dış mekanda VRAY?

dış mekanda VRAY?

medisey

her zaman "bir spot koy" yeterli olacaktır tarzında açıklamalar göze çarpıyor. dış mekan ışıklandırmasında (VRAY) tavsiyesi olan var mı acaba?

2007-02-20 05:09:48

Cvp

ozel_34

vray sun[:F]

2007-02-12 07:37:13

Cvp

medisey

vray 1.46.10 kullanıyorum.bu versiyon da mı "VRAY sun" yok, yoksa ben mi gözden kaçırıyorum???

2007-02-12 07:43:32

Cvp

burakkiyici

evet yok sanırım 1.48 ve üstü versiyonlarda var.dışarı target direct koy vray shadow ver rengini açık sarı yap bu bir yol.ama vray sun kullanıcam diyorsan iş biraz daha geniş boyut kazanıyo çünki vray sunu phsycal cam ile kullanabilirisin sadece.

2007-02-13 01:44:08

Cvp

medisey

dış mekanda "vray light" kullanmak ŞART mıdır? yani RENDER süresine etkisi olur mu başka bir (target spot) ışık ile kullanıldığında...640*480 deneme render´larım bile azap veriyor...

2007-02-13 02:53:15

Cvp

medisey

sanırım "target spot" a kafayı baya takmışım..."daylight" yada "IE sun" konusunda ne söyleyebilirsiniz...

2007-02-13 03:27:46

Cvp

medisey

cevap alamadığıma göre...teşekkür edip çalışmama dönsem iyi olacak. iyi çalışmalar...

2007-02-13 23:29:09

Cvp

cagi

target dırect yeterlı olucaktır vray shadow secılı ve cevresel aydınlatma acık olucak

2007-02-14 06:05:25

Cvp

kalimba

[quote=3175]dış mekanda "vray light" kullanmak ŞART mıdır? yani RENDER süresine etkisi olur mu başka bir (target spot) ışık ile kullanıldığında...640*480 deneme render´larım bile azap veriyor...[/quote]

Vraylight bir Photometric (no decay işareti yokken) Area light´dır. Omini hali çok uzağa konursa Güneş yerine geçebilir. Birkaç nedenden bu şekilde kullanılması bence uygun değil.

Eğer gölge kenarlarında yumuşak biretki istiyorsan area light kullanmalısın. Güneşin eğimi arttıkça daha yumuşak gölge oluşuyor. Bu area light ile elde edilebilir.

Güneş yerine Target Spot kullanmaman gerekiyor. Kullanmak zorundaysan da çok çok uzağa koyman gerekiyor ki gölgelerde garip durumlar olumasın.

Güneş yuvarlak da olsa Dünya´dan çok uzakta ve çok büyük bir ışık kaynağı. Bu güzden gelen ışınları paralel düşünmemiz gerekiyor. Spot yada Omni şeklinde değil. Güneş için Taget Direct Light (Area Shadow ile) kullanılıması gerekiyor. Vray ile beraber gelen Vray Physical Sun, Target Direct Area Light dır. Bu iş için gayet uygun. Değerini çok düşük tutarak normal ışık gibi kullanabilirsin. Physical Sky + Physical Camera kullanırsan daha verimli olur.

2007-02-14 06:14:00

Cvp

medisey

teşekkürler...denemelerim devam ediyor...o kadar detaylı bir şekilde autocad´de modelledikten sonra biraz olsun GERÇEKÇİLİĞİ yakalamaya çalışıyorum ama...bakalım becerebilecek miyiz...kolay gelsin herkese...

2007-02-14 06:48:15