Vray render süresini kısaltmak...

Vray render süresini kısaltmak...

kenansatir

Detaylarda çok şey yapılabilir belki ama çoğu kişinin bilmediği bir bilgiyi yazayım istedim.

VRay´in System Rollout´unda 64 ve 64 değerlerine sahip (bucked boyutları) iki kutucuk var. Render işlemimizin yapıldığı kutucukların boyutları bunlar. Bunları mümkün olduğunca büyütmenizde fayda var. nominal değeri 256x256 olmalı. Ama büyük boy renderlar alıyorsanız (3000x5000 gibi) bunu 512´ye çıkarabilirsiniz. (Tek çekirdekli işlemcilerde ise render boyutlarında ayarlarsanız en hızlı renderi almış olursunuz)

Çok büyük yapmanızı tavsiye etmiyorum (özellikle çok çekirdekli işlemcilerde) zira her hesap adımında bütün kutucukların işi bitmeden bir sonraki adıma geçilmiyor, dolayısı ile en son kutucuğun işi bitmesi için çok beklemek zorunda kalabilirsiniz.

Bu anlattığım yöntemle %30-%40 performans artışı sağlayabilirsiniz.

Bilgisayarını 24 saat rendere bırakanlara duyurulur :)

Sevgilerle

2007-06-19 14:59:45

Cvp

dede

saolasın..!
deniyecem doğruysa süpersin..

2007-06-19 17:11:50

Cvp

hologram

Ben denedim 64 değerleriyle aynı sahne aynı render değerleriyle 36,1 saniye 256 değeriyle ise 33 saniye gayet mantıklı geldi.

2007-06-20 16:47:55

Cvp

kenansatir

Özellikle ağır sahnelerde bahsettiğim avantajı yakalayabilirsiniz. "Bucket Initialization" hesapları ancak bu sahnelerde uzun sürmektedir. Toplam render süresi en az 1 saat alan sahnelerde daha da haklı olduğumu göreceksiniz ;)

2007-06-22 01:16:48

Cvp

[emre]

evet ben denedim ve çözünürlüğü küçük boyutlarda output size 640 x 480 - 320 x 240 gibi olumlu sonuçlar veriyor. Fakat çözünürlük boyutlarını yükselttiğimiz zaman benim bilgisayarda hata vermeye başlıyor. Tavsiyem yüksek çözünürlükte render almak isterseniz render region division 128 x 128 i geçmemeniz.

2007-08-27 10:03:14