kontrol

kontrol

anne

merhaba vary ´i ilk kez kullanacağım. Bana lütfen yardımcı olun. Default renderer ile render alırkene sürekli ne yaptığımı görmek için renderlar alıyorum. Malzemeyi ve etkisini görmek için. Oysa vrayde render süresi çok uzun oluyor. Her malzemenin etkisini görmek için ne gibi yollar var. Işıkları en son mu ekliyoruz. Galiba bu renderlere test renderi deniyor. Cevaaaap bekliyorum.

2007-01-15 17:22:07

Cvp

kalimba

Bana göre Vray, default renderden daha hızlı.

Sahnenizde kullandığınız materyallere ve render ayarlarına bağlı. Bu ayarı deneyerek kendinize sahnenizi mantıklı sürelerde test ortamı oluşturabilirsiniz. Render motorunun default ayarı final render ayarına yakındır ve bu default ayarlarla alınan testler uzun sürer. O anda neye odaklandıysanız ve ona ait olan ayarlar ne ise onalrı düşürmekte fayda var (o objeler, onun yakınındaki objeler, ona bağlı olan ayarlar). Mesela sahnenizdeki GI etkisini görmek için AA ya ihtiyacınız yoktur. gölgelerde yüksek ayarlara gerek yoktur. Yansıma - kırılma ayarlarını yüksek olmasına gerek yoktur (Glossy vs.). Bu ayar (AA, AreaShadow, Glossy) render süresini önemli ölçüde etkiler. GI sadece bir örnekti, kendinize bu şekilde bir sürü test ayarı türetebilirsiniz. Bilinçli bir şekilde ayarları değiştirerek çokça test yaparsanız zaten istediğinize ulaşacaksınız.

[quote=2936] Işıkları en son mu ekliyoruz. Galiba bu renderlere test renderi deniyor. Cevaaaap bekliyorum.[/quote]
Test renderi "düşük ayarlarda, düşük çözünürlükte, sahnenin bir bölümü, vs." gibi düşünülebilir.

2007-01-14 16:14:59

Cvp

anne

Saol Kalıimba
Bir de materialleri oluştururken material editorde vray materiali seçip oradan ayarlıyorum. doğru mu? Şeffaflığı nasıl veriyorum bir malzemeye?

2007-01-14 18:16:05

Cvp

kalimba

En doğrusu standart yerine vraymtl kullanmak. Standart materyalde olduğu gibi reflection veya refraction kanallarına raytrace, reflect/refract, Thin Wall Reflaction, Flat Mirror gibi özel mapler (yansıma ve kırılmalar için) kullanmaya gerek yoktur . Zaten bunları desteklemiyor. Refract ve refract bölümündeki renk seçimi veya renk-kaplama bilgisini içeren herhangi map atama yapıldığında bunu dikkate alır.

Reflection (yansıma) oranı (değeri)= R(red-değer) G(green-değer) B(Blue-değer) şeklindedir. Bu değer ne kadar yüksekse o kadar fazla yansıma, hangi renk değeri yüksekse o renkte en fazla yansıma oluşur.

Eğer reflection rengi R255 G128 B128 seçilir ise; üzerine gelen beyaz (R255 G255 B255)ışık bilgisinde kırmızının tamamını, yeşil ve mavinin yarısını yansıtıyor demektir. Eğer reflection rengi, her renk kanalının değerleri aynı ise (gri tonlar) üzerine ne geliyorsa aynen değeri oranda yansıtıyor demektir.
- 0 minimum yansımadır
- 255 maximum yansıma
R0 G0 B0 = yansıma yok
R10 G10 B10 = %4
R100 G100 B100 = %40
R189 G189 B189 %74
R255 G255 B255 = %100 yansıma

Bu son iki paragraf refraction (kırılma) içinde geçerlidir. Ek olarak IOR (Index of refraction ışığın az yoğun >> çok yoğun, çok yoğun >> az yoğun geçişlerinde yön değiştirmesi, hava boşluğu 1 -veya içinde bulunulan ortam- olarak kabul edilip diğer kırıcı materyallerinde buna göre oranlanmasıyla elde edilen tablo) ve fog color (ışığın malzemenin içinden geçerken zayıflaması) var.

2007-01-14 18:51:00

Cvp

anne

çok saol.
Yardımların eminim çok işime yarayacak. Bir de eğer çok tembel olmadığımı düşünürsen cam gibi şeffaf malzemeleri nasıl yapabileceğimden bahseder misin. Şimdiden teşekkürler

2007-01-14 19:34:39

Cvp

anne

çok saol.
Yardımların eminim çok işime yarayacak. Bir de eğer çok tembel olmadığımı düşünürsen cam gibi şeffaf malzemeleri nasıl yapabileceğimden bahseder misin. Şimdiden teşekkürler

2007-01-14 19:34:41

Cvp

reymcc

cam için
refract beyaz yap
reflect 40 40 40

2007-01-15 17:22:07