Vray Hakkında Biraz Bilgi...

Vray Hakkında Biraz Bilgi...

Destiny

Aşağıda Kadir Erdem BECERİKLİER arkadaşımızın Vray ile ilgili hazırlamış olduğu güzel bir döküman buldum ve bunu sizlerle paylaşmak istedim.

ALINTIDIR:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

V-ray, 3dsmax içerisinde çalışan bir plug-in ( eklenti ) gibi gözükse de; hatta biz bile 3dsmax plug-in i desek bile; aslında V-ray, 3dsmax gibi bir programdır. Plug-in gibi gözükmesinin
sebebi ise; içerisinde bir çok eklenti ( plug-in ) barındırmasıdır. 3dsmax’in standart ışıklarının V-ray için çalışmasının yanı sıra; hız arttırıcı etkenler, V-ray tarafından tam olarak kullanıl
maktadır. Buda hızlı ve kaliteli render ( mimari görselleştirme, görselleştirme, sunum ) almamızı sağlar. Daha önceden de bahsettiğim gibi V-ray’in son sürümlerinde kalite kavramı
biraz daha ön plana çıkarılmıştır.

V-ray Render ( Görselleştirme Motoru ) System aşağıdaki; şu plug-inleri kapsamaktadır.

V-rayRenderer : V-ray’in render pluginidir.

VrayMtl : VrayMtl; nesnelere düzgünlük ve parlaklık(glossy), yansıma ve kırılmalar ( reflections/ refactions ), absorve ( absorbtion ), alt yüzey- üst yüzey vb. özellikler
atamasında yardımcı olan pluginidir.

VrayMtlWrapper : Herhangi bir Vraymtl için, istediğiniz ve belirttiğiniz render ( görselleştirme ) parametrelerini ( değerleri ) ayarlayan V-ray’in pluginidir.

Vray Light : Belirli bir alan için aydınlatma pluginidir. ( Yukarıda da bahsettiğim gibi 3dsmax’in standart ışıklarını kullanır ama daha hızlı ve özellikli olarak kullanmaktadır.
İlerdeki konularda bu kavramın üzerinde daha fazla duracağız. )



V-ray Shadows : Alan gölgelerinin, 3dsmax’in gelişmiş aydınlatma seçeneklerinden biri olan Raytrace gibi gölgelendirilmesini sağlayan plugindir. Raytrace den çok farklı olarak
algılanmalıdır.

V-ray Map : V-ray’in yansıma ve kırılmaları, düzgünlüğü ve parlaklıkları olan materyellerden tutunda, V-ray olmayan materyallere kadar yüzeylere eklenebilen haritalardır
veya kısaca kaplamalardır.

V-ray HDRI : HDR imajlarını ( .hdr uzantılı dosyaları ) ve bunların çevresel etkilerinin haritalandırılmasını sağlar. HDRI ( High Dynamic Range Imaging ) ( Yüksek
Değişken Aralıklı İmajlar ) bilgisayar grafik teknolojilerinde ve cinematolojilerde uygulan ve de standart dynamic range imajlarına göre; ışıkları ve gölgeleri daha
iyi bir ortama sunarak bunları geniş aralıklara yayabilen imajlardır. Dolayısı ile; daha kaliteli imajlar verdiği gibi yansımalarınızda ve kırılmalarınızda kaliteli bir sunum
elde edebilirsiniz.





HDRI ( .hdr uzantılı imaj )

V-rayEdgesTex : 3 Boyutlu grafik tasarım ve düzenleme programlarından da anımsayabileceğiniz gibi, bizim wireframe ( tel kafes ) sistemi olarak adlandırdığımız sisteme benzer
bir şekilde nesnelerin haritalandırılmasını sağlar.


V-rayDisplacementmod : Kısacası bir nesnenin yerini, iyi bir şekilde taklit edebilen ve bu nesnenin yerini almayı etkin kılan modifier ( değiştirici ) dir.

V-rayFur : Render zamanının kısaltıması ve işin daha kolay yapılabilmesi amacı için saçaklı bir çok cismin ( kıl,tüy, saç, çimen vs. ) üretimini ve bunlarının düzenlemesini sağlayan V-ray pluginidir.

V-ray Proxy : Dış bir dosyadan yüklenecek olan render geometrisi ( reference ) ile size daha kısa bir render süresi sağlayan V-ray pluginidir.

V-ray Plane : V-ray’in bize sınırsız düz bir primitiv sağlayan pluginidir. 3dsmax’in kendi içerisinde de bulunan bu primitiv, ( plane ) düz bir yüzey ve zemin sağlar.

V-rayToon : Basit cartoon ( çizgi film veya çizgi stili ) efekti yaratmak için; çevre atmosferinide kullanarak, bunlar üzerinde düzenleme yapabilen pluginidir.



V-rayBmpfilter : Yüklenen kaplamaları ve ya bunların maskelerini süzmeden haritalandırmak için kullanan V-ray pluginidir.

2007-07-10 12:40:30

Re:Vray Hakkında Biraz Bilgi...

Parathoner

[quote=1087]V-rayFur : Render zamanının kısaltıması ve işin daha kolay yapılabilmesi amacı için saçaklı bir çok cismin ( kıl,tüy, saç, çimen vs. ) üretimini ve bunlarının düzenlemesini sağlayan V-ray pluginidir.[/quote]

Ben buna takıldım. Render zamanının kısaltılması değilde saatlerce uzatılması olmalı? Yinede bilgi için sağol ama yanlış yere açmışsın ;)

2007-07-10 13:07:14

Cvp

çağatay köroğlu

render zamanının kısaltılması oldukca yanlıs bir tanım olmus bir ayar değil bu bir obje diyebiliriz fur u kendınde yaparsın o zamanda aynı sekılde binlerce obje olusur ve yıne render kasılır vrayfurda toplu bır kontrol var hepsı bu çim ıcın yazılmıs bır scrıptlede aynı ısı yapabılırsın

ayrıca ekrme hocam yenı sıstemlerle saatlerce uzamıyor fazla takılmadan ılerleyebılıyorlar

2007-07-10 14:25:30

Cvp

Parathoner

ben 1.49 kullanıyordum en son ve acayip kasıyordu. Dediğin gibiyse çok şükür diyorum o zaman ;)

2007-07-10 15:00:13

Cvp

çağatay köroğlu

rc3 te gayet guzel kerem abi ;)

2007-07-10 15:14:05

Cvp

Parathoner

süper [S10]

2007-07-10 16:15:56

Cvp

Derya Birinci

mini sözlük türü yararlı bi döküman olmuş. hazır ayar, preset dağıtanlara göre, neyin ne olduğunu açıklaması bakımından daha kalıcı bilgiler en azından. eline sağlık hazırlayanın.
vrayin rc sürümü cidden büyük kolaylıklar getirdi eski sürümlere nazaran. 1.09 ile arasında dağlar kadar fark var. rc4 ü denemek lazım birde.

2007-07-10 17:01:57

Cvp

çağatay köroğlu

bunlar ancak ingilizce bilmeyenlere yardım edebilir yoksa biri gidip spot3d ye baktığında bunun 100 katı bilgiyi bir çırpıda elde eder

2007-07-10 17:29:22