VRay ve Işık Tipleri

VRay ve Işık Tipleri

Ozi

Selam Arkadaşlar;

başlıkta da azıcık çaktırdıım gibi cahil kaldığım husus vray´in ışık tipleri... İç mekanların ışıklarını ve gölge tiplerini ayarlayabiliyorum ...( ev içi aydınlığından kaynaklanan banyo görüntüsü gibi... veya salona gelen güneş ışığı vs... ) ama yapmak istediim iki şey var, yardımcı olursanız sevinirim...

1- Karanlık bir ortamda yanan ışıkları ve mekanın ışık dağılımını bir türlü yapamıyorum... Koyduum ışıklar hep çok keskin oluyor ve bir türlü gerçekçi bir kırılmayla tüm mekana dağılmıyor... (mesela tuvaletteki buzlu karpuz cam içindeki ışık veya banyo aynasının üzerindeki küçşük spotlar...)

2-Güneş ışığının taklit edilmasi.. Bunu defult render motoruyla gelen light tracer ile gayet güzel yapıyodum ama Vray ile bir türlü beceremedim... Gölgelerim çok keskin ve sonuç berbat oluyor...

Cevaplarınızı yahut da verebileceğiniz linkleri sabırsızlıkla bekliyorum...

İyi çalışmalar

2007-07-07 11:52:38

Re:VRay ve Işık Tipleri

çağatay köroğlu

normal max ısıklarını kullan ama vray shadow u kullan vray shadow ayarında area shadow ampul vs için vray ısıgında no decay ı ısaretlersen 1.0 degerınde bıle cok guclu ısık olusur no decay kapalıysa degerı 20-30 cıvarı yapman gerekır aksı halde ampul gıbı bır etkı verır verdıgım cevap benı bıle tatmın etmedı ama denersen ne demek ıstedıgımı anlayacagına emınım

2005-01-17 20:19:32

re:vray ve ışık tipleri

helldoon

bir de objeleri ışık haline getirmeyi dene çok yumuşak etkiler alınabiliyor.
material editor ü açınca basic parameter ın altında self illumination var onu tıklayıp bir objeye malzeme olarak atamanızı tavsiye ederim.biraz kurcalayıp deneyin bence kolay gelsin

2007-06-18 03:36:10

Cvp

fundalaz

Arkadaşlar forumda bu konunun açılması iyi oldu.
Ben 3dsmax a yeni başlayan biriyim.Benim sorunum ışıklandırmada...
Objeleri yapabiliyorum ama gerçek ışıklandırmayı hiç yapamıyorum.Bana önerileriniz ne olabilir acaba?
Bu konuda beni aydınlatırsanız çok ama çok memnun olacağım.

2007-07-06 18:16:25

Cvp

erciyestür

evet benimde sorunlarm var yeni oda içi çalışma yaptım içeri ışık koyduğumda gerçekçiliğini yitiriyo dışardan vray sun koyduğumda gerçekçi oluyo ama içeri aydınlık olmuyo önerilerinizi bekliyorum...

2007-07-07 11:52:38

Cvp

palyaço

anladığım kadarıyla burada bahsi geçen sorunların bir kısmı render ayar penceresinde renderer menüsündeki indirect illumanition ayarlarıyla düzeltilebilir; bu menüde on kutusuna tik koyarsanız objelerin üzerlerine düşen ışıkları diğer objelere nakletmesini sağlamış olursunuz. iç mekan için, bu ayar menüsü altında "gi coustics" için sadece refractive kutusuna tik atın, primary ve secondary bounces için değerler 1,0 olsun (bu değerler sanırım default olarak verili), primary bounces için gi engine seçeneğinde irradience map, secondary için quasi-montecarlo ayarlı olsun. ardından bir alt menüdeki irradience map ayarlarında, curent present değeri, renderın kaç tarama aşamasında olacağını gösterir, ben çok detaylı çalışmayacaksanız "very low" u öneririm. 2048*1536 çözünürlükte iç mekanda güzel sonuçlar veriyor ama "high", "very high" değerlerini de girip farklı rnderlarla karşılaştırın derim. bu kutucukta custom seçeneğini seçmezseniz altındaki değerler yukarda bahsettiğimiz seviyelere göre otomatik olarak değelendirilirler. sağdaki options alt menüsünde ise show calculate phase e tik atarak render tarama aşamasını (prepass) görebilirsiniz render esnasında, show direct light için de tik atmayı unutmayın. şayet video renderı alacaksanız mode menüsünde "multiframe incremental" seçeneğini seçin, bu sayede örneğin kameranız br duvarın önünden geçerken, duvarda ışık için ayar değişikliği gerekmiyorsa tekrar hesap yapmaz ve böylece render süreniz önemli ölçüde kısalır. uamrım açıklayıcı olmuştur, yazıya bakınca çok bir şeye benzemiyor ama, deneyin ve de bahsetmediğim ayarları da kurcalayın mutlaka doğrusunu bulacaksınız, en azından ben öyler bulmuştum. iyi çalışmalar

2007-07-09 01:30:21