MENTAL RAY ve SPOT IŞIK PROBLEMİ

MENTAL RAY ve SPOT IŞIK PROBLEMİ

duman1925

slm.mental ray kullanan arkadaşlar spot ışık kullanırken problem yaşıyolarmı acaba mesele odaya camdan giren bi ışık olarak spot kullandığım zaman GI ve FG açık olmasına rağmen oda aydınlanmıyor sadece target neresisiyse orası aydınlanıyor.fakat spotu hiçbir değeri değiştirmeden direct ışığa çevirdiğimde odanın içi aydınlanıyor.inşallah anlatabilmişimdir.bilgisi olan arkadaşlar yardım ederse sevinirim.
TEŞEKKÜRLER.

2006-10-21 19:58:49

Cvp

sparta burag

max ın yuklendıgı cd nın ıcınde tutorials kısmı var,yukledıysen eger C nin ya da D nin icinde vardır,orda bi ic mekan ornegi var,mental ray le yapılmıs.hem spot light hem direct light lar var sahnede,adını hatırlayamadım bi turlu,aksam bakarım,yesil deri koltuk falan var,cok yardımcı oldu bana,senın de ısıne yarar umarım...

2006-10-19 10:43:14

Cvp

duman1925

yok hocam malesef o cd mevcut değil bende kafayı kıracam neden oluyor anlamadım
[img] http://www.resimekle.com/yukle/view/71901[/img]
he bide problem biraz daha büyüdü.artık direct ışıktada bazen kapkaranlık çıkıyor render.HELP ME[S28]

2006-10-19 13:51:08

Cvp

sparta burag

sımdı anladım problemi,dedıgım gıbı max yok yanımda su an aksam bı bakmam lazım.sundan da olabılır eger dırect lıght koyup modify dan lighttype ı degıstırıp spotlıght ya da omni yaptıysan bundan olabılır,bunu yerıne yeniden bi spotlight yerlestırmek sorunu cozebilir,ama dusununce bu cok dogal bisey degil mi?direct ısık gunes etkısı ıcın kullanılır,paralel ısııktr cunku,spotlight ta da sunu dusunmek lazım.bi tiyatro sahnesinde sahnedeki sanatcıya vurgu yapmak ıcın spotlar kullanlır,sadece o aydınlıktır,gerısı karanlık.spotlıght ın mantıgı bu...amma ve lakin bi bakmak lazım..

2006-10-19 14:46:57

Cvp

duman1925

Dediklerinde haklısın ama yinede dolaylı aydınlatma yapması lazım
http://www.byte.com.tr/makaleler/default.asp/Gorev/MakaleGoster/Makale/68
bu linkte bi ders var ve benim sahnemle benzer amaç aynı ama orda spot kullanılmış(ışığı kaldırıp yeniden yani ışık koymak işe yaramadı [:(])

2006-10-19 15:09:20

Cvp

sparta burag

decay ve global energy multiplier ın aynı degıl ama resımle.

http://www.tr3d.com/index.php?islem=goster&id=dokuman&r=203

buraya baktın mı bılmıyorum ama,ilk render sorunu senınkıyle aynı 2.render da global energy muliplier ı artırmak işe yarıyor

2006-10-19 17:28:21

Cvp

duman1925

yardımların için teşekkür ederim sparta yok yok yok çözemedim
sen çarpanı da yükselttim ama nafile makinedemi bi problem var acaba neyse yormayım siziz teşekkürler:)kolay gelsin

2006-10-19 19:31:06

Cvp

ikon

http://www.jeffpatton.net/Max7/index.html
burada ders var uzun uzun bak drim kolay gele

2006-10-20 19:47:58

daha fazla bilgi edinmen soruna kesin çözüm getirecektir

aktel

bence sorunu çözmek için senin daha fazla bilgiye ihtiyacın var.
1.örnek dersleri incele derim site içerisinde desler>max ,yada dersler>eski dersler buradan ışıklarla ilgili ya da render konusundakilere bakmanı şiddetle öneririm.
2.forumlardaki tartışmaları tekrar okumanı tavsiye ederim.
3.hızlı render alabileceğin bir sahbe hazırla ve ayarları değiştirerek denemen de çok ii olur böylece tecrüben artacaktır.

Spot ışık bir pencereden giren ışığı taklit etmek için çok da yeterli değil.target direct light daha uygun.Ayrıca sahneni kaplamalı bu ışık ışığın etki alanı.
Mental ray da fg değerini kullanmadan ve bunu doğru ayarlarla birleştirmeden istediğini yapman pekde mümkün değil.

2006-10-21 12:21:53

Cvp

duman1925

Arkadaşlar cevaplar ve yardımlar için teşekkürler.sorunu büyük ölçüde çözmüş gibiyim(şimdilik):).sorun DECAY değeri.ben bu kadar hassas olduğunu tahmin etmiyordum.direct ışıkta 1.75 olan değer spotta 0.75 olması gerekiyormuş ki yakın sonuçlar alınabilsin(benim sahnemde)Ben bu değerin hep 1-2 arası girilmesi gerektiğini biliyordum.ama sahneden sahneye ve ışıktan ışığa fark ediyormuş.bu şekilde dolaylı aydınlatmayı kötüde olsa yapıyor bundan sonrası fg nin işi.HEPİNİZE KOLAY GELSİN:TEŞEKKÜRLER

2006-10-21 19:58:49