Düz ve büyük yüzeylerde yansıma problemi

Düz ve büyük yüzeylerde yansıma problemi

a.payza

Arkadaşlar size görselleştirmesi sıkıntılı olan bir konuyu danışmak istiyorum...

Büyük metal yüzeyler de karşıdan bakışa yakın açılarda düz bir ton varmış gibi duruyor ve bu çok sinir bir durum...gerçi ben düşük değerde noise falan kullanarak biraz o kötü durumu ortadan kaldırmaya çalışıyorum ama pek işe yarıyor denemez ayrıca bu tür yüzeylerde HDR etkisini görmek de ayrı bir sorun
umarım sıkıntımı ifade edebilmişimdir

sizler bu tür büyük ve düz yüzeylerde gerçekçiliği kaybetmemek için nasıl bir yol izliyorsunuz? önerilerinizi bekliyorum

Saygılarımla

2007-12-16 23:58:26

Cvp

kenansatir

geniş ve az miktarda uygulanmış yumuşak geçişli bir bump-map olayı çözecektir.

2007-12-18 01:45:48

Cvp

a.payza

zaten bump kanalında noise kullanarak biraz o kötü durumu ortadan kaldırmaya çalıştığımı belirtmiştim fakat yinede yansımalarda o dairesel formlardaki gibi yansıma etkisini yakalamak çok zor çünkü düz ve geniş bir yüzeyden söz ediyoruz ( köşe, kenar vb. olsa pah kırar veya yumuşatırdık ) ama malesef istediğim sonuçları alamıyorum...

Aslında bu problem pek v-ray ile ilgili sayılmaz çünkü bahsettiğim olay aydınlatma veya malzeme problemi değil genel bir problem

Evet ustalar önerilerinizi bekliyorum

Saygılarımla

2007-12-18 09:24:11

Cvp

ksap

Indirect Illumination için hangi ne kullanıyorsun?

2007-12-18 18:20:22

Cvp

a.payza

Murat bey benim sorunum yukarıda da belirttiğim gibi malzeme, aydınlatma yada render ayarlarından kaynaklanmıyor kısacası genel bir problem ve Düz, geniş yüzeylerde önemli ölçüde yaşanan bu yansıma kalitesindeki düşüklüğü gidermek için benim yaptığım gibi düşük değerde noise uygullamak haricinde daha etkili bir yöntem kullanan var mı?

Belki de malzemenin bu tür yüzeylere sahip objeler için farklı bir şekilde revize edilmesi gerekiyordur örn: reflect ve specular kanallarından

İşte bu profesyönel çözüm için size danışmak istedim sayın ustalar

Saygılarımla

2007-12-20 10:45:51

Cvp

ksap

Biraz alakası var,
irradiance map yaptığın zaman ışınlar senin bakış açından gönderilir. (yansıma ışıkla doğrudan alakalıdır[:)]) bu yüzden direk karşıdan bakarsan ışınlar sana aynı açıyla döneceği için yansıma gözükmez. Ama senin sahneye koydugun ışıklar yansımayı oluşturursa olay değişir. Bunuda vray kullandıgın için photon map´le yapabilirsin. IR´yi photon map yapıp bir render yapmayı bir dene.

Kolay gelsin...

2007-12-20 13:52:06