mental ray de hata...

mental ray de hata...

Mor

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/637L0B891.jpg[/img]
neden bilmiyorum bu hatayı veriyor. artık buraya kadar bile gelemiyor renderim.ilk başında vermeye başladı hatayı.render alamıyorum:( sebebini bilen birileri varmı? ne yapmam gerek?

2006-02-20 22:16:20

Cvp

cagi

valla neden oldugunu bılmıyorum ama genelde max boylr sorunlar verdıgınde max kaldırıp tekrar kurarım sende dene belkı duzelır...

2006-02-13 15:38:50

Cvp

Legolas

zennedersem ram yetmiyor sahne için =) ben öyle zanendiyorum ışıklandırma yada yansıma fazla olduğu çin yapabilri ama tabi kesin eminde değilim =) ustalar bakarlarsa cevap verirler.

2006-02-13 23:08:22

Cvp

Mor

hmm olabilir. çünkü yaklaşık 22 tane spot var.tabi yansımalarda fazla [S57]....başka bi cevabı olan varmı ...

2006-02-14 00:22:51

Cvp

Legolas

hocam :D ne ettin [S35]sen 22 spot eheh 1 tanesi kesmedimi [S66][S10]

2006-02-14 18:06:46

Cvp

Mor

hihi yok yaw ne hocası[S2]
legolas wipte ( http://www.tr3d.com/index.php?f=8&oku=15897&basla=30&id=forum ) bi konu var. bu hata o sahnede geliyor. evet tek spotla halledebilirim ama mentali yeni ögrendiğim için ugraşmak istiyorum [G6] ama sanırım bende sayıda bi güzellki yapacam şimdi :S sağol

2006-02-14 22:05:57

Cvp

alpin

modellerinde çok fazla yüzey var(ram yetmiyor) o yüzden yapıyor sanırım ben de benzer sorunu yaşadım bi kaç modeli silince render alabilmiştim. Kolay gelsin.

2006-02-15 13:10:55

Cvp

Byteman3D

Legolas haklı; bellek yetişmemiş.
4.3 mb kadar daha ihtiyaç var diyor mental ray mesajda. Tabi "4.3 mb ne ki? takarım bi 512 mb daha" diye düşünülebilir. Ancak bahsedilen 4.3, sahnenin tamamı için duyulan ihtiyaç değil. Biraz daha ram ile MR, final gatherda %76´dan biraz daha ileri gidip, o belleği de tüketerek az ilerde bi kere daha aynı hatayı verebilir.
Mental Ray de ışıkların herbiri, global ile atılan her bir foton, ışıkların yansıma derinlikleri, modelin yoğunluğu vb. her bir unsur bellekten küçük küçük kırpıyor. Global illumination ile ilgili bazı değerler ise belleği kat kat tüketiyor. Farkettiysen render süreleri de GI varsa yavaştır ama bir de yansıtan nesnelerle beraber GI varsa kat kat yavaştır. Hafıza canavarı olan şey raytracing aslında.

Ama bazı yapılabilecekler var. Işın derinliklerini azaltmak sorunu derhal çözebilir. Depth gördüğün her yer -eğer devredeyse- çatallanarak hafızayı tüketen potansiyel sorumlularımızdır.

Ayrıca renderer ayarları içinde raytrace acceleration bölümünde size 10 ve depth 40 şeklinde duran bir ayar vardır. Bunlar belleğin varsa raytrace derinliğini ve dallanıp budaklanma boyunu açarak sana hız kazandırabilecek kontrollerdir.

Size küçüldükçe, depth de büyüdükçe hafıza ihtiyacı artar, raytrace işlemler hızlanır. (MR, ağzına atacak büyük lokmalar üretir)Bellek yeterliyse hız farkı gözle görülür düzeydedir.
Bunun tersini yapmayı deneyebilirsin. Yani depthi küçültüp Size ı büyütebilirsin.

Bu ayarların render süresinde gözle görülür ve bazen de anlaşılmaz görünen etkileri var.Ama mesele basit. depth i artırmakla, "Belleğim bol, şu kadar derinliğe kadar raytrace derinliğinde yap, gerine gerine çalış diyosun" - Ama belleğin varsa RAYTRACE HESAPLARI hızlanıyo, yoksa diske yazmaya başlıyo ki böylelikle hızlanacak yerde ekstra yavaşlıyo. 512 mb varsa bunu hızlandırma amaçlı kullanmak kesinlikle yavaşlatır.
1gb varsa 6-70 yapmak gözle görülür hız kazandırır.

Bu muhabbet biraz hıza yönelik oldu. Senin durumunda ise size açılıp depth kısılacak. Bu şekilde render yavaşlar; çünkü küçük parçalar halinde yapıp bi parçayı bitirmeden de sonraki aşamaya geçmez. Aksi halde ise koca koca lokmalar render eder.
Processing tablasında da birkaç ayar olacak bellek kullanımına yönelik, use placeholders gibi bi ayar var. Onu işaretlemek de renderı yavaşlatır ama hafızadan kurtarır. Mental ray map manager var, onu aç ki dokular hafızada ekstra yer tutmasın.
Yanında memory ayarı var. Bu da Placeholder ile beraber çalışır, bunun değişmesinin bir etkisi olur mu bilemiyorum. Ama değeri azaltmak yardımcı olabilirmiş gibi.

Bu bellek sınırını belirtiyor. Placeholders açıksa bellek sınırına eriştiğinde max bellekten o nesneyi çıkarıp belleği yeni nesneye veriyor. Düşünüyorum da, bellek sınırı küçük olursa işleri fazlaca genişletmeden diğer nesneye geçeceğinden kurtarabilir seni.

Bu arada sahnedeki diğer unsurları da düzene sokmalısın. Çok fazla raytrace ışık özellikle alan ışığı olabilir. Bu arada dokular da fecidir. Büyük dokular da mental rayi öldürür. Tanımlanmayan formatlar resmi ham veri olarak almasını sağlar. O da çok bellek yer. Nesnelerine kaplamasız bir malzeme ata- o şekiilde render de - yine olacak mı? Dokular da bellek ihtiyacını katlar. Video kaplamalar bazen bu hataya yolaçabiliyor.

Aklıma gelenler bu kadar

2006-02-20 03:01:30

Cvp

Byteman3D

Bu arada bayağı ilerlemiş final gather =) bi kaç malzemeyi ışığı değiştirsen yırtabilirsin belki de

2006-02-20 03:05:42

Cvp

Mor

hocam teşekkurler...dediklerinizi uygulıcam. bide hocam bizim wip tede bi konumuz var. orda biraz daha kalabalıgız. sizi oraya da bekleriz :D tekrar teşekkurler....kolay gelsin.

2006-02-20 22:16:20