cam gerçekliği
cam gerçekliği
slm,
Vray render kullanıyorum. Apartmanın camlarını vray cam yapıyorum fakat sorun var. Cam iç kısımları göstermiyor,(yani şeffaf değil gibi), dışardaki nesneleri yansıtıyor. Dışardaki karşısına denk gelen cisimleri (ağaç vs.) yansıtıyor. Diğer kısmlar siyah kalıyor. Diğer kısmdan kasdım, gökyüzü. Ama gökyüzü enviromente atandığı halde onu yansıtmıyor.
bir sürü deneme yaptım, vrayda bunu halledemedim.
bu konuyla ilgili doğru vray ayarı nasıl olmalı....[G2]
Cvp
Fresnel reflection kullanman gerekiyor. Cam, buz, su gibi materyallerde normale (yüzeye dik olduğu varsayılan doğru) yaklaştıkça ışık kaynağından gelen ışınlar yansıyıp göze gelmek yerine kırılmayı tercih ediyorlar. Eğer her açıda aynı değerde verilirse daha çok ışık yansıyacağından içerisi daha karanlık olacaktır.
Cvp
kalimba sağol, material aditör için doğru ayar konusunda değer verebilirmisin. Ayrıca pencere camları için fresnel tıklama harici material editörde veya max içinde başka ayar yapmalımıyım
saygılar
Cvp
Materialler
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/U0m951mQV.gif[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/mS8Ll7x4H.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/IV93510hJ.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/58h6dv9F0.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/LpuZ25jzI.jpg[/img]
Cvp
kalimba çok sağol,
Bilgi eksikliğimin gitmesinde vesile oldun. Resimlerle çok daha iyi anladım.
hayırlı ve başarılı çalışmalar dileğimle.
Cvp
fresnel reflectionsta gökyüzü uzakta kaldığı için gökyüzünü yansıtmaz. arkadaşın sorunu reflectionun fazla refractionun az olmasından kaynaklanıyor bence. cam içini göstermiyor diyor bir de gökyüzünü yansıtmıyor diyor arkadaş. demekki arkadaş düz ayna gibi bşi yapmış . reflectionsu beyaza yakın yapmış refraction siyah kalmış (ayar scalası)
fresnel reflektif malzemeye örnek fayans verileblir. fayansa yakın yerler iyi yansırken uzak kalan yerler bulanık yansır. fresnel budur. yanlışmıyım?
Cvp
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/Bf3Xl086i.jpg[/img]