MENTAL RAY GI SORUNU?

MENTAL RAY GI SORUNU?

ozzy2

Arkadaslar WIP kısmında mutfak projesınde bı problem yasıyorum.Problem su: Advanced lıghtıng(radıocty) ile render ı secınce kendi bi malzeme ile geliyor.
bu malzemede yere dusen ısıgın renk bılgısı ıle butun mekanı boyamasını color bleed secenegı ıle engellıyor.Benım sorunum ıse ben sahneyı mental ray ıle render edıyorum.Mental rayde mekan zemın rengıyle boyanıyor.Mekanın aydınlık degerı degısmeden bu renklerın tavana kadar boyamasını nasıl engellerım?sımdıden tesekkurler..

2005-06-22 15:48:45

Re:MENTAL RAY GI SORUNU?

teco

gı de parleme varsa sanırım bunun için environment menüsünden logarithmic exposure control kullnırsan brightness ve contras ayarlarıy ile oynaman gereke bilirdaha iyi sonuç alabilirsin brightness düşür contras artır kolay gelsin

2005-06-16 12:10:05

Re:MENTAL RAY GI SORUNU?

Byteman3D

Mental ray GI işini emülasyon şeklinde yapmadığı için renk bulaşmasını azalt şeklinde bi ayarı yok. Buna en yakın ayar GI ışınlarının ya da fg ışınlarının yansıma ve kırılma miktarını belirleyen parametreler. Bunlar hemen ilgili bölümün yakınındadır. Yani FG açtığın panelin hemen yanında reflections refractions miktarı vardır - varsayılan değeri 6 olan bişey. onları artırırsan daha çok yansım olacağı için renk bulaşmaları biraz artar. Azalınca da biraz azalır.

Ancak yine de bunlar sorununu muhtemelen çözmeyecektir çünkü bu sadece yansıma hesabına bi kısıtlama getirir. Yine yansıma olur ama kalite azalır mesela.

Bir diğer kontrol de ışığın enerjisi. Enerji arttıkça da bulaşma artabilir. Ama bu da bişeye yarar mı emin değilim. Yani azalmasıyla yine etki kaybolabilir.

O nedenle yapılması gereken bence, ışık değerlerini ve malzemelerin renklerini kontrol etmektir. Eğer malzemen çok patladıysa ambient rengini siyaha yaklaştırarak işe başlamanı öneririm. Renk değerleri dibine kadar inebilir sonuçta, doymuşluğu ya da brightness değerlerini azaltarak bulaşmaları azaltabilirsin.

İçerdeki ışığın miktarı da bu olaya sebebiyet veriyor olabilir. Işıkları kapatıp teker teker kontrollü olarak aç- Hangi ışıkta bulaşma oluşuyor bunu bulmayı dene.

Mental ray ile ilgili son bişey: MR genellikle birimlerle ilgili olarak stabilizasyon problemleri gösterir. Sahnenin sınırları (extents) genişledikçe ışın sayıları yetersiz gelir, etkiler değişir. hız falan değişebilir. O yüzden iyi sonuca ulaşabilmek için bol bol denemek istiyor program.

Modelin ilk aşamalarından itibare rendera başlamak en mantıklısı. Fazla ışık koymak gerekmiyor genelde. MR gerçekten gerçek ışık hesabı yapıyor, dolayısıyla normal dünyada tek ışıkla aydınlanabilen bi sahnenin sanal ortamda da tek ışıkla aydınlanabilmesi gerekiyor ve seni temin ederim bu yapılaibliyor.Ortam karanlık kaldı diye ikinci ışık koyma. Tek ışık varsa mekanda tek ışık koy. 10 tane varsa 10 koy. Patlıyorsa biyerlerde bi hata vardır. Ama çok fazla unsurun tesiri olduğunu unutmamak gerek.

Sevgiler

2005-06-16 03:10:13

Cvp:MENTAL RAY GI SORUNU?

ozzy2

Sn. Nezih Kanbur cevabınız için çok teşekkur ederım.Sizin kitaplarınızdan cok sey ögrendım.Bunun için ayrıca teşekkur edrım.Yenı kıtaplarınızı sabırsızlıkla beklıyorum.Ben bu soyledıgım problemı www.jeffpatton.net adresınden ogrendım.Soyle bı teknıkle sorunu cozdum.Standart malzeme tipinde yada mr malzeme tipinde photon slotuna photon basic shaderi atayınca renk sıcramaları kontrol altına alınabılıyor.cok tesekkurler.

2005-06-22 15:48:45