Vray vs Brazil (brazilciyim ama)

Vray vs Brazil (brazilciyim ama)

mahlukat

dedim ya brazilciyim diye,bayadır uğraşıyorum.3d ile de max 2 den beri uğraşıyorum.bize ne bundan sen sorunu sor derseniz,soruyorum;

arkadaşlar burda bir çok konuyu takip ettim,okudum öğrendim.bu önüme gelen her ben 3dciyim diyen arkadaşın vray kullanmasına binaen dur lan neymiş bu vray diyip bir kaç zamandır bu aletle uğraşıyorum.mamafih;

bu vrayin en kötü draft renderi bile neden saatlerce sürüyor?bilgisayarım yeteri kadar iyi,ki iyi olmasa bile,brazil le komple aksesuvar render en fazla 1 saat alıyorken bu adam nasıl bu kadar zorluyor?allah çarpar bu vrayi.gereksiz yere sistem kaynaklarını sömürüyor. bana adam gibi bi renderi (yani müşteriye sunacak kalitede) 20 dakikada almanın bir yolu var mıdır vray de söyler misiniz?(sunlight la beraber)(brazil de photon mappingi açmadan p3 değerinde render 20 dk sürüyor)

öyle ki vray render başlarken bi 10-15 sn sistem kitleniyor,render sürerken de msnle bile konuşamıyorum(zar zor,yazdıklarım bi kaç sn sonra görünüyor).hayır bana virtual memory rem demeyin, brazil ile render ederken arka tarafta bi yandan da photoshopla ilginenen bir insanım.bu ne rezalet arkadaş?

brazil ile tek "tık" la koyduğum skylight vray da neden bu kadar berbat, kullanışsız ve "angut".yani o kadar çok ayar yapmam gerekiyor ki bunalıyorum.halbuki brazil de tek tık.ben mi tembelim kolaya alışmışım?yoksa vray in skyliht i pratik değil mi?allah aşkına haksız mıyım?

seneler önce radiosity max´e entegre olarak çıktığında bayram etmiştik.ama ayar yapması o kadar zorluyordu ki.peki ya vray? o çok mu farklı.aynı terane.hayır yani bildiğin direkt layt neden yok arakdaş,ben dome yada sphere istemiyorum direkt layt istiyorum.

ikincisi elli takla atmama rağmen dikdörtgen bir şekilde ışığın materyal üzerine yansımasını engelleyemedim.invisible diyorum gösterme diyorum,yok.herif yine koyuyor oraya.hayır diyelim ki ben malım bulamadım,ama bu kadar da saklanmaz ki arkadaş,altı üstü ışığın bembeyaz pırıl pırıl malzemenin üzerinde gözükmesini istemiyorum.

bunların dışında daha bir sürü şey.sonuç olarak hala aport da bekletsem de elim ara ara uninstall a gitmiyor değil.

yanisi ; hayatımda bu kadar hantal,sistem kaynaklarını gereksiz sömüren ve dahası anti-pratik bir render motoru görmedim(bak hele sanki hepsini kullanmış-kullandım vallaha).benim önerim brazil.biz onla çok mutluyuz ve düzeyli bir ilişkimiz var.ve bugüne kadar en baba renderim bile (hadi açtık photon mappingi şunu bunu) bir iki saatten fazla sürmedi.

çok kızdım arkadaş vray vray vray , gördük bi numarası yokmuş.

edit: yani diyorum ki - vray de gerçekten kaliteli bi dış mekan renderi optimum ayarlarla saatlerce mi sürer yoksa ben ayarlarını yeteri kadar bilmediğim için bu benim problemim mi?ve sizin de bilgisyarınız 1,5 gb ram p4 2,6 ghz le vray de render ederken yarı-kararsız bir konuma geliyor mu?yoksa bu da benim kullandığım vray sürümü ve bilgisayarımın konf. ile mi ilgili?

2007-09-12 22:40:07

Cvp

kalimba

Çok güzel noktalara değinmişsiniz. Bu isteklerinizi http://www.chaosgroup.com/forum/phpBB2/ >> V-Ray::Wishlists bölümüne yazarsanız (yazabilirseniz) dikkate alabilirler veya gülerler.

2007-09-12 23:04:51

Re:Cvp

mahlukat

[quote=4408] Yazan: kalimba

Çok güzel noktalara değinmişsiniz. Bu isteklerinizi http://www.chaosgroup.com/forum/phpBB2/ >> V-Ray::Wishlists bölümüne yazarsanız (yazabilirseniz) dikkate alabilirler veya gülerler.[/quote]

ahh sağol ,ince fikrine ve zekana hayran kaldım.hiç zaman kaybetmeden hemen yazıyorum,allah senden razı olsun,başımızdan eksik etmesin.

2007-09-12 23:33:16

Cvp

mimserdar

kalimba bu tür yaklaşımlar hoş degil bence, bi fikrin bu konuda paylaşacak bi görüşün yoksa rencide etmek yarine susmalısın.
neden vray? çünkü her yerde dersleri var bir yere takılsanız forumlarda sorsanız hemen cevap alırsınız. ama brazil öylemi dersini bulana aşk olsun türkçe kaynak zaten yok. sorun bu, süre olayına gelince aynı sahneyi denemek lazım, hakim görüş mentalray, vray ikilisini yarıştırıyor ve vray diyor hepsini bilen arkadaşlara sormak lazım.sonuç olarak insanlar ulaşabildiklerini kullanıyor.

2007-09-13 08:30:40

Re:Cvp

kalimba

[quote=4410] Yazan: oldu

kalimba bu tür yaklaşımlar hoş degil bence, bi fikrin bu konuda paylaşacak bi görüşün yoksa rencide etmek yarine susmalısın.
kullanıyor.[/quote]

Önerin için teşekkür ederim. Gerçekten tartışılması gereken bir konu olabilir ancak konuyu açan kişi yazdıklarına daha fazla dikkat etmeli. Yazdığı şeylerde herhangi süre yok, sayı yok, isim yok, web adresi yok. Tamamen kendi üretimi olan şeyler (sadece kötü olanları). Burada onun yazdığı şeyin ana fikri değil anlatış şekli hiç hoş değil. Rencidenin ne olduğunu biliyorsak sadece kişilerin rencide olmadığını da biliriz.

Aşağıda başka bir sitede yazdığım yazı var. KOnu hakkındaki fikrim budur.

Sadece gözlem yaparak mimaride hangi render motorunun daha baskın olduğunu görebilirsin. İyi kötü değil, sadece baskın. Bu bir eğilimdir(trend). Eğilim her zaman iyiye, doğruya olmaz, süresini tahmin etmek güçtür. En iyi olanı ihtiyacınıza en kısa yodan cevap verenidir. İşin hızlı yapılması, kaliteli yapılması (çok genel bir kavram) bir ihtiyaçtır. Bu diğer 3d programlar ve genel olarak her şey için geçerlidir. Mimari alanda 3d Studio Max programı da baskındır (iyi-kötü demiyorum, sadece baskın). Bunun bir çok sebebi var.

Render motorları güzelleştirmek için yapılan şeyler değildir. İşlemin sonunda olduklarından çok dikkat çekerler. Bir topluluk tarafından alınan bir kararı açıklayan bir insanda odaklanılması gibi. Sözcüler alınan kararları toparlayıp ortalığa çıkartırlar. Sözcülerin değişmesi sistemin değişmesi anlamına gelmez. Hangisinin aktarma biçimi hoşunuza gidiyor ise onu kullnırsınız. Farklı işlerde farklı sözcüler kullnırsınız. Aynı işte farklı sözcüleri bile kullanabilirsiniz.


Kolay gelsin.

2007-09-13 10:09:57

Re:Vray vs Brazil (brazilciyim ama)

marvell

[quote=4407] Yazan: mahlukat

bu vrayin en kötü draft renderi bile neden saatlerce sürüyor?bilgisayarım yeteri kadar iyi,ki iyi olmasa bile,brazil le komple aksesuvar render en fazla 1 saat alıyorken bu adam nasıl bu kadar zorluyor?allah çarpar bu vrayi.gereksiz yere sistem kaynaklarını sömürüyor. bana adam gibi bi renderi (yani müşteriye sunacak kalitede) 20 dakikada almanın bir yolu var mıdır vray de söyler misiniz?(sunlight la beraber)(brazil de photon mappingi açmadan p3 değerinde render 20 dk sürüyor)
[/quote]

Neye göre değerlendiriyorsunuz bilmiyorum. Her iki render motorundada aynı ayarları aynı özelliklerde ayarlayarak iki render motorundada render alarak baktınızmı. Şimdi brazildeki defult AA(antialising) değeri ile vray deki defult AA değeri farklıysa ve siz bunu değiştirmeden bir kıyaslama yapıyorsanız, bu ve bunun gibi daha birçok ayarda da aynı şey geçerli ise ve siz bu değerleri aynı yapmadan bir kıyaslama yapıyorsanız bu kıyaslamanız pek mantıklı değil. Bence bu yorumları yaparken ortaya somut birşeyler koymanız gerekiyor. Yani bakın şu render brazilde bu kadar sürede bitti vray de bu sürede ayarlar şunlar şunlar gibi...

[quote=4407] Yazan: mahlukat
öyle ki vray render başlarken bi 10-15 sn sistem kitleniyor,render sürerken de msnle bile konuşamıyorum(zar zor,yazdıklarım bi kaç sn sonra görünüyor).hayır bana virtual memory rem demeyin, brazil ile render ederken arka tarafta bi yandan da photoshopla ilginenen bir insanım.bu ne rezalet arkadaş?
[/quote]

Hangi vray sürümünü kullanıyorsunuz bilmiyorum. Fakat piyasadaki RC (Release Candidate) sürümleri tam sürüm değil bildiğiniz gibi, tam sürüm olmayan programlarda bazı hatalar buglar olabilir.


[quote=4407] Yazan: mahlukat
brazil ile tek "tık" la koyduğum skylight vray da neden bu kadar berbat, kullanışsız ve "angut".yani o kadar çok ayar yapmam gerekiyor ki bunalıyorum.halbuki brazil de tek tık.ben mi tembelim kolaya alışmışım?yoksa vray in skyliht i pratik değil mi?allah aşkına haksız mıyım?
[/quote]

Tek tuşa basmak bu kadar zormu.
[img]http://img362.imageshack.us/img362/8622/resim1qz4.jpg[/img]
Evet haksızsınız çünkü vray de skyligth koymak sadece tek tık işlemi ile yapılabiliyor.

[quote=4407] Yazan: mahlukat
hayır yani bildiğin direkt layt neden yok arakdaş,ben dome yada sphere istemiyorum direkt layt istiyorum.
[/quote]

3dsmax programını 2 versiyonundan beri kullandığınızdan bahsetmişsiniz ama şaşırdım çünkü direct ligth olduğu yerde duruyor bende. Command Panel>Create>Ligths>Standart>[u]Target Direct[/u] Bu kısımda olduğu gibi duruyor. İstediğiniz gibi kullanabilirsiniz. Vray size illaki vray ligth kullanacaksınız demiyorki. Max in standart ışıklarını destek veriyor.

[quote=4407] Yazan: mahlukat
ikincisi elli takla atmama rağmen dikdörtgen bir şekilde ışığın materyal üzerine yansımasını engelleyemedim.invisible diyorum gösterme diyorum,yok.herif yine koyuyor oraya.hayır diyelim ki ben malım bulamadım,ama bu kadar da saklanmaz ki arkadaş,altı üstü ışığın bembeyaz pırıl pırıl malzemenin üzerinde gözükmesini istemiyorum.
[/quote]

Ne demek istediğinizi anlayamadım. Resimle desteklerseniz yapmaya çalıştığınız şeyin o kadar zor bir şey olmadığını mutlaka gösterecek bir arkadaş çıkar.

[quote=4407] Yazan: mahlukat
ve bugüne kadar en baba renderim bile (hadi açtık photon mappingi şunu bunu) bir iki saatten fazla sürmedi.
[/quote]

Bende vray kullanıyorum. Genellikle render sürelerim 1 saati aşmıyor (2400x1400 çözünürlüklerde). Aştığı durumlar olmuyormu illaki oluyor fakat çok yogun sahnelerde (10 ayrı tip villanın olduğu ağaçların 3d model olduğu sahnede onlarca model arabanın olduğu sahneler evet 1 saatten fazla sürüyor, Aynı tip olan villalarda ve ağaçlarda da vray proxy nin rahatlığını yaşıyorum.)

Şimdi özetle ben şunu söyleyebilirim. Yorumlarınızdan anladığım kadarı ile vray le uğraşma süreniz 2-3 günü geçmemiş. Tam olarak incelemeden etmeden direk olarak karar vermişsiniz. Yukarıda bahsetmiş olduğunuz şeylerden hiç birisinde bir sorun göremedim ben. Tamamen sizin yanlışlarınız, eksikleriniz, pratik eksikliğiniz vs vs den kaynaklanan sorunları vray in sorunuymuş gibi göstermişsiniz.

Ben burada vray in savunucusu görevi üstlenmek gibi bir niyetim yok. Bugün vray kullanırım yarın fryrender veya maxwell bu tamamen kişisel görüşler. Zaten şunu birçok profesyonel arkadaşta kabul ederki önemli olan programlar değildir, önemli olan kişinin bilgisi, becerisi ve tecrübesidir.

Yanlız yukarıda yaptığınız yorumlar sadece vray render motoruna saldırma niyetli olan birisinin yaptığı yorumlara benziyor.

Neyse çok uzatmaya gerek yok.

Kolay gelsin.

2007-09-13 10:24:01

Cvp

mimserdar

konuyu açan arkadaşım cevapları okudun sanırım, arkadaşlar konuyu çok seviyeli olarak ele aldılar sıra sende örnek renderları ve sürelerini bekliyoruz bu sayede bizde bilmediğimiz şeyler öğreniriz.

2007-09-13 15:31:58

Cvp

mahlukat

öncelikle sidik yarışı yapacak halim yok bu yaştan sonra ne o öyle sıra sende hadi sen yaz bilmemne?yakıştıramadım sana serkancım.

@marvell

abi cevapların için teşekkürler. saldırmak gibi bi niyetim yok tabi ki.ne ben brazilin türkiye distribütor(yazması ne zormuş arkadaş) üyüm ne de sen vrayin müşteri temsilcisisin.

merak ettiğim konulara cevaplar vermişsin,istediğim de buydu zaten. yani performans ve sistem kullanımı.hakikaten güzel kalitede bir işi üstelik 2400x1600 çöz. de render etmesi yarım saatini alıyorsa(bilgisayar konf. bilmiyorum tabi) çok iyi.2-3 gündür kullanmıyorum tabi bir kaç aydır üzerinde duruyorum.bi iş için (iç mekan render) kullandığım da oldu.

şimdi ; skylight olayında haksız değilim.emin olmak için az önce tekrar kontrol ettim.bu tek tık yapıp gi olayını da açtığın halde ortaya patlak çatlak yusyuvarlak bi görüntü çıkıyor.bir plane ve bir teapot,rendercinin alelade test ortamı,her zmankinden.gi açık, gi envir. skylight açık.subdivler -1,2.irradience, "high" da.toplam render süresi 11sn.

sonuç;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/F7vO6W6t2.jpg[/img]

şimdi brazil de hiç bişeyi açmadan,sadece subdiv ayarını p2 ye alıp(-1,1) her şeyi default haliyle tek tıkla skylight i açıyorum. rende süresi 4 sn.

sonuç;
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/8Wlu0Pw7v.jpg[/img]

yanlış biliyor olabilirim,buradaki forumlardan okudum.brazil deki skylight etkisini yaratabilmek için vray kamera koymak gerekiyor diye biliyorum,vray kamera koyunca görüntü ve ayarlar değişiyor. ama onu da vray ışıkları sekmesinde ki "vray sun" la kullanmak öneriliyordu.yani önce vray sun koyucaz ondan sonra vray kamera yerleştiricez ondan sonra kameranın objektif ayarları sun´ ın ayarları ohoooo.

yanisi vray in şu an senin gösterdiğin metodla verdiği sonuç brazilden iyi değil,üstelik daha yavaş.ha belki uzun yollardan daha güzel ve daha fotorealistik sonuçlar elde edilebilir mamafih ben pratikliğinden bahsediyorum; vray skylight pratik değil.

vray 1,5 rc3. sürümünden farketmesi önemli değil,sorun sistem kaynaklarını aşırı kullanması.yani brazilin bulabildiğim herhangi bir sürümü vrayin bulabildiğim herhangi bir sürümünden (ki bu rc oluyor) daha iyi çalışıyorsa o halde ben de vray iyi değil abi diyebilirim.

abicim beni zorluyorsun.sabırla yazıyorum.standart laytın orada senelerden beri durduğunu senden çok daha iyi biliyorum.ama ne yazık ki o direct light a foton değeri veremiyorsun.öteki türlü abbas abinin render motoru da destekliyor maxin default ışığını. benim istediğim fotorealistik ışık.

vrayin default light i varya,dikdörtgen bi şekilde,bildin mi?o ışık ben ne yaparsam yapayım,parlak materyalin üzerine ayna gibi düşüyor.kurtulamıyorum.ışığı uzaklaştırsam bile yine dikdörtgen bir şekilde bembeyaz oraya düşüyor.options sekmesinden invisible işaretli olsa bile yine düşüyor meret.ben bulamadım.

karşılıklı ayar verme sinir bozma ve atışma yapmıyoruz(isterseniz ona da varım).bu tr3d nin bütün forum sayfalarında böyle bir hava seziyorum,yani dur ben şuna laf sokayım dur ben buna haddini bildireyim falan filan.sakin olun yani.vrayi hiç beğenmedim ve pratik de bulmadım bunu da anlattım güzelce.olay budur.

2007-09-14 02:29:03

Re:Cvp

marvell

[quote=4419] Yazan: mahlukat

şimdi ; skylight olayında haksız değilim.emin olmak için az önce tekrar kontrol ettim.bu tek tık yapıp gi olayını da açtığın halde ortaya patlak çatlak yusyuvarlak bi görüntü çıkıyor.bir plane ve bir teapot,rendercinin alelade test ortamı,her zmankinden.gi açık, gi envir. skylight açık.subdivler -1,2.irradience, "high" da.toplam render süresi 11sn.
[/quote]

Bir önceki yazımdada söylediğim gibi program kullanımından kaynaklanan sorunları programın hatasıymış gibi gösteriyorsunuz. Global Switches kısmından "defult ligthı" kapatmazsanız tabiki o şekilde çıkar.

Süre açısından bu şekilde bir değerlendirmede bulunmak yanlış. Çünkü brazil in "p2" deki ayaları ile vray in "heigh" daki ayarları arasında ne kadar farklılıklar var bilmiyorum muhtemelen arada baya bi fark var ki aa ayarları bile eşit değil. Süre testi yapmak için oturup 1-1 aynı şekilde ayarlayıp sonra test etmek lazım. Hangisi hızlı çıkar bilmem :)

[quote=4419] Yazan: mahlukat
abicim beni zorluyorsun.sabırla yazıyorum.standart laytın orada senelerden beri durduğunu senden çok daha iyi biliyorum.ama ne yazık ki o direct light a foton değeri veremiyorsun.öteki türlü abbas abinin render motoru da destekliyor maxin default ışığını. benim istediğim fotorealistik ışık.
[/quote]

Şimdi şöyle bişey var. Brazilin kendi direct ligth ı var diye vray dede bu özelliği aramak yanlış olur. Her render motorunun kendine has özellikleri var. Bir ara brazile göz gezdirmiştim kendine has direct ligthı vardı sanırım. Vray in kendine has bu şekilde bir direct ligthı yok. Fotorealistik sonuçlar için vraysun kullanmak daha mantıklı. Tabi burada yine kişisel bilgiler daha çok ön plana çıkıyor.

[quote=4419] Yazan: mahlukat
vrayin default light i varya,dikdörtgen bi şekilde,bildin mi?o ışık ben ne yaparsam yapayım,parlak materyalin üzerine ayna gibi düşüyor.kurtulamıyorum.ışığı uzaklaştırsam bile yine dikdörtgen bir şekilde bembeyaz oraya düşüyor.options sekmesinden invisible işaretli olsa bile yine düşüyor meret.ben bulamadım.
[/quote]

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/mlvqDF0GO.jpg[/img]
Sanırım bahsettiğin şey resimdeki gibi bir olay. Vray ligth ayarlarında "Affect specular" ´ın deaktif etmen gerekiyor. Bu beyazlıktan kurtulmak için.

Yukarıda yazdığım şeyleri polemiğe girmek için vs yazmıyorum. Sadece sizin bahsettiğiniz sorunlarının hiçbirisinin vray render motorundan kaynaklanmadığını sizin kullanımınızdan kaynaklandığını belirtmek için yazdığım yazılardır.

Kolay gelsin.

2007-09-14 08:04:31

Cvp

mimserdar

ali bey siz sanırım olayı yanlış yorumladınız benim kimseyi kimseyle yarıştırmak gibi bir derdim yok sadece her iki render motorundada detayları, püf noktaları yapılan yanlışları belki bu başlık altında ögrenebiliriz anlamında yazdım. bence gökanın verdiği şu basit bilgi bile bir çok kişinin işini kolaylaştıracaktır. yazılanları bu anlamda ele almanızı ve alınganlık yapmamanızı diliyorum. her 3dcinin dediği gibi kolay gelsin.

2007-09-14 08:30:35