vray animasyon
vray animasyon
vrayda animasyon yaparken yani sadece kamera nın mekanda gezmesi durumunda ırradiance map veya hut kullanıldığı takdirde lıght cache lerin vmap lerini kaydedip animasyonu bu şekilde yapıyorduk pekisahnede hareketli bir şey örneğinaraba tekne gibi cisimler yapıp bulara hareket verdiğimizde lekelenmeler oluşmaması için aimasyonu nasl yapmalıyız acaba teşekkürler
Cvp
ilk hareketsiz olan sahenyi renderliyorsun sonra her hareketli obje için vray sphere fade özelliğini kullanarak sadece hareketli objenin bulunduğu yerleriyerleri hesaplatıp render alıyorsun sonrada compositing programıyla hareketsiz aldığın render ile hareketli objelerin etkilediği yerlerden alınan renderi birleştiriyorsun. detaylı bilgi için http://www.spot3d.com/vray/help/150R1/tutorials_anim.htm
Cvp Bir soru da benden
Taşkın arkadaşımın bahsettiği olan aslında benim sorunumun çözümü sanırım ancak ne yapılması gerektiğini tam anlamadım.
Sabit bir ortamda kamera geziyor. Bu arada gölgelerde titremeler oluyor. Bunu nasıl engelleyebileceğimi açıkca biri yazabilir mi? Çok teşekkürler.
Cvp
sabit ortamdaki gölgelerdeki titremeleri engellemek için iradiance ayarlarında HSph.subdivision ve interp. sampling değerlerini yükselt bide presset değerini medium yada higt yapmanı öneririm
Cvp
Abi ciddi bir sorun var. Sahnede her karede tekrardan hesaplama yapıyor bu vray. Normalde tüm modelleri render ettirip hesaplamaları kaydedip ordan okumasını sağlayamıyor muyuz? Çok garip geldi bu bana. Sahnede kamera hareketi walktrough şeklinde. http://www.vray.us/vray_tutorials/vray_tutorial_irradiance_map2.shtml
bu linkte bir çözümden bahsedilmiş ama o uğraşılacak gibi değil. Sahnede her 5 kareden birini render edin ondan sonra irradience map i save edin diyor. Bu uğraşılacak gibi değil.
Önerisi ve çözümü olan?
Cvp
animasyonda GI ayarlarının ikisini quismonte carlo yaparsan ışık hesaplaması yapmadan karaleri render aldırabilirsin.