MetalRAy vs. vray

MetalRAy vs. vray

qxmgsi

son sürümlerde metalray 3dsmax´in içine dahil olduğu günlerde,
metal-ray hakkında çok konuşuldu. Dünyanın en iyi birkaç renderi arasında olduğu söylendi. Fakat çok çabuk unutuldu.
Şimdilerde V-Ray aldı başını gidiyo. Kendimi V-Ray (plugin) kullanmayacağım diye bayağ bi kastım yanlız buraya kadar mış.
Öğrenmek istediğim ise şu:
V-ray neden bu kadar çok kullanılmaya başlandı.
3dsmax ile bütünleşik gelen MetalRay v-ray´ın yapabildiği işleri yapamıyomu. Yada v-ray ile herşey daha basitmi yapılıyo.

Metal ray´ı terketme sebebimiz nedir acaba.?

2006-04-17 03:22:20

Re:MetalRAy vs. vray

Hasan Karaaslan

bana v-ray daha kullanisli gibi geldi aslinda [G2]

2004-12-23 20:24:20

Re:MetalRAy vs. vray

extreme

bence render motorlarını 3d yi hangi sektorde kullanıcagınıza gore ayarlayın.eger hedefiniz film sektoruyse neler kullanılıyosa direk kendinizi ona gelistirin bence.ilerisi icin dusunun hepsini.Tamam v-ray ın kaliteli render ı insanı surukluyo orası dogru:)Sanki v-ray artık ev kullanıcılarına hitap eder havası var.Bence ileride 3d uzerine hangi sektoru dusunuyosanız onun standartlarına uymaya calısın.Benim dusuncem bu arkadaslar.



Herkese ii calısmalar...

2004-12-23 20:54:04

Re:MetalRAy vs. vray

niluferDurna

[quote=6740]son sürümlerde metalray 3dsmax´in içine dahil olduğu günlerde,
metal-ray hakkında çok konuşuldu. Dünyanın en iyi birkaç renderi arasında olduğu söylendi. Fakat çok çabuk unutuldu.
Şimdilerde V-Ray aldı başını gidiyo. Kendimi V-Ray (plugin) kullanmayacağım diye bayağ bi kastım yanlız buraya kadar mış.
Öğrenmek istediğim ise şu:
V-ray neden bu kadar çok kullanılmaya başlandı.
3dsmax ile bütünleşik gelen MetalRay v-ray´ın yapabildiği işleri yapamıyomu. Yada v-ray ile herşey daha basitmi yapılıyo.

Metal ray´ı terketme sebebimiz nedir acaba.?[/quote]

uzun zamandır açılan bu kadar konu arasında en mantıklılarından biri bu bence..çok güzel bir soru..tebrikler ...

ben ilk işe brazil ile başladım.. doğru dürüst light tracer yada radiosity kullanmamıştım bile.. brazil bana karmaşık geldi... o zamanlar yani bundan bir yıl önceden bahsediyorum. vray yine popülerdi. gördüğüm bi çok yabancı sitede bunu kullanıyorlardı.. ve bende denemeye karar verdim... vray deyip aratsanız bir sürü tutorial , texture , video ve bir sürü örnek bulursunuz.. o zamanlar vray in gelişimi için bu çok önemli idi... adamlar iyi reklam yaptılar. mental ray bunları yapamazmı evet yapar.. daha iyisini yaparmı hmm bu kullanmaya bağlı.. ben vray için saatler bekliyorum.. saat saat ve saat. istediğimi alıyormuyum.. evet hergün daha fazla.. mental rayda işler daha kısa aslında biraz karıştırınca çok çok aşırı bir fark yok aslında.. birine bağlanmanın zararı burda ortaya çıkıyor. sırf bişeyi biliyorum deyip bunla yetinmek ... bu benim için geçerli değil..

biraz araştırma , biraz çabalama , biraz mantık , biraz sabır iyi bir render.. mental ray a ben çalışmaya başladım bile.. ama vray benim için bi alışkanlık .. en kısa sonucu hangisinde alacağımı görüp , ve iç mekan dış mekan olsun hangisini nerde daha iyi olduğunu anlayacağım...

bi yerde takılıp kalmayın... herşey vray değil.. herşey mental ray değil. 3,1 zamanından kalma default bir render gördüm. adam pluginsiz bitirmişti olayı...

2004-12-23 21:00:33

Re:MetalRAy vs. vray

emreşan

hangi renderer ı ne kadar bildiğiniz ile alakalı birşey. Evet bazı işler için renderer seçmek mantıklı. Ama unutmayınki mental Ray teknolojisi ve hızı tahmin ettiğinizden çok daha üstündür. Bunu ben söylemiyorum. Şahsi fikrim de değil. ama 1980 de yazılan ve bu güne kadar softimage ile geliştirilen bir renderer ın diğerleri ile mukayese edilebilmesi için gerçekten onu son satırına kadar kullanıp ta değerlendirememiş olmak gerek. render süreleri ile ekleyebileceğim şu var. render optimizasyonu yapmadığınız için genelde default a yakın değerlerde saatlerce ve dakikalarca beklediğiniz doğrudur. Yine burada renderer a ne kadar hakim olunduğu meselesi geliyor. Mental Ray in shader programlama ve commandline batch rendering gibi fonksiyonları varken ve bunları bilmez iilen dier renderer larla karşılaştırmak biraz haksızlık olur. renderer tartışması başlatma taraftarı deilim. Sonuçta bende 3 (max default dahil) renderer kullanıyorum ve işine göre seçiyorum. ikisininde yapabileceğiklerini çok iyi bildiğimden bu aşamada seçimim çok yararlı oluyor. Aynı şey 3dsmax ve XSI seçimimdede geçerli. Bazı konularda renderer lara takılmanızda aslına bakarsanız zaman kaybı gibi geliyor. Bazen render sonuçlarını etkileyen şey doğru ışık ve malzemeden geçtiği halde arkaya bir HDR koyup ultra realistik sonuçlar alma isteği ve sabırsızlığı bana çok amatörce geliyor. Rendererlara bu kadar sırtınızı dayamayınız. Programın render kısmından sonraki compositing kısmında yine hangi yetersizliği nasıl tamamlayacağınızı bildikten sonra renderer ında bir önemi kalmıyor. Ama burası işin ileri seviye kısmı. şimdilik söyleyebileceklerim bu kadar. iyi çalışmalar herkese.

2004-12-24 11:57:52

Re:MetalRAy vs. vray

Aydın

Ben mental Ray ve Mr shaderları kullanıyorum. Bunun sebebi XSİ ve maya nında MR kullanması artı 3ds max ta bundle olarak gelmesi. İlerde çoğu plugininde bu motorla uyumlu yazılacağını düşünüyorum. Shaderlara ve ayarlara biraz alışırsanız kaliteli renderle birlikte bi okadarda hızlı olduğunu göreceksiniz.
Ancak animasyon ve compositing olaylarında ihtiyaç duyulan kıl, tüy, matte shadow gibi bu motorların desteklemediği yerlede default renderin doğru ışıklandırmayla kullanılmasıda zorunluluk oluyor.

2004-12-24 15:30:24

Re:MetalRAy vs. vray

qxmgsi

3dsmax´in en büyük gelişmelerinden biri de metal ray eklendiğinde olmuştur.
Bu başlığı açma sebeplerimden biride MetalRay ile yaşadığım antialising sorunları. özellikle skylight + sunlight ikilisini kullandığımda bazı gölge ve aa hataları görüyorum. MR öğrenemediğim çok açık.
V-ray ile alınmış iç mekan renderları görünce şaşırıyo insan tabi.

Önceden render´a pek önem vermezdim ışıkları ayarlar (spot veya omni) default render kullanırdım, nekadar çok ışık okadar iyi sonuç . MetalRAy vs... bunu değiştirdi. daha iyisinin olduğunu gösterdi.

MetalRay ile antialising sorunlarını nasıl aşabilirim.?????

2004-12-27 23:00:03

Re:MetalRAy vs. vray

oz

emreşan doğru söylemiş..vray renderer o kadar gerçekçi gün ışığı taklit ediyorki birçok kullanıcı (bende dahil) bunu kullanarak cg´de basamak atlamaya çalışıyor..tabi bu hobi bazında gayet doğal bir hareket ama profesyonel anlamda ilerleme kat etmek için bir çok teknik bilgi ve birikimden sonra bu işlere girmek gerekiyor.
mental ray ve vray hakkında görüşlerim ise,
yansıma ve kırılma meraklılarına mental ray tavisye ederim,daha iyi yaptığından değil,aynı işi hızlı yaptığından.ama g.i. ile uğraşıp gerçekçi ışık yakalamaya çalışan arkadaşlara vray tavsiye ederim.ama vray´in göz alıcı yansımaları (parke,pürüzlü metal yüzeyler) ve camdan içeri giren sert gün ışıklı o fotorealistik sahneleri elde etmek sabır,zaman ve iyi bir makina gerektiriyor.
saygılar.

2004-12-28 02:02:43

Cvp

dolphin7_77

helal

2006-03-16 11:39:23

Cvp

reques

Autocad bile artık mentalray kullanıyor (bunuda belirtmezsem kanım ağrır)

2006-04-16 23:37:19