Karanlık cam...(V-ray)

Karanlık cam...(V-ray)

a.payza

Arkadaşlar sorun aynen başlıkta yazdığım gibi size sahnemin sadece karanlık camını (problemli kısmının renderini) yolluyorum resimi inceleyin hatam nerede bulmama yardımcı olun lütfen

[img]http://img176.imageshack.us/img176/905/20070517150738ql9.gif[/img]

mental ray ve default renderer´da raytrace malzeme ile denedim problem olmuyor ama v-ray´de hem vray mtl hemde raytrace mtl ile aynı sorun oluyor :(

2007-05-21 23:34:11

Cvp

a.payza

Galiba konuyu bu forumda açmam gerekliymiş ben yanlış yere açmışım kusuruma bakmayın ayrıca konuyu dogru yere taşıyan forum görevlilerine teşekkür ederim...

arkadaşlar V-ray´de fazla bir bilgim yok ve acemiyim bu konuda
İçmekan render testleri yapıyorum fakat bir sorunum var
sorunum camın karanlık görünmesi linkteki resmi inceleyip bana hatamın ne oldugunu söyleyebilirmisiniz

2007-05-18 23:02:46

Cvp

kalimba

Daha düzgün bir test ortamı yapmalısın. Bir kutu içerisinde bir cam küre ya da bu şekilde bir levha. Arka fona herhangi bir resim atayarak materyal testi yapmak hiç de sağlıklı bir yol değil bence. İkinci olarak sahnede olup bitenleri daha iyi, yorumsuz görmek için linear colormapping kullanman gerekiyor.

Deneme için

AA>>fixed rate,
AA Filter >> area
irradiance preset>>low/medium, show calc. phase açık
Color mapping>> type linear, Clamp Output işaretli olmayacak

Materyal beyaz yerine, cam için siyah tercih edilmeli. reflection ve refraction bölümlerindeki Gloossy değerleri 1 den farklı olmadığı sürece subdiv değerlerinin hiç bir etkisi yok.

Pek faydalı bilgiler olmayabilir ama fikir verebilir. Rasgele ortamlarda deneme yapmak; farklı mekanlardaki model, kaplama, render ayarları vs. gibi bir çok varyasyonlarda fikir yürütmeyi engeller. Bunlar denizde damla. www.spot3d.com fazlasıyla yeterli bir kaynak. Faydalanmak gerekiyor.

2007-05-18 23:29:03

Cvp

icdeadpeople

kalimba´nın söylediklerine ek olarak;
Vrayda fazla bilgim yok demenize rağmen birçok ayarda oynama yapmışsınız, bu tabiki belkide yapılması gereken bişey ama ilk aşamada hangi ayarın ne işe yaradığını birer birer anlayarak yapılırsa daha doğru olacaktır.

mesela clamp output ayarı sahnenizde çok parlayan bir bölüm varsa bunu makul değerlere düşürmek için kullanılır,
eğer deneme renderları yapıyorsanız kalimbanın söylediği gibi, irradiance low değerlerde tutulmalı,
,adaptive subdivision değerleri düşürülmeli,en azından default bırakılmalı,clr threshold değeri 0,001den 0,1 e alınırsa render süresi dahada kısalacaktır.

sahnenizle ilgili olarak, vray environment ayarlarını, kullandığınız ışık tipini yazarsanız daha iyi olacak çünkü verdiğiniz tüm ayarları kullanarak render ettiğimde tam tersi sonuç çıkıyor.

2007-05-19 09:56:24

Cvp

a.payza

Yardımlarınız için çok teşekkür ederim ayrıca sorunum Color mapping´den kaynaklanıyormuş, onu da çözdüm sonunda dediğiniz gibi linear yapınca sorun kalmadı:)

demiştim ama....dereyi görmeden paçaları sıvamışım :(

ama bu sefer de şöyle bir sorun çıktı ortaya....

1.resimde color mapping exponential olarak ayarlı
ama cam karanlık çıkıyor
2.resimde color mapping linear multiply olarak ayarladım
ayrıca dediginiz gibi Irradiance map Very low, Clr trsh. 0,1 olarak ayarlı

[img]http://img509.imageshack.us/img509/3975/vraytestrender5mm4.jpg[/img]

[img]http://img178.imageshack.us/img178/6884/vraytestrender6colormapup7.jpg[/img]

2007-05-19 17:07:35

Cvp

a.payza

Hatırladıgım kadarıyla color mapping´de linear dış mekan içindi...
digeri yani exponential içmekanda falan diye biliyorum ama onda da bu camların karanlık olma sorunu var......


en iyisi ben size sahneyi yollayayım sizde bir kontrol edin bakalım bu karanlık cam problemimin asıl sebebi neymiş

[url]http://rapidshare.com/files/32189661/Vray_test_render.max.html[/url]

2007-05-19 17:56:09

Cvp

a.payza

arkadaşlar vray bilen için çok basit bir soru sahneyide upload edip link verdim lütfen bir göz atın rica ediyorum
bir türlü çözemedim...
Not: fresnel falan açık kapalı farketmiyor

2007-05-20 21:27:21

Cvp

icdeadpeople

eklediğin dosyaya baktım, ve sorun aslında yok, exponential ile yaptığında arkaplan koyu kalıyor ve camda koyu olarak yansıtıyor,
- arka planı, evden biraz uzak bir plane e atayarak sağla (maxin kendi environment´ine atadığın resmi bir plane´ e kapla),böylece daha çok kontrol elinde olur, sırf plane için bir omni, direct light veya spotlight gibi herhangi bir ışık oluşturup (ışığın özelliklerinde include´ u seçip sadece plane´i seçerek) arka planın koyuluğunu aç.
yada
- arka plana atadığın resmin output kısmında output değerini arttır
- yada herhangi bir 2d program ile resmin tonunu aç,
not:
- düz camın(normal camın) refreact değeri 1 yada 1 e çok yakın olmalı
- eğer yansıttığı bir şey yoksa camı koymayarak render süresini kısaltabilirsin(tabi bu geçici bir çözüm için)
- mümkün olduğunca vray malzemeler kullan, düz renk bile olsa
- vray light´lar camın arkasında olacak şekilde konumlanmalı,
- Birde kalimbanın dediği gibi,deneme render´larında show calc.phase işaretli olursa bazı bölümlerdeki yanlışları daha önce görüp render´ın bitmesini beklemeden tekrar ayarlarına dönerek zaman kazanabilirsin.
eğer yine olmazsaki bende oldu, sahneyi upload edebilirim ama kendin yaparsan daha sağlıklı olacağına inanıyorum.kolay gelsin

2007-05-21 02:04:28

Cvp

a.payza

yardımlarınız için teşekkür ederim

2007-05-21 16:41:23

Cvp

a.payza

öncelikle açmış olduğum konuya ilginize teşekkür ederim
Benim bildiğim kadarıyla camın kırılma indisi 1.5 ile 1.7 arası bir deger olur hatta bunu 3dsmax user reference´dan da bulabilirsiniz
ama siz düz bir cam´da değeri "1 yada 1 e çok yakın olmalı" demişsiniz bunun nedeni nedir? (yanlış anlamayın merak ettigim için soruyorum)

neyse benim sorunum aslında enviroment´e atadıgım bitmap´in rengini açmak degil bunu max´in içinden output´dan yapabilirim benim asıl yapmak istedigim camın arkasından görünen enviroment´in olduğu gibi görünmesiydi belkide problem benim kullandıgım v-ray plugin yüzüne oluyor çünkü crack´li

eğer sahnede hiç bir değişiklik yapmadan sizde cam normal göründüyse ozaman benim kullandığım plug-in´de bir sorun vardır diye düşünmeye başlayacağım çünkü camın arkasına plane koyup dediğiniz gibi denedim bu zaten daha önceden yaptığım birşeydi...ama malesef sonuç aynı..........yine karanlık yine karanlık

bir ayndan bu mesajı yazarken bir yandan da farklı bir sahnede cam denemesi yapıyordum ve aynı sorunu yaşamadım problemli sahnenin objelerini merge komutu ile çagırıp yeni sahnemde render ettim sorun yok!... hayret nasıl yani? render penceresinden aynı ayarları uyguladım malzemeler aynı sorun yok... demekki problem bende degil kullandıgım pluginin crackli olmasındaymış...

Bir arkadaşımdada camın enviroment´i yansıtan yerlerinde buna benzer kararma problemleri oluyormuş ama bende olmuyor demekki crackli plug-in kullananların böyle sorunlar yaşaması normal diyorum

niye böyle oluyor diye baya kafayı takmıştım şimdi rahatladım :)

2007-05-21 17:54:23