cephe işindeyim ve aşağıdaki gibi binalar tasarlıyor ve uyguluyorum.

Max i üç yıldan fazlaca sizler kadar yoğun olmasamda kullanıyorum. Aldığım neticeler istediğim

gibi değil. Dış mekan ışıklandırmasında ve alüminyum kompozit levha kaplamalarında çok sorun

yaşıyorum. Aşağıda son yaptığım çalışmadan bir kare var. İlgili ayarları buraya yazdım,

Kaplamaların tamamamıda vraymtl dir. Bu kareyi dahada ilerilere götürmek istiyorum lütfen

yardımcı olurmusunuz?

Sahnede bir adet Target Camera var birde yine bir adet Direct Ligt var özellikleri:

-VRayShadow
-Multiplier:1.6
-Color:231,231,216
-Overshot
-VRayShadow Params
-Bias: 0.2, Area Shadow, Sphere

Render Ayarları:
-Frame Buffer: Disable
-Global Switches: Default Lights, Hidden Lights = OFF
-Antialiasing: Adaptive Sub, Catmull-Rom
-GI: Primary bounces: 1, Irr. Map.
Secondary bounces:1, Light Cache
-Irr. Map: Medium, 50-30
-Light Cache: 100, 0.02, passes: 4
-Caustic: Off
-rQMC Sampler: Default
-Color Mapping: Exponential, Dark Multp.:1, Bright Multip: 1.5, Gamma: 1.1
Clamp Out, Effet Backgrond= ON



[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/87BSEtmiZ.jpg[/img]

2008-02-01 10:10:27

Cvp

hasatan

biraz mat duruyor.dıs mekanlarda color mapping olarak genelde linear kullanılıyor yada reinhard kullan patlamalara göre ortadaki burn degerını düşürebilirsin

2008-02-01 19:20:41

Cvp

icdeadpeople

Ayarlarında herhangi aykırı yada ters bir durum yok,sadece bazı önerilerde bulunabilirim,
-Dış mekan için color mapping: exponential yerine linear kullanmanı öneririm hasatan arkadaşımızında dediği gibi(exponential arkaplanında hafif bir grilik etkisi bırakıyor,patlamalar azalıyor fakat dış mekanda bu grilik bence olumsuz bir etki yaratıyor)
-birinci yansıyan ışınlar(primary bounces) için son renderını almıyor isen yani deneme renderları alıyorsan birçok sahne için very low bile senin işini görecektir, böylece çok daha fazla zaman kazanabilirsin, yetersizliği sadece bazı bölgelerin karartılı yada boşlukların belli olmaması gibi durumlar yaratması olabilir bunuda ışık ve genel itibarı ile memnun kaldıktan sonra son renderlarında medium yada highlara taşıyabilirsin, bazı durumlarda ayarların high olması sadece zaman kaybına yol açabilir, hiçbir fark yaratmadan.
-ikinci yansıyan ışınlar(secondary bounces) light cache neden seçtin bilmiyorum, kesinlikle bir sorun yok seçilebilir zaten onun için var ama özellikle bir sebebi yoksa default halindeki gibi quasi-monte carlo olarak bırakmanı önerebilirim, eğer illa ki light cache ile daha etkili sonuçlar aldığını düşünüyorsan 100 değerini biraz arttırmanı öneririm,
şimdilik önerebileceklerim bunlar, zaten linear´a geçince belirgin farkı göreceksin.
kolay gelsin

2008-02-02 09:04:59