brazil render - sayfa: 2

Cvp

dede

ve render ettiğimde cismimin kenarları halen kırık gözüküyor image sampling kısımını bulamadım teşekkürler

2006-06-17 14:24:58

Cvp

aXe

İmage sampling: F10 tuşuna bastığında çıkan ekrandaki Renderer sayfasında. Oradaki P1 P2 P3 butonlarını hemen göreceksin. Şu an sampling değeri 0,0 da. Butonları kullanarak sampling değerinde değişiklik yapabilirsin.

Işıkğın kendi menüsünden de istediğin ışık cinsini seçebilirsin.

kolaygelsin

2006-06-17 14:56:32

Cvp

chrome_nickel

geliyor geliyor :)

elimde bi proje var. bitirem... sora bi animasyonum var. onu bitirdim sayılır. render yapmak için bilgisayarlarımın boşalmasını bekliyorum. haftaya pc´lerimin işi biticek. ondan sora 15 gün kadar render sürücek. rendering nedir görcez hep birlikte :).. brazil´in doruklarını yaşıcaz birlikte :) bu heyecanı ve ayarların bir kısmını da sizlerlen paylaşıcam. ama 512x380 çözünürlüğe kabul görmek zorundayız :) brazil lisansı epey pahalı biz gibi amatör üstü prof altı kullanıcılar için.

2006-06-18 17:00:37

Cvp

aXe

[G22][G22][G22][G25]

2006-06-18 21:26:31

Cvp

dede

selam yine ben
bir bina modelledim ve bunu gündüz görünümü vereceğim yani güneş ışığı gölgeler vs.ben eski çalışmalarımda binanın 4 etrafına omni yerleştiriyordum binanın her tarafı eşit aydınlansın diye ve bir omniyide binanın üst çaprazına koyarak bunuda güneş olarak kullanıyordum. (area sadow) oluyordu ama gerçekçiliği yakalıyamıyorum size sorum brazilde bu iş nasıl yapabilirim.yardımcı olursanız sevinirim

2006-06-20 16:58:09

Cvp

chrome_nickel

tepeden bir rectangle area çiz. gölgelerini aç. hot spot ve fallofu geniş tut biraz. luma server´da direct illuminationdaki skylight´ı aktif hale getir. indirect illumination´ı aktif hale getir.qmc samplinglerini -1 / 0 ayarla. bounces değerini 2-4 yap. skylight rengini uygun bişi ayarla. . tepeden rectangle area yönünden bir brazil directlight yerleştir. onun da indirect lighting´ini kapat. gölgelerini de brazil ray shadows yap. sora gölgenin ince ayarlarından gölge örneklemesini soft edge yap.
normalde bu istediğini sağlar. ama daha gerçekçi bir sonuç istersen. brazil skylight´ının map´ine hdri ata. böylece ortam ışıması hdri´nin renk bilgisiyle yapılacağı için gerçek ortam ışımasına daha yakın olacaktır. daha orjinal sonuç için bounces değerini artırabilirsin.
daha daha güzel bişey istersen. bütün sahneyi çevreleyen bir küre çiz. bu kürenin poligonlarını flip yaparak içeri çevir. ama küre, brazil ışıklarını da komple içine alsın. böylece sahnenden uzaya hiç ışık kaçmaz.

bazı yerleri direkt ismini söyleyerek yada değer vererek anlatmayışımın sebebi seni araştırmaya zorlamak. yoksa neden daha açıklayıcı bilgi yazmıyorsunuz demeyin lütfen. biz açıklanabilecek, yada açıklanması doğru olacak kadarını açıklıyoruz. bundan fazlasını anlatmamız sizin kolayınıza gelir. ama size bişey katmaz.

2006-06-20 17:53:49

Cvp

aXe

Kadir hocam skylight açıkken rectangle area nın amacı nedir? [G2]

2006-06-20 23:07:04

Cvp

chrome_nickel

skylight mantıksal hesaplama yapıyor... bu da gölge tonlarının bazen saçma olmasına sebep oluyor. halbuki güneş doğrultusundan gelen ve hotspot / fallof´u iyice açık bi rectangle yerleştirdin mi... bir de indirect illumination açıksa... sanırım daha güzel bir ortam aydınlatması olucaktır...

skylight´a gelince.. skylight´ı brazilde gölge tonu değilde hdri kullanarak ışık tonu oluşturmakta kullanmak sanırım daha doğru bişiy gibime geliyor.

2006-06-21 23:37:16

Cvp

dede

arkadaşlar skylight hdri nasıl atanır.

2006-06-22 17:09:36

Cvp

dede

birde bu konularda ankarada bana kurs verecek üstad arıyorum

2006-06-22 17:56:30