Render Alım Aşamasında Polygon Sorunları İçin Çözüm Önerileri

Render Alım Aşamasında Polygon Sorunları İçin Çözüm Önerileri

tony1907

Arkadaşlar bir süredir forumda dikkat çekici render alma veya alamama sorunları ile alakalı msjlar var örnek olarak 2.500.000 polygon lu bir max dosyam var render alırken ayada almaya baslarken hata verip kapanıyor.

4.200.000 polygonlu var buda kapanıyor gibi sorular soruluyor.

Öncelikle Şunu belirtmek isterimki böyle bir render alıcaksanız yada çalışmalarınızın polygonları çok yüksek ise yüksek çalışmışsanız dikkat etmeniz gereken hususlar var. Öncelikle Çalışmaya başlamadan önce makinanızın donanıım durumunu düşünerek modellemeye başlayın ram ine işlemcisine ekran kartına vs gibi ana parçaların özellikleri neyse ona göre işe başlayın ve 32 bit 64 bit sistem kullanıyorsunuz xp mi vistamı kullanıyorsunuz bunu bilmeniz gerekiyor şimdi diyeceksiniz onları herkes biliyor evet biliyor ama işin sırrı içinde saklı sımdı 2 çeşit xp var 2 çeşit vista var 32 bit 64 bit bunlar aslında önemsenmeyen ama yüksek polygonlu render alımlarında sizin çalışmanızı etkileyen hususlar.

Şimdi 4.200.000 polygonlu bir işi sorunsuz ve sağlam bir kerede render etmek istiyorsanız işletim sistemini 64 bit ram miktarı 4gb ve üstü olabilir işlemcinin en kötü !!! Pentium D olması gerekir ve dahada hızlı olması için Net render özelliği kullanılabilr.

Sonuç olarak bukadar yüksek bir polygonlu bir işi tek çekirdek + 2 gb ram ve 32 bit sistemde yaptırısanız maxin hatayı vermesi normaldır vermesse asıl sorun ordadır

Bu tip sıkıntı çeken kardeşlerimiz için aşağıdaki hususları yazım bunlara dıkkat ederek çalışmalarını hazırlasınlar :

1- Hazırladığınız işiniz 1.000.000 polgon üzeri oluyor ise donanımızı gözden geçirmeniz yeterli gelmiyor ise net render özelliğini kullanamız gerekir sıkıntı çıkmaması açısından çunki net render özelliğinde 1 sahneyi 1 den çok işlemci render ettiği için asıl makınanız fazla yorulmayacak ağırlık dağılımı yapılarak denge kurulacaktır.

2- 2 milyon ustu polygon gibi işlerinizde makınanın en kotu çift çekirdek olması ram miktarının 2 gb üzeri olması ve 64 bit işletim sisteminiz göz önüne almanızı tavsıye edicem bunları temın edecek durumda o an yok ise işin garantili ve sıkıntısız bitmesi durumu için polygon sayılarında bir düşmeye gidilebilir.

Umarım bu bilgiler bu tarz sıkıntı yaşayan arkadaşlara yardımcı olabılır kolay gelsın

2007-11-23 15:21:33

Cvp

sivas_58

PEKI SANA BİR SORUM ALSA

RENDER DA AMD MI İNTELMI DESEM ,SENCE HANGISI

2007-11-24 15:08:01

Cvp

tony1907

bu render işleminde işlemci markasının önemi pek yoktur çünki bazen intel daha ıyı performans verir bazende amd o uygulamadan uygulamaya değişkenlik gösterir dıyebılırım render işlemlerinde işlemci markasından çok işlemcilerin Ghz leri ve çekirdek sayıları önemlidir. yani şöyle bir örenk vermek gerekirse yeni nesil 4 çekidekli bir işlemmcinin alacağı render süresi ve çabukluğu ile 2 çekiderkli işlemcinin render performansı aynı orantıda olmayacaktır. Ve unutmamaması gereken bir husus işlemciniz ne olursa olsun render sırasında işlemciye baska görev vermemektir bu performansını etkiler max render alırken arka planda CS programlarıyla çaılşmak süreyi uzaltır kıtlenmelere sebep olur yavaşlatır.

Kolay Glesin

2007-11-24 15:17:44