Işık soldukca benekler çıkıyor [:s]

Işık soldukca benekler çıkıyor [:s]

lordofbody

Merhaba arkadaşlar, ışığı azalttıkca vray sahnemin beyaz duvarında siyah gölge şeklinde yuvarlak benekler çıkıyor, nasıl önlerim. Işığı aşağıdakinden daha da çok azaltcam multiplier derecesini, o gölgeler daha da çok belirginleşiyor, benek gibi

[img]http://img514.imageshack.us/img514/885/4subdiv50hs8.jpg[/img]

[:s]

2007-07-22 00:09:00

Cvp

Derya Birinci

hsp subdivini yükseltmek işine yarıyabilir. bu tip lekelenmeler genellikle subdivlerden kaynaklanır. daha belirgin lekeler olsaydı üstüste binen polygonlardan kuşkulanabilirdik.

2007-07-22 00:31:02

Cvp

lordofbody

subdivi 20 den 50 yapmıştım. O zaman benekler bu hale geldi. Dediğin doğru, subdiv değeri 20 iken benekler daha belirgindi. Subdivi belki 100 filan yapsam iyice yok olacak ama, bu defada render süresi çok uzayacak. Nilüfer´in forumdaki vray dersine baktım, orda threshold değerini sahnede oluşan siyah noktalar için 0,001 yapın diyordu. Bende bu değer 0,01 idi, 0,001 yaptım ve benekler yok oldu. Ancak render süreside bir hayli uzadı. Yani beneğe engellemek için renderı normal sürenin 3-4 katı uzatmak normal mi? Başka bir yöntem yok mu?

2007-07-22 10:04:13