.vrmap dosyası

.vrmap dosyası

universus

Slm arkadaşlar,

1024x768 çözünürlükte render aldığım sahnenin .vrmap dosyasını kaydettim, Sahnede değişiklik yapmadan aynı .vrmap dosyasını 4251x5668 çözünürlükteki render sahnesine uygulayabilirmiyim. Yoksa yeniden GI hesaplatmam mı gerekir.

2007-09-03 13:04:34

xsekox

xsekox

Uygulayabilrsin fakat sonuçtan pek memnun kalmayabilirsin :)

2007-09-05 16:39:31

Cvp

CiciCin

yeniden alicaksanda bari baska acidan al merge et

2007-09-06 08:48:00

Cvp

universus

teorik olarak uygulanabilsede, farklı çözünürlükteki her render çıktısı için yeniden "irradiance map" hesaplatmam gerekiyo anladığım kadarıyla. yalnız başka açıdan almanın esprisini anlayamadım. irradiance haritasının bakış açısıyla değilde ışığın ve nesnelerin konumuyla ilgili olduğunu zannediyodum.(yanılıyorsam düzeltin lütfen). sorduğum soruda bu dayanaktan çıkmıştı aslında. yani sahnedeki her etkenin sabit olup, sadece çıktı boyutunu değiştirerek aynı .vrmap haritasını kullanabilirmiyim.

2007-09-06 10:38:45

Cvp

icdeadpeople

okuduğum yorumlara göre, vrmap hesaplaması yapılan çözünürlüğün, en fazla 2 katı (senin renderında 2048X1536) çözünürlük idareli kullanıma olanak sağlıyormuş. yani üstü çözünürlük tabiki kullanabilirsin ama xsekox ´nun dediği gibi sonuç tatmin etmeyebilir.

ayrıca irradiance map hesaplatılırken kameradan çıkan ışınlar hesaplanıyor, yani kameranın görmediği alanlara ışın gitmiyor, bunu irradiance map viewer denen programla hesaplamalarına bakarsan daha iyi anlayabilirsin.
animasyonlarda bu yüzden bu yöntem her 5.karede hesapla gibi multi(çoklu) hesaplama ile yapılıyor.

2007-09-06 14:36:12

Cvp

universus

Şimdi daha iyi kavradım durumu teşekkür ederim.. vrmap´i final renderımın yarısı çözünürlükte hesaplattırıp uygulamak büyük zaman kazancı sağlıyacak.

2007-09-06 16:47:09