vray duvar lambirileri gözükmüyor..!!!

vray duvar lambirileri gözükmüyor..!!!

abdullahbulut

sevgili arkadaşlar ben yaklaşık 2 aydır 3d max la uğraşıyorum. yarım yamalak şekilde ekte görmüş olduğunuz tasarımı yaptım vray la şimdi sorunum duvar lambirilerinin tam olarak gözükmemesi yani farkettiyseniz aradaki birleşim yerleri bir türlü çıkmadı lütfen bu konuda yardımcı olunuz. şimdiden ilgilenen arkadaşlara sonsuz teşekkürler.çok uğraştım ama resim eklenmedi dedi o yüzden ben de buraya ekliyorum. http://www.vipgrafik.com/duvarlambirisi.jpg

2007-02-08 05:58:30

Cvp

ozel_34

slm bende pek anlıyo sayılmam ama şunları bi dene derim[P(][P(] fuga olan yerleri genişlet veya derinlet veya multi sub object ile fuga olacak yerlere siyah renk ata diğer alanlara normal kaplamasını ata bi dene istersen....umarım işine yararrr[:F][:F][:F]hadi kolay gelsinnn....

2007-02-05 07:40:23

Cvp

Rhapsody

2 ay v-ray´e geçmek için biraz erken değil mi?Aşağıda Graf´ın yazdığı bir yazı var okumanı öneririm.

Sevgili Osman, ben sana bu konudaki kişisel görüşlerimi aktarmak istiyorum. Eğer sen max ile yeni çalışmaya başlıyan birisiysen bu render motorlarının hepsini bir köşeye bırak. Maxın kendi default scanline render motorunu kullan. Bu önerimde ciddiyim. Çünkü henüz maxın normal render motoru ve normal ışıklarıyla düzgün bir render alamayan bir kişi Brazil veya VRay vs gibi gelişmiş bir sürü özelliği olan render motorlarından güzel bir sonuç alamayacak ve bu render motorlarından hangisini kullansam acaba diye gereksiz bir sürü düşünceye girecektir.

Neden böyle söylüyorum? Çünkü iyi ışık kullanımı tamamen deneme yanılmaya dayalı bir süreçtir. Aynı sahneden seni tatmin edecek düzeydeki bir render sonucu alabilmek için yüzlerce kez render denemeleri yapman gerekebilir. Max ın scanline renderi en hızlı sonucu veren render motorudur ve değiştirdiğin ışık parametrelerinin sonuçlarını en hızlı biiçimde görmeni ve yeni ayarlamalar yapabilmeni sağlar. Bunun sonucunda sen ışık bilgini arttırabilirsin. Işığın materyellere etkisini, ışığın ortamda yarattığı etkiyi en hızlı ve öğretici bir biçimde görmenin yolu budur. Bunun sonucunda iyi bir ışık bilgisine sahip olursun ki, iyi karaler yakalamak için bu kesin şarttır.

Halbuki sen bu temel yapıyı kavramadan direkt olarak gelişkin render motorlarıyla haşır neşir olursan, o motorun bütün parametrelerini öğrensen bile ortaya düzgün ışıklandırılmış bir sahne çıkaramayabilirsin. Çünkü deneme yanılma yapmak için çok fazla şansın yoktur. Bu gelişkin motorlar doğaları gereği yavaş çalışırlar ve bu yavaşlık bir süre sonra insanın sıkıntıdan infilak etmesini rahatlıkla sağlar.

Halbuki yüksek ışık bilgisine sahip bir animator herhangi bir gelişkin render motorunu aynı sıkıntıya düşmeden çok daha rahat kullanabilecek ve çok daha hızlı biçimde kaliteli renderler alabilecektir. Çünkü ışığın kullanımını, tüm özelliklerini biliyordur ve ilk ayarlardan sonra bir kaç denemede iyi render sonucu almaya başlayacaktır.

Hal böyleyken neden 3d ye başlayan birçok kişi hemen Brazil, vray, mentalray gibi aslında profesyonel kullanıcılara hitap eden, pahallı ve zor kullanılan render motorlarına heves ederler? Çünkü bu bir hayalin peşinden koşmak gibidir. Piyasada herkes ağız birliği etmiş gibi tüm muhabbetini render motorları üzerine kurmuş, sanki bütün iş kullanılan render motorlarında bitiyormuş gibi bir hava oluşturmuşlardır. Yabancı forumlara baksanız oralarda da bu motorların isimleri uçuşmaktadır.

Tekrar üzerine basarak söylüyorum, bu motorlar profesyonel kullanıcı için yapılmışlardır. Halbuki evinde Pentium4 2 mhz bilgisayarı olan kişiler bile ağzından Brazili, vrayı düşürmemektedir. Bir kare render alacak diye bilgisayarı 12 saat rendere yatırmaktadır. Halbuki o 12 saati sadece ışık üzerinde çalışarak geçirse kendine en büyük iyiliği yapmış olurdu.

Tabii ki benim sözüm belli bir yol almış kullanıcıya değil, yeni başlayan arkadaşlaradır. Çünkü belli süre max ile uğraşmış bir kullanıcı maxın bir çok yerini çözmüş yeni arayışlara girmiş olabilir. Hatta maxın default rendererinin kısıtlılıklarından gına gelmiş olabilir, ki haklıdır. Bu kullanıcı istediği motorla uğraşsın farketmez (tabii ki temel ışık bilgilerini öğrendiğini varsayıyorum) Bunun ötesinde ne kadar bilgili bile olsa profesyonel anlamda piyasaya bir iş yapmaya kalkan animator çoğu zaman paşa paşa maxın default render motoruna dönecektir. Çünkü gelişkin render motorları korkunç uzunlukta render süreleri talep ederler. Ortaya koyduğumuz bir çaydanlığı deli gibi photon manyağı yapan bu motorlar, sahne biraz karmaşıklaşınca çok pis su koyverirler. İnsanın dudaklarını uçuklatan render süreleri isterler. Bir hevesle 6 - 7 saat tek kare render alan animator iş yüzlerce karenin renderine gelince hayvani bir render farm a sahip değilse efendi gibi default scanline rendere dönecektir. Eli mahkum.

İşte bu dönüş esnasında normal ışık bilgisi olan animator kazanan kişidir. İşi bir şekilde bitirir render lar ve teslim eder. Öbür animator ise yaşadığı sıkıntılı durumdan kurtulmak için dönüp dolaşmaya başlar, çünkü standard render ve ışık kullanımında zayıf kalmıştır, hangi render motorunu öğrensem diye kasmaktan tabii.

Bunlar benim kişisel görüşlerim olduğu için hiç kimseyi bağlamamaktadır. Sadece kendi kişisel sürecimde kazandığım deneyimi paylaşmak istedim. Herkes istediği gelişkin rendereri öğrenmekte tabii ki serbesttir ama sakın standart kullanımı es geçmeyiniz. Standart ışıkta güzel render alabilen kişi gelişkin motorlarla haydi haydi başarılı olur...

2007-02-06 02:08:12

Cvp

abdullahbulut

tşk. ederim arkadaşım fakat mesela fuga yazmışsın ama nerede nasıl olduğunu bilmiyorum cevap verirken şu şurada diye kısa bir de açıklama yazarsanız beni çok memnun edersiniz şimdiden tşk. ederim

2007-02-06 02:50:13

Cvp

abdullahbulut

sevgili adaşım aktardığın bilgi için tşk.ederim ama max ın default ışıklarında o gerçekçiliği yakalayamıyorum bir türlü e bizim patrona da öyle animasyon olduğu çok açık olan bir tasarımla çıkmak istemiyorum en azından böyle gerçeğe yakın bir tasarımla girersem belki maaşım zamlanır[G1] beni bu şirkete grafik ve web tasarımcısı olarak aldılar ben bunu da başarırsam benim için çok iyi olacak not: ilk maaşımı yardım eden arkadaşlarla paylaşacağım [G1]

2007-02-06 03:21:42

Cvp

dadaist

ne bu rüşvet mi:)

2007-02-06 10:04:52

Cvp

abdullahbulut

sevgili dadaist kardeşim o işin esprisi tabi. ama hala yardım eden çıkmadı en azından bu konuda yardımcı olabilecek sitede deneyimli birisi varsa onun da adını verseniz ben irtibata geçebilirim. please!!! benim için çok önemli.

2007-02-06 23:33:35

Cvp

cagi

oncelıkle bu lambrılerı ne ıle yaptın?

ben olsam orda bı box oldugunu varsayarsak;

v raymat verırdım
dıffuse map resmını atardım
sora bump kısmınada tiles atar... tilesın ıcınden yatay cızgılerın degerını sıfır yapardım... sonra derz rengını sıyah yapar derz arasını uygun bı sekılde ayarlardım

en son bump kısmına uygun bı sayı yazarak bıtırırdım...

baska bı secenek daha var tabı modellerken aralarını kendım verırdım :))

kolay gelsın ıyı calısmalar

banka hesabımı verım mı [S7][S16]

2007-02-07 09:24:55

Cvp

abdullahbulut

sevgili çağatay arkadaşım ilgin için tşk.ederim ben bunları corel de çizdim ai formatında import ettim sonra da extrude yaptım en son olarak ta bizim pvc renklerimizi tarayıp material editörden kapladım. pardon sonra da tek tek yanyan getirdim duvar lambirisi yaptım:)bu arada söylediğini denemeye çalıştım ama vraymtl veriyorum diffusesini verdikten sonra birdaha bump a giremiyorum [:(]

2007-02-08 02:08:26

Cvp

kalimba

Örnek olarka gönderdiğin render´in sadece çizilen bölümü değil geneli sorunlu. Bulutlanma, noise, GI düşük ayarlar bu hemen gözlemleniyor. Sonradan işaret etmek için yazdığın yazıda bile jpg sıkıştırmasından dolayı saçaklanmalar oluşmuş, sahneni kaydederken bile ne kadar bozduğunu gösteriyor. Varsayılan ayarlar zaten yüksek, neyi değiştirdiysen ona yoğunlaşmalısın.
Sahnen hakkında yeteri kadar detay vermemişsin. Viewport´dan aldığın ekran görüntülerini, ışık ve render ayarlarını eklemelisin. Gerekiyorsa sahneni eklemelisin.

2007-02-08 03:32:12