Vray Light´ın cisme yansımaması için ne yapılabilir?

Vray Light´ın cisme yansımaması için ne yapılabilir?

Elharess

Bir web sitesi için 3D bir çalışma hazırlamaktayım. Sahnemde bir adet cam şişe var, ışık olarak yukarıda bir adet Vray Light bulunuyor. Vray Light ayarlarında invisible seçtiğim halde ışık cam şişede rahatsız edici derece gözüküyor. Vray Light´ımın şişeye ışık vermesini ama yansımamasını istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim?

2007-07-08 21:55:16

Cvp

icdeadpeople

affect specular işaretini kaldırman istediğin sonucu verecektir.

2007-07-08 22:59:25

Cvp

Elharess

Cevap için teşekkür ederim fakat Vray Light üzerindeki Affect Specular sahnedeki tüm cisimlere etki ediyor. Benim istediğim sahnemdeki tek bir cisime yansımaması.

2007-07-09 13:10:15

Cvp

Elharess

Hazır aklıma gelmişken, Cam bardak gibi nesnelerin gölgeleri ya hiç çıkmıyor yada çok az çıkıyor. Sadece cam nesnelerin gölgelerini arttırmamın bir yolu var mı?

2007-07-09 14:24:59

Cvp

sfmst

caustic ayarları ile oyna

2007-07-13 17:46:17

Cvp

iceman

2 yol var.
Birincisi aynı noktada 2 adet ışık koy. bir tanesi sadece cam şişeyi aydınlatsın ve affect speculer işaretli olsun. bu ışıkta diğer tüm objeleri exclude et. Diğer ışıkta ise sadece cam şişeyi exclude et ve affect speculer işaretli olmasın.
Bu işini görecektir. Eğer cam şişenin gölgesinin caustic ile çıkmasını ve renderi azdırmasını istemiyorsan cam şişeyi aydınlatan ışık tipinin gölgesini raytraced shadow yapmayı dene. Caustic kadar olmasada yinede gölgeyi verecektir.

İkincisi ise önce ortamı render et. diğer renderda ise sadece cam şişeyi render et. İlk render ettiğin ortamı matte shadow olarak kullan. Aldığın dosya formatını RLE olarak alırsan daha sonra photosopta opacity ayarları içinden cam şişenin arkasında duran ortamı ve gölgeyide görünür hale getirebilirsin.

2007-07-18 11:50:20

Cvp

icdeadpeople

1.yolu denemene gerek yok, çünkü olmuyor
ray traced shadow kullanma çünkü vray desteklemez.
2.yöntem işine yarayacaktır.

2007-07-18 16:34:10

Cvp

kalimba

Şişenin parlayacağı kısmın önüne bi tane plane (veya box, siyah renkli) koyup, visible to camera özelliği kaldırıp, vraylight´dan da Exculude (Shadow Casting seçili) işlemi yapıp render alaırsan istediğini elde etmiş olabilirsin.

[u]EK[/u]
Diğer olay için materyalinin reflection kanalına fallof atayabilirsin (Type, fresnel olacak). Veya direk materyalinden fresnel reflection işaretleyip deneyebilirsin.

kolay gelsin.

2007-07-18 20:31:46